MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marc 0101.001

Goh, kom ik er op het forum achter dat mijn leverancier rechtstreeks aan particulieren levert..... Zo zie je maar weer. In ieder geval een goede deal guys!

Robinson

En scheelt dat nou in de prijs? ;D ;D

Johann


Robinson

Da's toch in deze tijd van hevige recessie een niet te versmaden voordeel ;)
Voor de knutselaars worden op www.ebay.de vaak Brembo's aangeboden.

Robinson

Daar worden toch afspraken over gemaakt?
Ik heb eens bij Bosch nagevraagd in verband met te vervangen knipperlichten op mijn Porsche.
Die krengen kosten bij de Porsche dealer €450 ex btw.
Bij Bosch waren ze 40% goedkoper, maar ze verkochten niet aan particulieren.
Daar is het goed geregeld.

Entuscan

Hier in B is het nog veel erger :(

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als een groothandel ook aan particulieren verkoopt ... als ze ook effectief kleinhandel willen doen zijn ze normaal wel verplicht om ander (hogere) prijzen te hanteren voor particulieren. (is dat geen wet??)

Ergste voorbeeld van particuliere verkoop aan "groothandelsprijzen" (zei het niet spectaculair) is hier in B de Makro ... IEDEREEN loopt daar maar binnen en buiten zoals in ieder gewoon grootwarenhuis. geen pascontrole/makropas controle allemaal niets. Iedereen kan kaart krijgen enz.
Da's in NL toch ff anders ... zo zou het moeten.

YBII rechtstreeks naar Mov'it in D gaan ... uitleggen wat er scheelt, en trachten gewoon rechtstreeks in te kopen (zou ik toch doen)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

850Joris

Citeer

Ik zei al: goede deal! Alleen niet zo netjes van de importeur om de tussenhandel over te slaan. Maar da's mijn 'probleem'.  :)
Citeer

Marc,

Volgens mij moet er voor jouw meer in zitten.  Zeker als je volume groter wordt.  Wellicht kun je direct bij MOV'IT afnemen.  

Roy V70R

Jaja, klote hè marc, hier heb ik het met reinoud ook al over gehad.
Met dit soort bedrijven wil al niets meer mee te maken hebben.


Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

850Joris

Ik begrijp het probleem niet.  Het is een vrije markt en je mag pas een marge vragen op het moment dat je een meerwaarde hebt is het niet? ET zal voor allerlei producten ook zelf zoveel mogelijk de tussenhandel willen omzeilen om zelf een zo groot mogelijke meerwaarde te hebben.  Wat is voor mij het voordeel om bij ET te kopen? Naast het matsen van een clublid? Vanuit ATD gezien is het de vraag welke voordelen het heeft als er geleverd wordt via ET.  Op zich vind ik ook wel dat we elkaar de business moeten gunnen maar ik ben er ook een voorstander van om over zo min mogelijk schijven te werken (eigenlijk op elk vlak).  Elke schijf introduceert weer zijn eigen 'problemen' (logistiek...).   De uitdaging voor ET is om speciefieke kennis van Volvo aan de man te brengen...

Ik heb overigens mijn set binnen en ga morgen proberen of ie wil pasen (met spacers).  

Marc 0101.001


Entuscan

spacers??  Dan heb je NOG meer spoorverbreding vanvoor.
Movit remmen zijn 32mm ipv 28mm da's al 4mm (8mm in totaal) spoorverbreding. Dan nog spacers  ???
Dan zou ik ook maar spoorverbreders vanachter steken om de boel wat te compenseren want anders lijkt het nergens meer op
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

850Joris

Ja spacers.  Komt door de Volans maar ik betwijfel of ze passen met Titans want ik kom behoorlijk wat ruimte te kort.   Echt blij ben ik er ook niet mee. Ik denk erover mijn Volans om te ruilen voor Titans....

850Joris

Citaat van: Entuscan op 16-07-2003 14:52:15
spacers??  Dan heb je NOG meer spoorverbreding vanvoor.
Movit remmen zijn 32mm ipv 28mm da's al 4mm (8mm in totaal) spoorverbreding. Dan nog spacers  ???
Dan zou ik ook maar spoorverbreders vanachter steken om de boel wat te compenseren want anders lijkt het nergens meer op

Die redenering gaat overigens niet op.  Het heeft (bijna) niets met de schijfdikte te alswel de veel grotere remtang met de vier zuigers.  Deze komt naar buiten en raakt dan de spaken.

Entuscan

#28
Ik wil niet zeggen dat je spaken niet zouden raken omdat je remschijven dikker zijn.
Maar je gaat toch zeker en vast de genoemde spoorverbreding hebben. Of snap ik iets niet???
Pas op, ik ben nog maar een beginneling hé :)

edit, alhoewel die dikker remschijf er waarschijnlijk ook voor iets tussen zit ... dikker remschijf -> dikkere remklauw of niet?? ET waarde van de velg zal daar niet op voorzien zijn.
YBII heeft de APracing remmenset, dat zijn ook meerdere zuigers per klauw, maar de schijven zijn maar 28mm (zoals origineel)

Ik heb hier de volvo 320x28mm set liggen, die komt zaterdag onder de wagen, die remklauw + remblok is ook al dikker als de originele remklauw en  bepaalde 17" volvo velgen passen niet.
Dus dikker klauwen + dikker remblokken + dikker schijf zal waarschijnlijk teveel van het goede zijn  ???
Allez ik probeer hier maar logisch naar te kijken hé, don't shoot me if I'm wrong :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

850Joris

Maak je niet druk die Volvo performance set gaat zeker passen bij met jouw velgen.  Heb je de set in D gehaald?  Wat heb je betaald?