MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marc 0101.001

Citaat van: Diablo op 17-07-2003 18:39:46
Citaat van: Yellow Banana II op 17-07-2003 18:30:25
Citaat van: 850Joris op 17-07-2003 18:06:16
ATD doet er inderdaad alles aan om de problemen op te lossen.  Als jij nou eens zo'n set geprobeerd had...  

Als ik niet tegen een erg voordelige tweedehands AP-set was aangelopen had ik dat ook zeer zeker gedaan. Maar niet als ik spacers zou moeten gebruiken om het passend te krijgen!
waarom niet,ik heb er ook losse spacers tussen en dat bevalt[op een beetje trilling na dan bij 140]prima.M,n leven is belangrijker dan een trilling in het stuur,hoe vervelend dat ook is natuurlijk :)

Hmm, als ik toch kan kiezen tussen 2 sets waarvan er bij eentje spacers gebruikt moeten worden en een klein trillingkje optreedt.... doe mij dan maar die set die gewoon past zonder spacers!  ;D Trillingen? Wat is dat?

Entuscan

Citaat van: Ludo op 17-07-2003 19:49:32
wat ik bedoel of vraag is heel simpel : cijfers , hoeveel bedroeg de remvertraging vroeger met de originele remmen, en hoeveel is het nu?.
of zit het ook weer "tussen de oren"  :-X
;)

Wat voor cijfers wilt ge hebben?? en hoe zelf te meten :)
Aangezien ik die volvo remmenset zaterdag ga steken wil ik dat wel eens proberen (als ze wat ingereden zijn offcourse)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Roy V70R

#47
Citaat van: Ludo op 17-07-2003 21:55:22
Citaat van: Entuscan op 17-07-2003 21:28:26Wat voor cijfers wilt ge hebben?? en hoe zelf te meten :)

kijk, dat bedoel ik nu precies.
iedereen heeft de mond vol over AP, big brakes ed...
maar ik stel me de vraag welke meerwaarde hebben deze tegenover een set formel disc's of ebc schijven.
overal lees je wel over een toename van remvertraging maar er word eigenlijk bedoeld uithoudingsvermogen.
welke cijfers ik dan wil zien is bv : standaard doe je 48m remweg bij 100km/uur, bij 160km/uur doe je 123m tot stilstand.
hoeveel meter doe je met een big brake of AP set bij die snelheden?.


Nou nnenounou nou,


Wie zet dit weekend de pionnen op de weg om dit te meten.
Reinoud jij mischien. ;D ;D ;D ;D

850 GLT - 855 T5 - V70R

850Joris

Citaat van: Diablo op 17-07-2003 18:39:46
Citaat van: Yellow Banana II op 17-07-2003 18:30:25
Citaat van: 850Joris op 17-07-2003 18:06:16
ATD doet er inderdaad alles aan om de problemen op te lossen.  Als jij nou eens zo'n set geprobeerd had...  

Als ik niet tegen een erg voordelige tweedehands AP-set was aangelopen had ik dat ook zeer zeker gedaan. Maar niet als ik spacers zou moeten gebruiken om het passend te krijgen!
waarom niet,ik heb er ook losse spacers tussen en dat bevalt[op een beetje trilling na dan bij 140]prima.M,n leven is belangrijker dan een trilling in het stuur,hoe vervelend dat ook is natuurlijk :)

Ooit problemen gehad tijdens de APK keuring?

Rudi

Nee,ook voor het eerst dat ik hoor dat het niet zou mogen.....
Dr.Go-Fast...

Johann

Volgens mij mag 't ook wel mits je kunt aantonen dat het goedgekeurde spacers zijn, TüV ofzo, en mits de wielbouten de juiste lengte en treksterkte hebben.
Let er wel op dat je centreer naaf behouden blijft dus geen vlakke spacers die de centreer naaf later verdwijnen..

micdee

#51
nou na het filmpje gezien te hebben van de EVO 6 op www.8200rpm.com weet ik niet of je zo blij moet zijn met de mov-it's... mijn god wat piepen die dingen zeg... zelfs nog na een half rond scheuren op de nurnburgring................... (Wel een enorm lekker :P filmpje en ook nog een leuk deuntje erbij)

Zit eigenlijk te wachten op een leuk filmpje van een volvo voluit op diezelfde ring ........... ;D ;D

micdee

Citaat van: Diablo op 17-07-2003 23:08:32
Nee,ook voor het eerst dat ik hoor dat het niet zou mogen.....

Uhm kan ook zijn dat ze het nog niet echt gezien  8)hebben tijdens de apk keuringen......

Entuscan

Citaat van: Ludo op 17-07-2003 21:55:22
Citaat van: Entuscan op 17-07-2003 21:28:26Wat voor cijfers wilt ge hebben?? en hoe zelf te meten :)

kijk, dat bedoel ik nu precies.
iedereen heeft de mond vol over AP, big brakes ed...
maar ik stel me de vraag welke meerwaarde hebben deze tegenover een set formel disc's of ebc schijven.
overal lees je wel over een toename van remvertraging maar er word eigenlijk bedoeld uithoudingsvermogen.
welke cijfers ik dan wil zien is bv : standaard doe je 48m remweg bij 100km/uur, bij 160km/uur doe je 123m tot stilstand.
hoeveel meter doe je met een big brake of AP set bij die snelheden?.

Tja ... bij mij is het vooral te doen om het feit dat boven de 200 de origineel remmen verdwijnen :( dat zou met groter remmen niet meer mogen.
Martijn heeft ook de volvo 320 set, en die zei dat hij beduidend later in de remmen kon ... dus wijst op verhoogde vertraging en kortere remweg.

Als volvo al zelf zoiets aanbied, moet het eigenlijk altijd wel helpen. Hoeveel is maar de vraag ???
Als ik vandaag of morgenvoormiddag ergens tijd kan vinden dan ga ik toch proberen iets te forceren kwa meting ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Citaat van: Johann op 17-07-2003 23:26:01
Volgens mij mag 't ook wel mits je kunt aantonen dat het goedgekeurde spacers zijn, TüV ofzo, en mits de wielbouten de juiste lengte en treksterkte hebben.
Let er wel op dat je centreer naaf behouden blijft dus geen vlakke spacers die de centreer naaf later verdwijnen..

Volgens mij mag je max. zo'n 5% extra aan de spoorbreedte knutselen. Wellicht weet Zippo hoe het exact geregeld is???

Entuscan

Citaat van: Ludo op 18-07-2003 10:06:34
Citaat van: Entuscan op 18-07-2003 07:26:53
Martijn heeft ook de volvo 320 set, en die zei dat hij beduidend later in de remmen kon ... dus wijst op verhoogde vertraging en kortere remweg.

nee hoor, dat zit tussen de oren.
om een kortere remweg te bekomen zal er meer aangepast moeten worden dan alleen de voorste schijven, véél meer.  ;)

Ja de schijven in grotere diameter (ander merk maakt niks uit) Groter klauwen, groter of meer zuigers en ander remleidingen + groter remblokken.
Meeste remkracht zit altijd vanvoor dus zo'n upgrade enkel vanvoor lijkt me toch héél nuttig.
Het is toch al ergens bewezen dat enkel groter schijf met dezelfde remklauw meer remkracht oplevert. Het is makkelijker een draaiend voorwerp te stoppen verder van het centrum
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Robinson

Citaat van: micdee op 18-07-2003 00:58:00
nou na het filmpje gezien te hebben van de EVO 6 op www.8200rpm.com weet ik niet of je zo blij moet zijn met de mov-it's... mijn god wat piepen die dingen zeg... zelfs nog na een half rond scheuren op de nurnburgring................... (Wel een enorm lekker :P filmpje en ook nog een leuk deuntje erbij)

Zit eigenlijk te wachten op een leuk filmpje van een volvo voluit op diezelfde ring ........... ;D ;D

Iets voor Diablo,  ;D

850Joris

#57
Citaat van: Yellow Banana II op 18-07-2003 08:58:57
Citaat van: Johann op 17-07-2003 23:26:01
Volgens mij mag 't ook wel mits je kunt aantonen dat het goedgekeurde spacers zijn, TüV ofzo, en mits de wielbouten de juiste lengte en treksterkte hebben.
Let er wel op dat je centreer naaf behouden blijft dus geen vlakke spacers die de centreer naaf later verdwijnen..

Volgens mij mag je max. zo'n 5% extra aan de spoorbreedte knutselen. Wellicht weet Zippo hoe het exact geregeld is???

Ze zijn in ieder geval door de TÜV toegestane exemplaren.

De remmen zitten erop en het ziet er erg goed uit. Ik vind alleen de spacers heel jammer want de wielen komen voor de mooiigheid te ver naar buiten.  Ik wil mijn Volan velgen gaan veruilen voor Titans.  Heeft iemand nog een set liggen?  Of wil iemand ruilen?  Het is wel jammer want ik vind de volans eigenlijk mooier.

Het remt ook goed (zonder bijgeluiden) al heb ik ze nog niet écht kunnen proberen.  Ik ga ze vanavond inremmen en dan zachtjes aan eens kijken hoe ze het doen onder zwaardere belasting.  Ik heb overigens achter ook nieuwe standaard volvo schijven en blokken hoe moet je die inrijden?  Niet dat ik straks de voorremmen lekker aan het inremmen ben (X keer 4 sec 50% remmen met 10sec ertussen) en dat ik dan mijn achterschijven krom trek.


s©ub@

Citaat van: micdee op 18-07-2003 00:58:00
Zit eigenlijk te wachten op een leuk filmpje van een volvo voluit op diezelfde ring ........... ;D ;D

wanneer gaan we mic?  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Marc 0101.001

Citeer
Ik vind alleen de spacers heel jammer want de wielen komen voor de mooiigheid te ver naar buiten.  Ik wil mijn Volan velgen gaan veruilen voor Titans.  Heeft iemand nog een set liggen?  Of wil iemand ruilen?  Het is wel jammer want ik vind de volans eigenlijk mooier.
Citeer

Weet je zeker dat het met Titans wél past? Je kunt ook die nieuwe Pegasus-wielen nemen, die hebben een érg platte spaak. Ik kan mijn hele hand tussen de spaken en de remklauw steken na montage van die velgen! Ruimte genoeg. Bij mijn vorige velgen had ik net 4mm ruimte over....