Project leds play: leds voor de instrumenten, met foto's

Gestart door razorx, 08-12-2007 21:48:39

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: cas op 19-12-2007 13:15:34
maar ik zag dat de verlichting voor je dash plug en play was?  kan je me zeggen wat ik moet bestellen en hoeveel als ik dit in het blauw wil voor een v70? of is dat heel verschillend.....

het verwijderen van het tellerhuis, is dat voor de V70 ook hetzelfde idee als de 850?

tenkzzzz!

Alle leds komen van LEds-buy

Dag Cas, een korte samenvatting:

verlichting schakelaars: soldeerwerk.
aantal afhankelijk van hoeveelheid opties.
Op site: Losse leds felle leds dan witte LED 120 graden 5mm, prijs 0,35/stuk
Voorschakelweerstand 1k 1/4W, prijs centenkwestie

Achtergrond verlichting instrumentenpaneel: soldeerwerk. of lees verder.
4 lampen te vervangen door 8 leds.
Op site: Losse leds felle leds dan witte LED 120 graden 5mm, prijs 0,35/stuk
Voorschakelweerstand 470 ohm 1/4W, prijs centenkwestie
Nu ik weet dat het origineel T10 lampen zijn, zie ik dat ze ook op de site te koop staan.
Onder autolampen T10 Concave witte leds, prijs 2,95
De hyperflux geven veel meer licht, ben bang dat dat te helder wordt.

Indicatielichtjes op instrumentenpaneel: plug en play (wel pennetjes bijbuigen).
24 stuks B8.5D prijs 1,50 per stuk
Opmerking, bij de knipperlichten is het klemzetten wat moeizamer.

En ter herhaling: Witte leds leveren door een groen filter blauw licht op.

Van V70/V70 classic instrumentenpanelen weet ik niet of die hetzelfde zijn.

volvoc70T5

Zag dit interessante topic staan en wil zelf namelijk m`n ECC rood maken (het VW idee)

zag dat ik 3 gaten erbij moest boren..kan iemand me vertellen in welke hoekjes ik dit moet doen..
en welke leds worden aangeraden voor een goed en sterk licht.

heb zelf nog wel hyperflux leds liggen in allerlei kleuren, maar zoals er al verteld was kunnen deze wel
eens (met hun 5000mcd) te fel zijn.. moet leuk lijken maar moet niet verblind worden..

Turbo-Geek

Gewoon de gewone vervangen en aansluiten.
Dan zie je meteen de 'donkere' delen. Daar zal je dus moeten boren. Wees niet bang, er zit ruimte zat achter dus je zal niet snel ergens in boren.
Als je al tevreden bent met 3 lampjes in de originele locaties dan ben je snel klaar (is kleur verschillend vwb het effect), zo niet dan boor je er een gaatje bij, net zo lang tot dat je tevreden bent.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

volvoc70T5

oke,

wat voor leds gaan er op de plaats van de originele?

T10 zag ik staan icm concave leds..
en die andere 3 zou ik dus even een gaatje voor moeten boren
en deze er dan los in moeten solderen op de bestaande + - draden.

en stel ik wil de lichtsterkte van zo`n led minder hebben, dan is het toch een kwestie van het aantal
Ohms aan weerstanden omhoog gooien?

maar als k nu naar die fotoos kijken van die leds op het ECC...
zijn dat nu geen T5 ledjes wat je er ook zo in kunt prikken?

volvoc70T5

trouwens, hoe krijg ik dat ECC paneel er eigenlijk uit?? eruit drukken wil niet dan hoor ik het gehele dashboard mee "kraken"

Turbo-Geek

Bij de 850 heb ik in dit topic precies beschreven hoe dat moet, bij een C70 is dat wellicht anders.
  The things you own end up Owning you !

volvoc70T5

het werkt anders ben ik bang bij de C70..
ben bang dat hij aan de achterkant vast zit gemaakt met schroeven of zoiets dergelijks

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

volvoc70T5

Ronbroek

Als je de radio eruit kunt halen kom je waarschijnlijk een heel eind, de ECC unit zit voor zover ik kan zien erin geklikt.

Let wel op dat je je radiocode bij de hand hebt.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

volvoc70T5

voor zover ik nu kan zien op je afbeelding zit aan de bovenkant 2 grote weerhaken waar hij achter klemt..

Ronbroek

Citaat van: volvoc70T5 op 25-12-2007 19:55:10
voor zover ik nu kan zien op je afbeelding zit aan de bovenkant 2 grote weerhaken waar hij achter klemt..

Ja, waarschijnlijk aan de onderkant hetzelfde geval.

volvoc70T5

volvoc70T5

Hmm, okee..
heb me ECC nu openliggen, maar deze ziet er echt heeeel anders uit dan welke op pagina 3 wordt beschreven (zelf dus even knutselen:P)

Ronbroek

Citaat van: volvoc70T5 op 25-12-2007 20:11:54
Hmm, okee..
heb me ECC nu openliggen, maar deze ziet er echt heeeel anders uit dan welke op pagina 3 wordt beschreven (zelf dus even knutselen:P)

We wachten je uitgebreide fotoverslag rustig af  ;D