Plafond-knopjes verlichting

Gestart door Junggg, 09-12-2007 14:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Heb er zonet nog hard mijn best op staan doen om die te maken Thuur, maar beter dan een bewogen plaatje wilde het nog niet worden. tijd voor een statief

razorx

Bij deze, de foto's kunnen mooier maar voor het idee:

Met toiletverlichting:


Alles groen:


850 uit '96 dus ook!
Groeten van Yits.

Je was me voor maar iderdaad tijd voor statief, ook een el-cheapo cameratje doet het dan beter.

thuur


razorx


EVV

Dat ziet er mooi uit, tijd dat ik ook eens aan het knutselen ga. Hoe heb je daar de juiste geschakelde spanning gekregen?

razorx

#80
Citaat van: EVV op 03-06-2008 10:46:12
Dat ziet er mooi uit, tijd dat ik ook eens aan het knutselen ga. Hoe heb je daar de juiste geschakelde spanning gekregen?
Pin 1 met pin 8 verbonden.
Is niet geschakeld, maar over die 28 mA maak ik me niet zo'n zorgen.
Of je moet zoals ik hoogrendementsledjes gebruiken ik zit op 3,7mA.

Groeten van Yits

volvlo

#81
Citaat van: razorx op 03-06-2008 17:27:07

Pin 1 met pin 8 verbonden.
Is niet geschakeld, maar over die 28 mA maak ik me niet zo'n zorgen.
Of je moet zoals ik hoogrendementsledjes gebruiken ik zit op 3,7mA.

Wat bedoel je met: is niet geschakeld?
Gaat het dan om een stroom-lekje o.i.d.?
Kan ik dit zo aansluiten zonder schade,want dat is het natuurlijk niet waard?
bedankt zover !

Misha

Citaat van: volvlo op 14-06-2008 18:25:59
Citaat van: razorx op 03-06-2008 17:27:07

Pin 1 met pin 8 verbonden.
Is niet geschakeld, maar over die 28 mA maak ik me niet zo'n zorgen.
Of je moet zoals ik hoogrendementsledjes gebruiken ik zit op 3,7mA.

Wat bedoel je met: is niet geschakeld?
Gaat het dan om een stroom-lekje o.i.d.?
Kan ik dit zo aansluiten zonder schade,want dat is het natuurlijk niet waard?
bedankt zover !
De voeding is niet geschakeld, maw: er staat constante spanning op.
Ook met contact uit.
Dus wordt er altijd een beetje stroom verbuikt, maar met dit soort ledjes is dat maandenlang mogelijk voor je er iets van merkt.

Mooier is om bijv. een universe ISO-autoradioconnectorset te kopen, een pin loswerken in die in poot 8 van de connector te steken (is nl leeg) en er een geschakelde stroomdraad op aan te sluiten, bijvoorbeeld die van de verlichting van je radio.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

volvlo

Aha super , het kwartje valt   :)
bedankt Misha voor de uitleg

EVV

Citaat van: Misha op 14-06-2008 18:32:57
Citaat van: volvlo op 14-06-2008 18:25:59
Citaat van: razorx op 03-06-2008 17:27:07

Pin 1 met pin 8 verbonden.
Is niet geschakeld, maar over die 28 mA maak ik me niet zo'n zorgen.
Of je moet zoals ik hoogrendementsledjes gebruiken ik zit op 3,7mA.

Wat bedoel je met: is niet geschakeld?
Gaat het dan om een stroom-lekje o.i.d.?
Kan ik dit zo aansluiten zonder schade,want dat is het natuurlijk niet waard?
bedankt zover !
De voeding is niet geschakeld, maw: er staat constante spanning op.
Ook met contact uit.
Dus wordt er altijd een beetje stroom verbuikt, maar met dit soort ledjes is dat maandenlang mogelijk voor je er iets van merkt.

Mooier is om bijv. een universe ISO-autoradioconnectorset te kopen, een pin loswerken in die in poot 8 van de connector te steken (is nl leeg) en er een geschakelde stroomdraad op aan te sluiten, bijvoorbeeld die van de verlichting van je radio.

Aha, op die manier. Er is ook wel wat voor te zeggen dat deze schakelaars ook verlicht worden zonder dat het contact aan staat ivm het in het donker terugvinden van de binnenverlichtingschakelaars.
Valt het buiten de auto niet op, dat eventuele behulpzame buren niet komen waarschuwen "Er brandt nog verlichting in je auto"?

Misha

Citaat van: EVV op 16-06-2008 12:31:32
Citaat van: Misha op 14-06-2008 18:32:57
Citaat van: volvlo op 14-06-2008 18:25:59
Citaat van: razorx op 03-06-2008 17:27:07

Pin 1 met pin 8 verbonden.
Is niet geschakeld, maar over die 28 mA maak ik me niet zo'n zorgen.
Of je moet zoals ik hoogrendementsledjes gebruiken ik zit op 3,7mA.

Wat bedoel je met: is niet geschakeld?
Gaat het dan om een stroom-lekje o.i.d.?
Kan ik dit zo aansluiten zonder schade,want dat is het natuurlijk niet waard?
bedankt zover !
De voeding is niet geschakeld, maw: er staat constante spanning op.
Ook met contact uit.
Dus wordt er altijd een beetje stroom verbuikt, maar met dit soort ledjes is dat maandenlang mogelijk voor je er iets van merkt.

Mooier is om bijv. een universe ISO-autoradioconnectorset te kopen, een pin loswerken in die in poot 8 van de connector te steken (is nl leeg) en er een geschakelde stroomdraad op aan te sluiten, bijvoorbeeld die van de verlichting van je radio.

Aha, op die manier. Er is ook wel wat voor te zeggen dat deze schakelaars ook verlicht worden zonder dat het contact aan staat ivm het in het donker terugvinden van de binnenverlichtingschakelaars.
Valt het buiten de auto niet op, dat eventuele behulpzame buren niet komen waarschuwen "Er brandt nog verlichting in je auto"?
Nee hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Junggg

Ziet er fraai uit, ik kan ook met veel plezier omhoog kijken in een donkere T5!

Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die dat allemaal aan de praat hebben gekregen....


j
---  S70 T5   ---

Jeff

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2008 15:37:16
Citaat van: big ben op 01-03-2008 15:30:07
Citaat van: )()()sT op 29-01-2008 10:19:36
Citaat van: BartusKN op 29-01-2008 09:57:59
foto  ;) ik ben wel benieuwd waar jullie het nu over hebben. bij mij is het namelijk een hardplastic plaatje niets doorschijnends (1995-03 854)

Dat is bij alle 850's zo dacht ik toch; kijk maar naar het plaatje wat Thuur gepost had:

http://new.volvocars.com/ownersdocs/1994/1994_850/images/fff104.jpg

Lampjes in het plafond zouden best grappig zijn...  ;)

Kan nu niet uit het topic halen of het bij een 850 ook kan................of snap ik het niet??

Er zijn twee versies, de "nieuwe" x70 versie en de oude 850/x70 versie.
De oude versie is voorzien van opdruk op het kunststof, niet belichtbaar van achteren (althans, je ziet er geen zak van ;))
De Nieuwe versie lijkt opdruk op de knoppen te hebben, maar dit is in werkelijkheid lichtdoorschijnend kunststof. Die kan je dus verlichten vanaf de achterzijde.
Laat je niet op het verkeerde been zetten door het formaat van de kunststof plaat, dat is afhankelijk van het al dan niet aanwezige schuif/kantel dak. 

Zie links onder op de foto:
http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/hemeltje/01%20de%20losse%20toebehoren.jpg
klik voor hi-res.

Heeft Hunter zulke setjes of kun je deze beter bij de dealer halen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

JorritV70

Werkt bij mij gewoon (V70 tdi automaat '98), echter is de felheid van het licht niet de regelen met de dimmer van het dashboard verlichting.

GRoet Jorrit

Ewout Schalkwijk

Ff oud draadje weer activeren. Heb vandaag een 12 volts lijn naar pin 8 getrokken. Lampjes doen het nu alleen als de middenschakelaar in 'licht aan' stand staat, terwijl het dan niet nodig is. Met de schakelaar in de neutrale stand, d.w.z. deurverlichting wel aan, verder lampjes uit, gebeurt er niet zoveel. Pin 8 is dus via de midden schakelaar gekoppeld. Nu moet ik nog een andere manier vinden om de lampjes tijdens 'contact aan' en hoofdverlichting 'uit' te schakelen. Heeft iemand dit al uitgedacht?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein