WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 13-08-2015 20:03:02
Sorry, dan moeten jullie verder zoeken ;D

Ik weet waar je naar toe wilde  :evil:

www.vm-parts.nl

dielie850

Zit het Carterventilatie potje en de slangen er van nog vast?
Ik zag hem op FB al voorbij komen maar is zeker te zonde hem uit elkaar te halen ;)

Boeijke

Citaat van: Spin! op 13-08-2015 20:00:07
Citaat van: Dirk342 op 13-08-2015 19:49:35
Rookt dat ding uit de peilstok heren ?

Nauwelijks, oliedop danst ook niet. Peilstok zit er niet heel jofel in. Hij gooit het er daar vermoedelijk wel uit, deels.

heb er nog wat mee gereden en ook een keer of wat Ff echt gas gegeven. Behalve dat hij niet lekker reageert op het gaspedaal direct heeft ie geen spat olie meer verloren. Walm uit peilstok was er gisteren ook niet meer. Torretje zelf loopt snaarstrak.

Spin!

Hij zei zelf ook al dat de peilstok eruit stak. Dat is te mooi om waar te zijn zou je denken.

Zoals je al zei, blokje even warm rijden, fles dasty eroverheen en afspoelen in de wasbox.  En dan kijken of er nog lekkages zijn.

Blokje zelf loopt inderdaad lekker, je hoort er niet aan dat er al ruim 300k mee gereden is.

Mogelijk dan een vacuüm lek die dicht wordt gedrukt bij acceleratie? Foutcodes die naar boven komen staan niet in verband met wat er aan de hand is.

www.vm-parts.nl

Spin!

Iemand ervaring met APK keuring met 3" katloze DP? Kan het wel of niet? (T-5R)

www.vm-parts.nl

)()()sT

Bij m'n 850 lukte het op lpg de eerste keer wel, een jaar later niet. Op benzine zal wel helemaal no-go zijn lijkt me ;)

Spin!

O...dan wacht ik even met omschroeven

www.vm-parts.nl

maruska

binnenkort geluidsmeting :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Goed mogelijk dat de vorige eigenaar er te veel olie in had gegooid en bij volop trappen de peilstok omhoog is gekomen en de olie via de pijlstokbuis er uit is gegooid. Ik heb hier een forumlid voor de deur gehad die ook iets te enthousiast had gevuld en op weg hierheen even flink had getrapt om met ik meen een Ferrari bij te houden. Eenmaal voor de deur rookte het wat onder de kap en bij het openen ontdekten we een enorme olie massa, leek wel of er een bron was aangeboord.

Het lijkt op het zelfde als bij de Silversand  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

innocenti

Citaat van: Spin! op 25-08-2015 16:12:16
Moet er niet zichtbaar een kat onder zitten? Mn neef komt katloos niet door de keuring met zijn CY.

Boeijke

Citaat van: innocenti op 25-08-2015 19:09:16
Citaat van: Spin! op 25-08-2015 16:12:16
Moet er niet zichtbaar een kat onder zitten? Mn neef komt katloos niet door de keuring met zijn CY.

Volgens mij wel. Maar hij zal het ook op zijn uitstoot niet redden vrees ik. Mijn GLT (zonder 4 gas test) mocht 0.5 hebben en ging zonder kat naar de 1.2
Met kat netjes op O.3

Thys

Ik kom al een jaar of 5 zonder kat door de keuring. Wel op LPG en telkens op het randje van toelaatbaar.

Spin!

As we speak, gisteren samen met Boeijke aan de GLT gefrommeld. En er is goed nieuws. Er is vonk en er is brandstof, hij heeft dan ook even gelopen. Het slechte nieuws is dat dit op remreiniger was.

Op de injectorrail nog steeds geen druk. Het gutst wel uit de slang en de pomp werkt dus perfect. Verdachte: drukregelaar. We hebben er 3 tussen gehad, maar geen doorlating. Noob conclusie: 3x defecte drukregelaar?

Even verder denken, drukregelaar wordt open gezet door vacuüm. Hieruit ontstaan 2 vragen:

Hoe hoog is de druk van het vacuüm? En zou je die regelaar open moeten krijgen dmv zelf aan het slangetje hangen en zuigen maar? Bij contact op III voel ik wel wat aanzuiging, maar je kan er geen jas aan ophangen.

- de rail zelf zit niet verstopt
- injectoren zijn goed

Is er een beschrijving van die drukregelaar? Hoe deze werkt en of ze vaak 'sneuvelen'? Kan je ze reviseren oid?
Is er nog een tip wat het vacuüm systeem betreft?

Maar...hij liep!...even ;D Willem, nogmaals dank voor de hulp op locatie.

www.vm-parts.nl

Boeijke

Heb hier nog 1 drukregelaar liggen waarvan ik 1000% zeker weet dat ie werkt.

Enne...you're welcome. Hij gaat mooi rond nu en wil ook eigenlijk wel aanslaan. Snel weer een keer verder puzzelen.

UserID6342

Je kunt beter even een complete injectierail overzetten, incl drukregelaar, van een lopende auto. Dan sluit je ineens al een helehoop uit. Vacuum van de regelaar zit goed aangesloten op het kerstboompje en het slangetje is niet brak ?

Krijgen de injectors wel een electronisch signaal, is eenvoudig te meten met een multimeter, anders krijg je nog geen benzine in de cilinders...