WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

joeryvaneck

De Belgische Politie gebruikt trouwens Smith & Wesson als ik het goed heb.

elianmars

Citaat van: Spin! op 26-02-2016 15:45:49
Citaat van: V70geRwin op 26-02-2016 15:38:54
Citaat van: Spin! op 26-02-2016 15:34:19
Omdat het 1 grote bende was in nr 2 dacht ik vanmiddag de stofzuiger er even doorheen te halen. Het mooiste van sedans is dat er altijd een kleine schat verborgen kan liggen onder een achterbank van 22 jaar oud.

Er lag inderdaad iets speciaals onder, iets dat je niet wil vinden in je pas aangeschafte auto:

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/IMAG2055.jpg

Kofferbak al open geweest  :eusa_whistle:

Ja ;D Naast wat afgebroken nagels en krassen op de kofferklep geen bijzonderheden

;D ;D

Zulke bijzondere dingen heb ik nooit gevonden onder de achterbank. Hooguit wat muntgeld (o.a. uit Italië en Engeland)  :eusa_shifty:

Boeijke

Tja...standaard vind je een hoop vuiligheid, snoeppapiertjes en 20 cent aan klein geld.
Dit is echt apart. Heb je Tom al verteld dat hij met deze "criminele" auto heeft rondgereden  ;D

StefanCJ

Wel tof ... Een auto met een verhaal  ;D. Meestal vind je zuurtjes, lollies en andere kleverige troep. Dit is tenminste proper spul.

Thom V

Citaat van: Boeijke op 26-02-2016 21:20:38
Tja...standaard vind je een hoop vuiligheid, snoeppapiertjes en 20 cent aan klein geld.
Dit is echt apart. Heb je Tom al verteld dat hij met deze "criminele" auto heeft rondgereden  ;D

Dat rammelde er dus....   :eusa_shifty:

Jan_D.

Citaat van: Boeijke op 26-02-2016 21:20:38
Dit is echt apart. Heb je Tom al verteld dat hij met deze "criminele" auto heeft rondgereden  ;D

Dit is heel apart inderdaad. Is de auto soms ook nog van een pantsering voorzien?
Overigens, tien jaar terug ongeveer, bij het vervangen van de handremkabels en nog wat ander geknutsel in de R viste de monteur munten en papiergeld ter waarde van omgerekend bijna € 20,00 uit de auto. Het meeste was van voor de invoering van de Euro, helaas.

cornelis-b

Dit is inderdaad een bijzondere vondst Rutger :o :o
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

*Armed and Dangerous*  ;D ;D

Volvoloos....

UserID6342

;D Je kunt maar eens iets vinden in een auto ;D ;D

henry classic v70

Haha, kun je mooie sleutelhangers van maken  :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Silverarrow

Politie in Nederland gebruikt volgens mij 9 mm als munitie, geen .45. Misschien was een van de vorige eigenaren sportschutter en perste hij zelf zijn z'n patronen?

Edit: Zie net dat de onderste huls een .38 is, dus het gaat om minimaal 2 wapens.

Spin!

Citaat van: Silverarrow op 27-02-2016 14:14:16
Politie in Nederland gebruikt volgens mij 9 mm als munitie, geen .45. Misschien was een van de vorige eigenaren sportschutter en perste hij zelf zijn z'n patronen?

Edit: Zie net dat de onderste huls een .38 is, dus het gaat om minimaal 2 wapens.

Het gaat inderdaad om 7x een .38 en 1x een .45

www.vm-parts.nl

Spin!

De gelegenheid deed zich voor om de GLT vandaag naar voren te trekken, hem te ontdoen van zijn hoes en de kap weer open te trekken en de peinzen wat ik toch eens kon doen om hem aan de praat te krijgen.

Notendop: GLT heeft voor het laatst gereden in 2007, is stil komen te staan door...? Vermoedelijk de brandstofpomp. Nadat ik die had vervangen, zat er geen leven in.

Ondertussen vervangen:
- Bougies
- Bougiekabels
- Bobine
- Rotor en verdeler
- Nokkenassensor
- Diverse relais (waaronder 2x 103)
- Accu
- Brandstofpomp
- Brandstoffilter
- Brandstofdrukregelaar
- Diverse rubbertjes in brandstofcircuit
- ECU

Gereinigd:
- Injectorrail
- Injectoren
- Brandstofleiding

Gecontroleerd:
- Vonk -> ja
- Prik op de injectoren -> ja
- Brandstofdruk -> nee
- Lopen op startpilot -> ja
- Blok los -> ja (kan vast gaan zitten natuurlijk na 9 jaar stilstand)
- Massapunten -> ok

Nou is na wat ge-heen en weer in een Whatsapp groepje een draadje wolfraam gaan gloeien. Als niet technicus (ik ben een hobbyist die dingen exact zo in elkaar zet als dat ze uit elkaar komen in de hoop dat dingen het dan weer doen) heb ik de brandstofpomp vervangen voor een andere en exact zo teruggebouwd als de oude. Toen de GLT nog steeds niks deed ben ik bovenstaande lijst gaan afwerken.

Om te werking van de pomp te testen had ik beide leidingen bij wijsvinger en duim los gekoppeld. En bij de duim spoot de brandstof eruit.

Ik dacht zelf dat de routing via de brandstofdrukregelaar was, maar whatever...ik heb er niet voor gestudeerd dus ik dacht, het zal wel. Tot ik mijn relaas liet gaan in dat Whatsapp groepje en twijfels onstonden over de routing van de brandstof, ben ik achterin gedoken en heb gekeken hoe het daar zat:

Nou dat ziet er niet zo spannend uit, leidingen zitten netjes aangesloten en naast elkaar. Om uit te sluiten toch maar omgedraaid, maar het ging moeizaam en zat alles behalve lekker (gekruist en knellend). Proef op de som en...KAK! Brandstofdruk... :eusa_wall:

Inmiddels was door het vele proberen de accu leeg. Lader erop gezet, koffie gaan drinken en na een kwartier:

https://www.youtube.com/embed/zinkjfwZPw0

Na 2 slagen van de startmotor: VROEM!!! Alsof hij nooooooit stil heeft gestaan.

Hij doet het dus. Hij tikt nog wel een beetje, er zit echt genoeg olie in. Maar hij doet het...eindelijk. De grap was dus dat de vorige eigenaar (een vakman) de auto niet meer aan de gang kreeg na het vervangen van de brandstofpomp. Hij had dus een kapotte brandstofpomp en de benzineleidingen verkeerd om terug gezet en nooit gecontroleerd. En ik ga er vanuit dat een vakman dit correct terug plaatst, want ik heb het zo 1 op 1 overgenomen.

Hij rijdt...  :D

www.vm-parts.nl

elianmars

classicT5

Das mooi opgelost!