KMvrtr's T-5R blog

Gestart door KMvrtr, 16-12-2007 23:03:32

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Volgens mij zijn ze niet verglaasd hoor.
Ligt aan mijn camera.

En hoezo zonde van de remblokken?

Emiel

Omdat wij aan 2 foto's kunnen zien dat de remschijven niet fris en niet vers zijn... :eusa_whistle:

KMvrtr

Citaat van: Zippo op 22-06-2008 09:46:19
KMvrtr, waarom heb je de achterschijven niet vervangen?
Deze lijken wel verglaast op de foto's.

Ik dacht dat alleen remblokken kunnen verglazen. Van verglaasde remschijven heb ik nog niet eerder iets gelezen.

Citaat van: Emiel op 22-06-2008 10:41:03
Omdat wij aan 2 foto's kunnen zien dat de remschijven niet fris en niet vers zijn... :eusa_whistle:

Oké, dat ze niet meer in nieuwstaat verkeren zie ik ook wel.
Maar wat is er dan mis mee? Ze zijn nog dik genoeg in ieder geval.

Freakybaby

Citaat van: KMvrtr op 23-06-2008 12:29:37

Oké, dat ze niet meer in nieuwstaat verkeren zie ik ook wel.
Maar wat is er dan mis mee? Ze zijn nog dik genoeg in ieder geval.

Zou kunnen dat daar een deel van de trilling/vibratie vandaan komt die ik zondag voelde als je remde. Weliswaar een heel lichte vibratie.

Hoop dat de opknap plannen voorspoedig gaan  :eusa_clap:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Ik doe het graag stap voor stap. Dus eerst de remklauw linksachter en de beide remklauwen voor vervangen.
Kijken hoe de remmerij het dan doet.

Indien nodig zal ik de schijven ook nog gaan vervangen uiteraard. In geval van de remschijven voor worden het dan wellicht 302 exemplaren.

elianmars

Citaat van: KMvrtr op 24-06-2008 13:32:36
Ik doe het graag stap voor stap.

Je hebt alleen wel dubbel werk. Als je de klauwen los hebt, is het een kleine moeite om de schijven te vervangen.

Ik heb bij mijn V70 gelijk alles vernieuwd, remvloeistof, blokken, handremschoenen, schijven en achterklauwen.

Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten.
We bedoelen het goed, hoor ;)

KMvrtr

Schijven vervangen is sowieso niet zo veel werk.
Zeker voor niet.
Achter kan het nog wel eens een beetje tegenvallen met de handrem...

KMvrtr

Oh ja, helemaal vergeten hier te vermelden.

Vorige week even begonnen met keerringen vervangen, onder toeziend oog van Enno.
Er hard lekte het nog niet, maar het wordt zo'n bende, een vettig blok.
En dat mot ik nie.

Achter dit dekseltje zit de nokkenassensor. Boutjes zijn al verwijderd. Bij het onderste boutgat is al een drupje olie zichtbaar.

Klepje en gever gedemonteerd. En ja hoor, ook daar zit olie. Meeste heb ik hier al weg geveegd. De dader is hier ook mooi in beeld.

Schoonmaken met remmenreiniger. Even pulken, oude keerring eruit en nieuwe erin. Gever alvast weer gemonteerd. Dan ziet het er zo uit. (eigenlijk bedoel ik dat ik vergeten ben een foto'tje te maken van de nieuwe keerring)

Foto van het dekseltje er weer op lijkt me wat overbodig. Dus vlug door naar nummer twee, achter de rotor.
Bougiekabels los, verdelerkap eraf, licht oliespoortje.

En toen ging het even fout. De inbussleutels draaien dol in de inbusboutjes.
Grrrr, de rotor zit er pas ongeveer 15.000 km, dus die wil ik eigenlijk gewoon weer terug plaatsen. Maar als ik ga bikken in die boutjes moet ik er toch maar even nieuwe voor in de plaats halen voor ik verder ga.
Geen super goede foto, maar de schade aan de inbus boutjes is wel te zien.

Wordt vervolgd dus....

elianmars

Zijn die boutjes niet bij de kop te pakken met een goed tang om een beetje te helpen?

-D©©©L-

Een goed passende inbus sleutel wil ook wel helpen, ze zijn nog lang niet rond.

KMvrtr

Oeh, nu heb je Enno's mooie nieuwe setje beledigd!
Heb gesleuteld met zijn gereedschap, ik had mijn doppenset vergeten  :eusa_shifty:

En ik geloof best dat ik die boutjes wel los krijg. Het gaat me er meer om dat ik nieuwe boutjes wil, zodat ik de rotor weer netjes vast kan zetten.

WYD

Gewoon een uurtje vantevoren met WD40 inspuiten. Dan met een lichte hamer de boutjes laten schrikken door er een tikkie op te geven. Waarschijnlijk draai je ze dan na een licht "knoepje" zo los!  ;)
Ga je de krukaskeerring ook vervangen of is die al een keer vervangen?
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Robert Haven

al eens geprobeerd met wat grafietpoeder? Waarschijnlijk krijg je daar weer meer grip mee.

thuur

Citaat van: WYD op 30-06-2008 18:33:00
Gewoon een uurtje vantevoren met WD40 inspuiten. Dan met een lichte hamer de boutjes laten schrikken door er een tikkie op te geven. Waarschijnlijk draai je ze dan na een licht "knoepje" zo los!  ;)

Zeker niet met een hamer gaan tikken daar! Als het boutje waarmee de rotorplaat op de nokkenas breekt heb je een veel groter probleem dan 'lelijke schroefjes'....

Zie hier:

Citaat van: thuur op 27-01-2008 22:19:14

En zie hier de rest van het boutje...

Wat resulteert in
Citaat van: thuur op 26-01-2008 23:40:06

Inderdaad gewoon een goed passende imbussleutel gebruiken.

Gr :o

KMvrtr

Slik...
Dat wil ik inderdaad liever niet meemaken...

Bedankt voor de waarschuwing.