voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

8)
De boxen zijn in Sneek gebouwd, vanuit een gedachte van vormgeving, ze zijn ca. 125 cm hoog, basreflex, en het zijn ronde pijpen.
Ik heb trouwens iets met Nederlandse luidsprekers, want ik heb zelf hier Hepta Menhirs en Audiostatics electrostaten staan, bevalt heel goed....
:eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

daytonawim

Ik moet nog eens kijken naar de brom in mijn buizenversterker  (Jadis Orchestra) :eusa_think: :eusa_think:

Is in de stille passages wel hoorbaar.

heutink

Citaat van: daytonawim op 06-12-2009 20:22:44
Ik moet nog eens kijken naar de brom in mijn buizenversterker  (Jadis Orchestra) :eusa_think: :eusa_think:

condensatortje ?
???

daytonawim

Geen idee, helaas.

Hij is wel gemodificeerd, de torren voortrap is vervangen door buizen.

axelvr

Boehoeeee , onze trouwe beovision Avant heeft de geest gegeven ,

nu maar eens een leuk mengpaneel (liefts digitaal) scoren om de beolab's op aan te sluiten

ed

Citaat van: daytonawim op 06-12-2009 20:22:44

Ik zou hem niet naar de importeur brengen (Hansted). Volgens mij is die niet zo handig met buizen. Zoek een goede reparateur. Ik weet wel een paar goed, maar dan alleen in de randstad. Weet niet waar jij woont?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Laserblue

Citaat van: heutink op 06-12-2009 20:16:43
8)
De boxen zijn in Sneek gebouwd, vanuit een gedachte van vormgeving, ze zijn ca. 125 cm hoog, basreflex, en het zijn ronde pijpen.
Ik heb trouwens iets met Nederlandse luidsprekers, want ik heb zelf hier Hepta Menhirs en Audiostatics electrostaten staan, bevalt heel goed....

boxen?  ;D

had dit niet verwacht  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

gewoon peter

Citaat van: heutink op 06-12-2009 20:16:43
8)

Waren vorig jaar in Sneek. Is dat bij die Hifi zaak vlak bij de watertoren? Hadden daar hele mooie draaitafels. gr, peter

daytonawim

Citaat van: axelvr op 06-12-2009 21:34:17

nu maar eens een leuk mengpaneel (liefts digitaal) scoren om de beolab's op aan te sluiten

Kijk eens op audiofreaks.nl  daar zitten een aantal mannen die reparatie's doen.
ook dar geld voor niets gaat de zon op, maar goedkoper als de winkel/dealer

axelvr

Citaat van: daytonawim op 07-12-2009 11:02:19
Citaat van: axelvr op 06-12-2009 21:34:17

Kijk eens op audiofreaks.nl  daar zitten een aantal mannen die reparatie's doen.
ook dar geld voor niets gaat de zon op, maar goedkoper als de winkel/dealer

zij doen ook aan TV's ?

heutink

Citaat van: heutink op 06-12-2009 16:16:28
Citaat van: heutink op 29-11-2009 15:21:58
;D
Vandaag 2 Vvox Habari 's voorzien van nieuwe basspeakers........klinkt best  goed  :eusa_dance:
:D
en vandaag de luidsprekers afgemonteerd, en aan de eigenaar laten luisteren.........
zelden iemand zo blij gezien ;D
ze klinken trouwens echt goed :eusa_drool:

vandaag zijn ze na een weekje test weer meegenomen door de eigenaar....ik zal ze toch wel een beetje missen  :( gelukkig zijn ze van het vriendje van mijn middelste dochter ;D

heutink

vandaag maar eens de configuratie omgezet naar 2 installaties parallel & tegelijkertijd draaien.......klinkt ook wel leuk, geeft een wat breder bereik dan alleen de elektrostaten....."gewone"boxen erbij in .......tsja.....toch wel leuk ;D

daytonawim

Wie kan iets uitleggen, liefst een beetje in "jip en janneke" taal wat het volgende betekend en wat dat in de praktijk inhoud bij de opstelling en het luisteren.

Het verschil tussen een horizontaal en verticaal afstraal patroon van een luidspreker  :eusa_think: :eusa_think:

heutink

die termen worden normaliter alleen gebruikt voor losse spaekers, horizontaal = een breedstraler en vertikaal = een soort verstraler.
Geheel afhankelijk hoe je de box verder opbouwd, krijg je het totale geluidbeeld.
Het effekt op het luisteren is dus van de gehele box afhankelijk en de ruimte en opstelling van het geheel. Dus niet veel over te zeggen..:eusa_doh:

daytonawim

De discussie gaat over de (extra mega) center speaker in deze opzet  :eusa_whistle:

Aardige snuiter overigens  :eusa_dance: