Waarom is nieuwe peilstok langer dan oude?

Gestart door HJ850, 27-01-2008 14:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

die stelling klopt volgens mij niet Hajo.
als ik de olie moet vullen tot aan het max streepje met de nieuwe stok, zit er 0.8 liter te weinig in. (gisteren een oliewissel gedaan)
hoeveel is dat verschil bij jouw?.

pwassink

Citaat van: HJ850 op 03-02-2008 11:02:45
Citaat van: -D©©©L- op 03-02-2008 02:04:13
Ik mis alleen het probleem nog bij deze oplossing.   :eusa_think:

Ja, welk probleem probeerde Volvo te fixen met het verlengen van oliepeilstokken? (er van uitgaande dat dit niet zomaar is gebeurd)
[conspiricy mode on] Misschien olie-overfill > gooit motor er toch uit? Het is nogal wat om te erkennen dat er misschien wel miljoenen auto's door de jaren heen zijn gemaakt waar een onjuiste peilstok in hangt. [conspiricy mode off]

Zal wel los lopen en voorstschreidend inzicht zijn en 'kleine modificatie'.


Misschien wat voor Jamie & Adam,



ik gok op : plausible  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

HJ850

Citaat van: Ludo op 03-02-2008 11:07:12
die stelling klopt volgens mij niet Hajo.
als ik de olie moet vullen tot aan het max streepje met de nieuwe stok, zit er 0.8 liter te weinig in. (gisteren een oliewissel gedaan)
hoeveel is dat verschil bij jouw?.

Je bedoeld: volgens voorschrift gaat er 4,x l olie nieuw in, maar als ik met nieuwe stok tot max vul, is dit minder?
Ja, ik denk dus dat de aanbevolen vulling wel eens ook net iets minder is nu. Of zou zoiets dan weer met een brede dealer richtlijn bekend zijn gemaakt?

Ludo

Citaat van: HJ850 op 03-02-2008 17:15:44
Citaat van: Ludo op 03-02-2008 11:07:12
die stelling klopt volgens mij niet Hajo.
als ik de olie moet vullen tot aan het max streepje met de nieuwe stok, zit er 0.8 liter te weinig in. (gisteren een oliewissel gedaan)
hoeveel is dat verschil bij jouw?.

Je bedoeld: volgens voorschrift gaat er 4,x l olie nieuw in, maar als ik met nieuwe stok tot max vul, is dit minder?
Ja, ik denk dus dat de aanbevolen vulling wel eens ook net iets minder is nu. Of zou zoiets dan weer met een brede dealer richtlijn bekend zijn gemaakt?

precies, als er minder in gaat als de voorgeschreven hoeveelheid, is de nieuwe peilstok niet correct.

VolvoDeMio

Citaat van: Philip850 op 27-01-2008 17:19:53
misschien tijd voor een mailtje naar volvo nederland voor een uitleg?

....

Ludo

Citaat van: VolvoDeMio op 03-02-2008 19:27:41
Citaat van: Philip850 op 27-01-2008 17:19:53
misschien tijd voor een mailtje naar volvo nederland voor een uitleg?

....

en dan?.
het antwoord is voorspellend.  ;)

Johann

Citaat van: Ludo op 03-02-2008 19:37:41
Citaat van: VolvoDeMio op 03-02-2008 19:27:41
Citaat van: Philip850 op 27-01-2008 17:19:53
misschien tijd voor een mailtje naar volvo nederland voor een uitleg?

....

en dan?.
het antwoord is voorspellend.  ;)

Ja heel simpel, koop de buis er ook bij..  :eusa_wall:

Ludo


VolvoDeMio

Citaat van: Johann op 03-02-2008 19:39:15
Citaat van: Ludo op 03-02-2008 19:37:41
Citaat van: VolvoDeMio op 03-02-2008 19:27:41
Citaat van: Philip850 op 27-01-2008 17:19:53
misschien tijd voor een mailtje naar volvo nederland voor een uitleg?
....
en dan?.
het antwoord is voorspellend.  ;)
Ja heel simpel, koop de buis er ook bij..  :eusa_wall:

Schiet maar...:

Om te beginnen....
Als alleen een nieuwe buis i.c.m. een nieuwe peilstok de juiste waarde aangeeft, dan moet Volvo iedereen waarschuwen die alleen een nieuwe peilstok komt halen.
Verder...
Willen we van Volvo Nederland weten bij welk blok welke buis i.c.m. met welke peilstok de juiste waarden aangeeft.

:eusa_snooty:  ?

Johann

Ach dat weten ze daar toch niet man. En daarbij, 850's zijn ze liever kwijt dan rijk.

Ludo

Citaat van: Johann op 03-02-2008 19:53:08
Ach dat weten ze daar toch niet man.

dat dacht ik ook.
maar schrijf gerust een brief of mail.

Volvo Cars Nederland B.V.
Customer Relations & Technical Support
Stationsweg 2,  NL-4153 RD  Beesd
P.O. Box 16,    NL-4153 ZG  Beesd
internet: www.volvocars.nl

wellicht krijg je het standaard antwoord, waarin ze je door verwijzen naar de dealer.

HJ850

Vergeet niet dat er nikst niet wordt gewaarschuwd. Ik vroeg om nieuwe peilstok wegens afgebroken ook en hup, deze.
Niets moeilijk doen ove welke buis e.d.  Ook bij navraag over verschil kwam buislengte totaal niet aan de orde.
Anders had ik die graag gratis in ontvangst willen nemen, of een juist replacement part. >:(

haasje

gevonden in vadis:

* The volume of oil for 1996 models will be increased from 5.3 to 5.8 litres. The date of introduction will vary according to the type of engine. Engines with the higher volume (5.8 l) have a dipstick with a red fluorescent handle and a tag which denotes the difference in litres between the max and min oil level values.

Johann

Citaat van: haasje op 04-02-2008 12:24:44
gevonden in vadis:

* The volume of oil for 1996 models will be increased from 5.3 to 5.8 litres. The date of introduction will vary according to the type of engine. Engines with the higher volume (5.8 l) have a dipstick with a red fluorescent handle and a tag which denotes the difference in litres between the max and min oil level values.

Is leuk maar dat maakt in principe niks uit. Je kunt per bouwjaar/motortype auto gewoon zien hoeveel olie er in zou moeten. Staat er 5.3 ltr dan mag je er vanuit gaan dat het oliepeil een kwartiertje nadat het in de motor is gegoten boven aan 't peil staat.

haasje

waar ik op doelde is dat er dus wel een modificatie geweest is op de peilstok (nieuwe is dus rood). Aangezien de rode langer is dan de oranje moet dus de pijlbuis wel langer zijn om de juist waarde aan te geven.