Is het normaal dat mijn auto eerst op benzine start? (maar rijdt op gas)

Gestart door CharlieFox, 19-02-2008 09:21:24

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Citaat van: Ludo op 19-02-2008 23:25:43
Citaat van: Bas850 op 19-02-2008 23:06:15
Citaat van: Ludo op 19-02-2008 19:31:12
Citaat van: Bas850 op 19-02-2008 14:37:59
Ik heb LPI in de 940 liggen, deze schakeld ook bijna direct over op gas.

G
een LPi installatie met vierkant drukknopje met de tekst  LPG  ?.
                                                                             L

Ja die heb ik, hoezo?

Bas

dat dacht ik al.  ;D
bij de oudere LPi installaties heb je nog 2 verschillen.
bij beide brand het ledje rood tijdens starten, maar bij de één gaat na het starten het ledje groen knipperen om even later (als het systeem overgaat naar lpg) constant groen te gaan branden.
bij de andere brand ook het ledje rood tijdens het starten, maar gaat meteen na het starten constant groen branden.
echter gebeurt de overschakeling naar lpg niet onmiddelijk, maar net zoals de andere, even later pas.

Citaat van: Ludo op 19-02-2008 23:25:43
Citaat van: Bas850 op 19-02-2008 23:06:15
Citaat van: Ludo op 19-02-2008 19:31:12
Citaat van: Bas850 op 19-02-2008 14:37:59
Ik heb LPI in de 940 liggen, deze schakeld ook bijna direct over op gas.

G
een LPi installatie met vierkant drukknopje met de tekst  LPG  ?.
                                                                             L

Ja die heb ik, hoezo?

Bas

dat dacht ik al.  ;D
bij de oudere LPi installaties heb je nog 2 verschillen.
bij beide brand het ledje rood tijdens starten, maar bij de één gaat na het starten het ledje groen knipperen om even later (als het systeem overgaat naar lpg) constant groen te gaan branden.
bij de andere brand ook het ledje rood tijdens het starten, maar gaat meteen na het starten constant groen branden.
echter gebeurt de overschakeling naar lpg niet onmiddelijk, maar net zoals de andere, even later pas.

En mocht je startproblemen hebben op benzine, als je tijdens het starten op de knop drukt, zal deze al overschakelen naar gas, en op gas starten ( wel door blijven starten dan) ik weet niet of dat voor beide systemen geldt

Ivanzoomski

Citaat van: Ludo op 19-02-2008 10:03:38
Citaat van: joebar op 19-02-2008 09:53:15
Citaat van: )()()sT op 19-02-2008 09:43:51
Bij een verdamper schakelt ie heel snel om geloof ik.
Bij LPi zijn de gasinjectoren in het spruitstuk geboord...

Maar iets in de tank laten dus  :police:

;)

niet altijd.....
mijn LPG installatie is ook temperatuur gestuurd, koelwater moet boven de 60 graden zijn voor die omschakeld  ( italiaanse renzo landi)

je moet dus eerst een kilometer of 5 op benzine rijden?.
::)

5 kilometer? Mijn Landi LSI installatie schakelt over op gas (met het huidige weer) na ongeveer 700 meter en dit is bij 40 graden (volgens de inbouwer). Dit is toevallig op precies hetzelfde moment als wanneer de automatische verwarming aanspringt.

FGG

Op dit moment, nu de auto in mijn ogen perfect is afgesteld op zowel LPG als benzine, en met het huidige weer schakelt ie 's ochtends na ca. 1 a 2 km over op LPG.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: FGG op 22-02-2008 16:12:20
Op dit moment, nu de auto in mijn ogen perfect is afgesteld op zowel LPG als benzine, en met het huidige weer schakelt ie 's ochtends na ca. 1 a 2 km over op LPG.

waar is dat bij jouw installatie van afhankelijk Florian?.
het kan geen kwaad, maar het is erg lang. (vind ik  :evil: )

Eddy V.

Hoi,

ik ben nieuw, heb vorige week een 850 estate gekocht op gas. Vandaar deze reactie. ik heb ook gemerkt dat hij inderdaad start op benzine en aut. overgaat naar gas (geen G3). Alleen op gas rijdt die van mij, zodra ik overga naar gas stopt hij daarmee. Kan echter ook nergens uit opmerken wanner de gastank leeg is. Is dit een bekend volvo euveltje? Maar groene led is gas? En het rode led Benzine?

Groet Eddy V.

Snellebaksteen

Hoi Eddy, welkom.
Het starten op benzine hangt van je installatie af. Wat voor installatie heb je?
Bij de meeste Vialle systemen die ik tot nu toe gezien heb in oudere 850's zit de brandstof niveau meter ook gekoppeld aan de LPG installatie. Kortom; als het groene ledje brand rij je op gas en geeft de meter het LPG niveau aan en brand het rode ledje rij je op benzine en geeft hij het benzine niveau aan.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rico

Ik heb een Lpi van Vialli, ingebouwd door Mesman en start op benzine en na een km of 2 schakelt hij over op gas.
Ik heb in het verleden ook op gas gereden maar dan met gewone verdamper waarbij hij ook gewoon op benzine start maar dan wel sneller overschakelde op gas.

Ludo

Citaat van: rico op 15-12-2009 12:16:47
Ik heb een Lpi van Vialli, ingebouwd door Mesman en start op benzine en na een km of 2 schakelt hij over op gas.
Ik heb in het verleden ook op gas gereden maar dan met gewone verdamper waarbij hij ook gewoon op benzine start maar dan wel sneller overschakelde op gas.

Dat heeft bij LPi te maken met de mengselverrijking.
Zolang die niet afgelopen is, mag het systeem eigenlijk niet overgaan naar gas.
Je kan dat wel laten aanpassen, maar je komt niet ver zonder stotteren en bokken...  ;D

)()()sT

Ludo, jij als gasexpert  ;D

Uiteraard schakelt mijn auto na een tijdje over van benzine op gas. Dit gebeurt als je net optrekt met een klein schokje, de andere keer is het gevoelloos.

Echter, als je koud start, maar de auto zolang stationair laat lopen tot ie om kan schakelen dan slaat ie bijna af als je net op dat moment wilt gaan rijden en niet genoeg gas geeft.
Mijn 850 had dat, de V70 ook. Hoe kant dat?

KIM

Heb ik ook; hij neemt volgens mij de koelvloeistoftemperatuur als referentie voor het overschakelmoment.
Wanneer je dan net de boel belast merk je dat 'ie op gas in koude toestand niet goed wil lopen. Bij belast overschakelen heb je dat probleem niet

JvW

Citaat van: )()()sT op 15-12-2009 13:21:30
Ludo, jij als gasexpert  ;D

Uiteraard schakelt mijn auto na een tijdje over van benzine op gas. Dit gebeurt als je net optrekt met een klein schokje, de andere keer is het gevoelloos.

Echter, als je koud start, maar de auto zolang stationair laat lopen tot ie om kan schakelen dan slaat ie bijna af als je net op dat moment wilt gaan rijden en niet genoeg gas geeft.
Mijn 850 had dat, de V70 ook. Hoe kant dat?

Dat ligt dan zeker aan het merk installatie (ik heb een GFI), want ik herken dat helemaal niet. Die van mij start uiteraard op benzine, maar gaat altijd zonder schok over op lpg. Wel heb ik rond 3000 toeren datie wat schokt. ???

Ludo

Citaat van: KIM op 15-12-2009 13:28:17
Heb ik ook; hij neemt volgens mij de koelvloeistoftemperatuur als referentie voor het overschakelmoment.

Nee Lpi heeft niets met de koelvloeistof van doen.
Het overschakelmoment is afhankelijk van de omgevingstemperatuur en lambdasignaal. (G3 vereiste)
Lambdasignaal komt er pas als de mengselverrijking is afgelopen.
Er is echter ook nog een tijd geprogrammeerd, komt het tijdsignaal (240sec) vóór het lambdasignaal, schakelt ie daarop over.
Dat is wellicht het schokje wat jullie voelen, nog een een té rijk mengsel.  :evil:

Ludo

Citaat van: JvW op 15-12-2009 13:29:45
Die van mij start uiteraard op benzine, maar gaat altijd zonder schok over op lpg. Wel heb ik rond 3000 toeren datie wat schokt. ???

Ontsteking niet optimaal?.
Schokt ie ook hoger in de toeren?.

KIM

Het is geen schokje Ludo, maar afslaan van de motor bij belasten.
Als ik bijvoorbeeld de ruiten ga krabben bij stationair draaiende motor en vervolgens weg wil rijden, dan is de kans aanwezig dat de motorafslaat zodra ik gasgeef om te vertrekken (Hij schakelt precies over op het moment dat ik de motor ga belasten).
Ik kan dat alleen voorkomen door  of meteen te gaan rijden of door de motor in de benzinestand te laten draaien en de LPG omschakelknop na wegrijden te bedienen.

Een schokje heb ik nog nooit gevoeld.

JvW

Citaat van: Ludo op 15-12-2009 14:15:53
Citaat van: JvW op 15-12-2009 13:29:45
Die van mij start uiteraard op benzine, maar gaat altijd zonder schok over op lpg. Wel heb ik rond 3000 toeren datie wat schokt. ???

Ontsteking niet optimaal?.
Schokt ie ook hoger in de toeren?.

Nee hij schokt alleen rond 3000 toeren. Meestal geef ik even een dot gas, want dan is het over.
Kan dat schokken overigens kwaad?