Project Charger - SDC

Gestart door Johann, 05-03-2008 10:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: Johann op 16-04-2008 14:58:35
Vandaag een tankklep scharnier besteld!  :eusa_dance:

't zijn de kleine dingen die het 'm doen hè?  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Spin!

Citaat van: Emiel op 16-04-2008 20:56:10
Citaat van: M a r c op 16-04-2008 20:35:36
He!  Voedsel voor een nieuwe topic: Wie heeft er allemaal een rood tankklepje?

;D

Doe nou niet...straks krijgen we het nog druk op N-T met al die gasten die hier geband worden omdat ze onzintopics openen... :evil:

Ja inderdaad...dan krijg je het topic: Rode tankdopjes eigenaren  :eusa_doh:

Maareh, wanneer is de voorstelling van de SDC? On road dan he ;)

www.vm-parts.nl

Johann

Zit te dubben om 'm mee naar de Ring te nemen de 30ste.

Spin!

Citaat van: Johann op 16-04-2008 23:00:27
Zit te dubben om 'm mee naar de Ring te nemen de 30ste.

Hmm...waarom nou weer de 30e, dan lig ik lam in een kroeg! Afijn...volgende keer dan maar mee om kijkje te nemen  :eusa_doh:

Mis ik weer een primeurtje  :-\

www.vm-parts.nl

martijn.

Citaat van: Johann op 16-04-2008 23:00:27
Zit te dubben om 'm mee naar de Ring te nemen de 30ste.

Niet dubben ;D

SDC met autoambulance erachter met SDM erop ;D ;D :eusa_drool: :eusa_dance:

Johann

Zo, tankklepje zit er weer op!




Walter

ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe het voelt tijdens rijden. Komt het overeen met T5? Komt vermogen lekker vrij? Hoe is het brandstofverbreuik? Etc...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Eugene

Die auto ligt ineens verdacht laag  :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

Johann

#113
Kan 't eigenlijk niet echt omschrijven. Zoals ie 't nu doet voelt het als een 3.5 ltr NA 5 cylinder tot je het gas los laat en de blow off kunt horen, maar dan wel continue zolang je de voet van het pedaal hebt... ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssshhhht  ;D

Tot iets van 3000 toeren denk ik voelt het een beetje als standaard. Zodra je het gas aanraakt is er volgens mij wel sneller koppel voorhanden dan met een natuurlijke NA maar meer van dat je de koppel opbouw niet voelt, weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven maar het is zeker niet zo zoals een turbo waar je gelijk een duw in de rug krijgt van het turbo koppel. Motor voelt gewoon gelijk paraat zeg maar.

Boven de 3000 komt er meer druk voorhanden en dan voel je wel dat er meer gaat dan een normale GLT motor en met het stijgen van de toeren voelt de motor steeds sterker. Bij ~6000 toeren is er iets van 0.8 bar druk voorhanden en ik heb de indruk dat vanaf dit toerental en hoger, heb nu max 7000 gedaan maar ik wil eigenlijk niet verder dan ~6700 gaan, er meer snelheid in de motor zit dan een T5 met chip, dit omdat een T5 vanaf 6000 eigenlijk al gaat inkakken. De huidige opzet kan niet tippen aan een T5 over de hele lijn genomen maar het gaat heel vloeiend allemaal, gewoon heel apart..  :eusa_think:  Heel dubbel eigenlijk.

Samen met Zippo afgelopen Zaterdag even wezen trappen op een leeg industrieterrein in aanbouw en ook hij had dit idee er bij. Best wel onder de indruk van wat de auto deed, veel lol maar toch een heel andere ervaring dan een turbo motor. Het geluid, naast de rammels en piepjes van een ralle spanner poelie, is heel apart te noemen. Uit de standaard GLT uitlaat klinkt de auto als een turbo..  ??? komt ie naar je toe rijden dan kun je duidelijk de charger horen, iets van een joel en een sis tegelijk. De blow off werkte nog niet helemaal naar behoren en was bij gas los een beetje aan 't flutteren en brommen maar dat is nu beter en nu klinkt het meer zoals je van een blow off mag verwachten.

Qua verbruik.. Nog niet mee bezig. In deellast loopt ie nu netjes lambda 1 zonder regeling alleen bij gas lossen vanuit de hogere toeren komt er nog teveel brandstof mee, zou sneller af moeten vallen maar ben er nog niet helemaal uit waar dat aan ligt. Men noemt dit "fuel cut overrun" en alhoewel wel allemaal ingesteld blijft ie toch iets te lang brandstof inspuiten. Maar dat zijn die kleine pisdingetjes waar de meeste tijd in gaat zitten.

Citaat van: Eugene op 18-04-2008 17:32:42
Die auto ligt ineens verdacht laag  :eusa_think:

:eusa_doh:


Vertigo

Damn! te laat....

Heb het tankklepje om 17:00 al even bekeken in het eggie.
D8 als het mee zit heb ik een Scoop. Niet dus :P

fearless

Staat zeker mooi op de pootjes nu.  :eusa_drool:

En mooi tankklapje, staat hem goed.  :eusa_dance:

mehn

* mehn wil ook KW :eusa_whistle:

sponsors? :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Citaat van: mehn op 18-04-2008 21:50:57
* mehn wil ook KW :eusa_whistle:

sponsors? :eusa_shifty:

Zie nergens staan dat er KW onder zit.  :eusa_shifty:   :eusa_whistle:

Daf46


mehn

Citaat van: fearless op 18-04-2008 21:58:16
Zie nergens staan dat er KW onder zit.  :eusa_shifty:   :eusa_whistle:

Yeah right ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: