G3 en mijn Quest naar het gelijk

Gestart door Methode, 11-03-2008 23:32:02

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: gerardgrobben op 12-03-2008 12:52:48
Conclusie : G3 is wel mogelijk, maar dan geen Vialle.

Foute conclusie dus.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Black Magic

Citaat van: )()()sT op 12-03-2008 12:32:50
Citaat van: gerardgrobben op 12-03-2008 12:21:01
mijn '96 855R krijgt vandaag ( as we speak) een G3 isntallatie, welliswaar geen vialle ( daar schijnten noga wat problemen mee te komen) maar een warmgasinjectiesysteem.

foto's komen morgenavond.

Turbo en Vialle is normaal gesproken een hele goede oplossing hoor...  :eusa_snooty:
Wat vor problemen waren er dan?
Of gaan we nu een beetje offtopic hier  :police:

Meestal gaat het dan over niet meer te stellen kleppen(uitgesteld) en ingebrande klepzittingen (kwam voornamelijk voor bij V70N turbo motoren op gas)

-D©©©L-

Citaat van: gerardgrobben op 12-03-2008 12:52:48
Citaat van: -D©©©L- op 12-03-2008 12:33:58
Citaat van: gerardgrobben op 12-03-2008 12:21:01welliswaar geen vialle ( daar schijnten noga wat problemen mee te komen)

Maakt dat eens specifiek ? Wat hebben ze je verteld ?

leeglopen van oliereservoirs, waardoor de pomp vastloopt.
de pomp schijnt ietwat olie mee te geven naar de injectoren, waardoor ze dus uiteindelijk droog komt te draaien.
Met een damp-injectie komt dat niet voor, volgens wallinga.

Ik schijn wel een paar PK's in te leveren, maar dat vind ik geen probleem.

Conclusie : G3 is wel mogelijk, maar dan geen Vialle.

Wallinga is misschien toch blijven steken in de vorige eeuw, denk ik.
Heeft ie je nog bijgepraat op het grootste nadeel van een dampgas syteem (inwendige vervuiling) ?. En wat dat voor gevolgen heeft voor het benodigde onderhoud ? 

de boekhouder

Nee, maar vertel eens...........  (sprak hij met een verdamper in de bolide  ;D  )
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

gerardgrobben

Citaat van: de boekhouder op 12-03-2008 13:13:39
Nee, maar vertel eens...........  (sprak hij met een verdamper in de bolide  ;D  )

pcies??
tuba or not tuba, that's the question

-D©©©L-

Als LPG verdampt dan blijft er een residue achter; dit is het vastestofgehalte van het LPG mengsel dat nooit 100% zuiver is. Hoe groter de hoeveelheid verdampt gas, hoe meer neerslag.
Bij een venturi systeem is door de geleidelijk stroming van het gas relatief weinig afzetting, hoewel de verdamper  ook intern vervuild. Als je gebruik gaat maken van sequentiele gas injectie systemen dat zal er door de steeds wisselende gas snelheid meer residue aanslag vormen op die plaatsen. Dat moet je dan af en toe schoonmaken op straffe van haperende techniek.

Bij een vloeibaar injectie systeem gaan de vastestofdelen mee in de vloeistof en de injector uit, intern is er dus geen sprake van vervuiling. 

Ludo

Citaat van: )()()sT op 12-03-2008 12:54:37
*ik wacht op de ervaringen van anderen die al jaren LPi rijden... en op Ludo  :evil:*

ach, de tijd zal het wel uitwijzen.  ;)

ik zeg het wel vaker:
Citaat van: Ludo op 29-02-2008 20:41:18
mooi hé, die verkoopspraatjes.  ::)

gerardgrobben

Citaat van: -D©©©L- op 12-03-2008 13:34:35

Als LPG verdampt dan blijft er een residue achter; dit is het vastestofgehalte van het LPG mengsel dat nooit 100% zuiver is. Hoe groter de hoeveelheid verdampt gas, hoe meer neerslag.
Bij een venturi systeem is door de geleidelijk stroming van het gas relatief weinig afzetting, hoewel de verdamper  ook intern vervuild. Als je gebruik gaat maken van sequentiele gas injectie systemen dat zal er door de steeds wisselende gas snelheid meer residue aanslag vormen op die plaatsen. Dat moet je dan af en toe schoonmaken op straffe van haperende techniek.

Bij een vloeibaar injectie systeem gaan de vastestofdelen mee in de vloeistof en de injector uit, intern is er dus geen sprake van vervuiling. 

nounou, poeh poeh..

heb al een paar andere autoos op ( de aloude) LPG gehad, corsa's, golfjes etc, en daar was nooit een enkel probleem mee. Denk dat dit ook wel weer mee zal vallen, of hebben ze de LPG sinds 8 jaar geleden een stuk vuiler gemaakt?
Enneh, onderhoud : lijkt me dat de car een beurt krijgt om de 10.000 kilometer, dus dan maar meteen ff op de onderhoudslijst zetten, eventueel.
tuba or not tuba, that's the question

)()()sT

Het gaat vooral ook om het arm lopen op gas bij veel vermogensvraag... Daarom loopt een T-5(R) met LPi nou juist wel goed ;)

Snellebaksteen

Citaat van: gerardgrobben op 12-03-2008 13:49:21

nounou, poeh poeh..

heb al een paar andere autoos op ( de aloude) LPG gehad, corsa's, golfjes etc, en daar was nooit een enkel probleem mee. Denk dat dit ook wel weer mee zal vallen, of hebben ze de LPG sinds 8 jaar geleden een stuk vuiler gemaakt?

Hadden die corsa'tjes en golfjes ook sequentiele gas injectie? Want daar gaat het nu over. Een traditioneel verdampersysteem heeft er weinig last van.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Enno

Sequentieel of niet sequentieel het schijnt er eigenlijk niet meer toe te doen....

De stelling van vele inbouwers dan het niet mogelijk is LPi in te bouwen in bepaalde volvo's berust eigenlijk op het feit dat VIALLE niet een standaard oplossing beschikbaar heeft.

Ooit een mitsubishi Colt 1.6-GLXi (90 PK) gehad. Die was in 1998 niet op G3 te zetten. Intussen is het prins met de VSI installatie gelukt deze auto al sedert enkele jaren van een G3 installatie te voorzien.  Zoals mijn garage toen zei, als er een oplossing komt dan komt ie van Prins. Die willen nog wel eens specifieke auto's op autogas zetten. En het geschiedde. Het zelfde geldt voor een bedrijf als Mesman, die blijkbaar ook non-standaard auto's op G3 Lpi kan zetten.

Als een bedrijf er geen interesse in heeft om er tijd en moeite in te steken dan krijg je dus te horen dat het niet kan. Soms ook met argumenten die helemaal niet kloppen......Het is niet anders..............

Ludo

Citaat van: Enno op 12-03-2008 15:32:22
Ooit een mitsubishi Colt 1.6-GLXi (90 PK) gehad. Die was in 1998 niet op G3 te zetten. Intussen is het prins met de VSI installatie gelukt deze auto al sedert enkele jaren van een G3 installatie te voorzien. 

die motor zal dan ondertussen af fabriek wel aangepast zijn.  ;)

Methode

Citaat van: Ludo op 12-03-2008 11:06:32
dus.... niet zoveel over lullen en gissen, actie ondernemen!.  ;)

Deze houden we er voorlopig in!

1. Net telefonisch vernomen dat de E2 betekent dat mijn auto voldoet aan emissienorm 94/12.
2. Het gaat mij in principe om de formele kant, niet de materiële.
3. Kan Vialle mijn huidige LPG installatie, puur technisch, omzetten naar G3. Dus niet de administratieve kant.
4. Let wel, mijn vraag gaat over 850 2.5 20V uit 1994. Niet uit 1995 of jonger.
5. Bijgaand reactie van RDW:

In reactie op uw e-mail over de omzetting van uw lpg installatie naar G3 installatie, bericht ik u het volgende.

Aanvraag G3 voor voertuigen met een "gewone LPG installatie".
Als uw auto is voorzien van een gewone gasinstallatie en u wilt een G3 vermelding op het kentekenbewijs dan kunt u informeren bij:

§         de importeur of het voertuig geschikt is voor een G3 installatie

§         de erkende inbouwer die de gasinstallatie ingebouwd heeft, of de LPG installatie in aanmerking komt voor G3.

Als het antwoord op beide vragen bevestigend is, dan kunt u via een erkende inbouwer een aanvraag G3 indienen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Wordt vervolgd!
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Ludo

Citaat van: Methode op 12-03-2008 15:45:41
3. Kan Vialle mijn huidige LPG installatie, puur technisch, omzetten naar G3. Dus niet de administratieve kant.

hoe oud is jouw installatie?.

Methode

Ben niet zo technisch met LPG. Waar kan ik dat vinden. Op het plaatje met de LPG specs?
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala