Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

thuur

En ja, roken hoort er een beetje bij. Kijk maar eens in het topic 'EGR afsluiten'.

Gr ;)

onnaj

Ik kan het je ten zeerste aanbevelen! De auto rijdt er echt een stuk beter door, is een heel stuk sneller en het turbogat wordt een stukkie minder. Ik had de mijne overigens met 360.000 laten chippen! Dus go for it zou ik zeggen. Wel eerst kijken hoe t olieverbruik, koelwaterverbruik etc is voordat je gaat chippen.

kyro

Citaat van: boone 850 op 04-06-2007 21:25:57
ik wil mijn 850 tdi chippen met standaard 140 pk  en met 246000 km op de teller is het verstandig om hem te chippen men aito rook nu al is de roet uitstoot met en chip veel meer
men auto rook redelijk veel is dit normaal groeten hans

zoals door Emiel beschreven !

EGR-kleppie afsluiten, en chippen die handel

zeg ik nu ::)

Maarten

Ook ik kan het aanbevelen en heb het door Rica laten doen bij 320000 km, en geen seconde spijt.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Gunnar

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

COENV70TDI

Waar zit Rica, en wat kost het dan?? Ik heb een V70 TDi van 98 met slechts 240K op de teller
Je blijft toch wel lachen om die sukkels in lease-370, golfjes en astra's. Lekker Dieselen en kliometers declareren. Geen gezeik met bijtelling enzo... KLAAAAAR

Rick.

Citaat van: COENV70TDI op 25-10-2007 20:43:05
Waar zit Rica, en wat kost het dan?? Ik heb een V70 TDi van 98 met slechts 240K op de teller

www.rica.nl :eusa_whistle:
Don't waste your time always searching for those wasted years.

VolvoDeMio

25% korting voor auto's ouder dan 3 jaren!

Met welke van de Rica-vestigingen hebben jullie goede ervaringen?

Liefst niet te ver van Zeeland...

denkweb

Doen! Al 4 jaar en 2,5 ton plezier van!

-Ruben-

Ook als het een tdi met 500 000 klm op de teller betreft? Wel zeer goed onderhouden....

denkweb

Citaat van: -Ruben- op 10-01-2008 12:58:15
Ook als het een tdi met 500 000 klm op de teller betreft? Wel zeer goed onderhouden....

540.000km zelf...

de geneRaal

Citaat van: Emiel op 04-06-2007 21:30:01
Als je alle riemen + waterpomp hebt vervangen (om de 120K) zie ik het probleem niet. Roetmeting haalt ie wel. Neem geen powerbox oid maar een echte chip, van Fasttech of Rica bijvoorbeeld. Zijn hier genoeg dieselaars die met volle tevredenheid hiermee rondrijden.

wat is het verschil tussen een powerbox en een chip?

mijn werkgever heeft nl ook een powerbox in z'n patrol tdi
Blackstone under construction

Gunnar

Powerbox vervalst een aantal signaalwaardes. Een chiptuning verandert in de nodige datamappen in de computer de waardes.
Voordeel van een chitpuning is dat ze fijngeregeld kan worden, of bijvoorbeeld alleen bij veel gas actief is, zodat je voor de rest normaal rijdt.
Zo'n powerbox geeft je bij een tdi over het algemeen een pak roet extra.

Tenzij je hem zelf ineensoldeert is een powerbox veel te duur voor wat het is.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

de geneRaal

gein. ;D

ga ik hem morgen vertellen :eusa_whistle:
Blackstone under construction

Scooby Doo

Powerbox kan je vinden via Ebay Duitsland voor minder dan 90 Euro (verzending inclusief). Zorgen die er niet voor dat de brandstofdruk verhoogd wordt?

Heb er eentje gehad dat je kon bijstellen met een schroefje (origineel Audi).

Chipje kost al snel 500 Eurokes dacht ik alzo.  :eusa_think:

Maar dat was de vraag niet. Waarom zou je hem niet chippen?
Puppy Power!!!