Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

MICHEL306

Citaat van: elianmars op 08-05-2011 21:50:14
Citaat van: Gunnar op 08-05-2011 13:36:33
Euh... aan de vag diesels worden heel vaak hardware modificaties gedaan.
+200pk uit een initieel 90pk 1.9tdi is perfect haalbaar mits hardwaremodificaties.

Bij VW, Audi en Seat zeker, maar er zullen niet veel 850's of V70's zijn waarbij dat gedaan is. Dat bedoel ik  ;)
Je zou verwachten dat "ons"audi diesel blok genoeg reserve heeft voor een fixse tuning, echterrrrrr bij bijvoorbeeld seat trekken ze het hele blok uit elkaar om vervolgens op te bouwen met de spullen die heel blijven bij 200pk en meer...en daar zit m de kneep want zover ik begrijp zit de krukas bij onze diesels permanent verbonden met het onderblok...correct me if im wrong en vervanging voor nokken assen , drijfstangen en zuigers ben ik nog niet tegen gekomen.

gr M

bassie81

De tdi s worden niet uit elkaar getrokken voor 200 pk, daar kunnen ze tegen.

Steek anders je licht eens op op het tdiforum...

devonius

Deze week is het zover. Mn V70 tdi zal door Obbe van volvotune onder handen worden genomen voor wat extra pk's. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Jurijn R

Succes, heb het ook gedaan met een S70 tdi vroeger en het sleurt als de beesten :D
Kijk niet raar op , als je de straat onder zwarte rook zet. Maar echt heel overdreven eigenlijk ;-)

elianmars

Citaat van: Jurijn R op 17-02-2015 11:42:49
Succes, heb het ook gedaan met een S70 tdi vroeger en het sleurt als de beesten :D
Kijk niet raar op , als je de straat onder zwarte rook zet. Maar echt heel overdreven eigenlijk ;-)

EGR dichtzetten en het roken is weg.

Bij de 2,5D is deze direct met tunen weg te programmeren. Ben je ook van het roken af.

devonius

Dank u. EGR is reeds afgedicht. Moet zeggen dat pas na een lange rit van 2000 km het roken nu aanzienlijk minder is geworden. Of het is gevoelsmatig.

elianmars

Citaat van: devonius op 17-02-2015 13:55:03
Dank u. EGR is reeds afgedicht. Moet zeggen dat pas na een lange rit van 2000 km het roken nu aanzienlijk minder is geworden. Of het is gevoelsmatig.

Ah. Maar je kunt het sneller schoon branden, hoor. Ik heb toentertijd een kilometer of 20 pedaal onderin gehouden. De vonken (brandend roet) schoten de uitlaat uit ;D

grijzev70tdi

Paar weken daarna is de weg ook afgesloten geweest :eusa_whistle: ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

devonius

Op de weg terug naar Den Haag is vast wel een mooi stukje asfalt beschikbaar om de extra verworven pk's uit te proberen. Gas erop en schoonbranden die handel.

Jurijn R

Mijn EGR was afgesloten, en rookte nog voor zot. Meestal tussen 2000-3000 rpm, daarna was het minder.

elianmars

Citaat van: Jurijn R op 17-02-2015 17:54:28
Mijn EGR was afgesloten, en rookte nog voor zot. Meestal tussen 2000-3000 rpm, daarna was het minder.

Pomp niet juist afgesteld? Mijn V70 roette echt nauwelijks.

devonius

Het is zover; vorige week bij Obbe m'n tdi laten tunen in hun mooie nieuwe pand in Elst.

Van de ECU model '97 kan de software niet geupdate worden, maar moesten 2 chips op de printplaat gesoldeerd worden. Een nauwkeurige klus onder de microscoop wat zo een 2 uur in beslag nam.
Na een aantal bakken koffie en gezellige praatjes met Obbe en andere gasten was het moment daar om een stukje te gaan rijden.
In lage versnellingen was er als een merkbare verandering. Veel feller. Normaal gebeurde er niet bar veel als ik het gas intrapte, ja na een tijdje, maar nu voel je hem gelijk vooruit gaan. Eenmaal op de snelweg trekt hij ook boven de 120 snel door.
Er is wel een duidelijke trilling van een paar seconde bij flink intrappen, dat schijnen de koppelingsplaten te zijn die dan even slippen door de kracht die erop komt en vervolgens weer grip krijgen (koppeling is recent vervangen). Daarna is het ook weg, en bij enigszins het gas doseren voel je het ook niet.

Nou zullen de van origine 140 pk's er al niet meer ingezeten hebben, vond m'n tdi namelijk behoorlijk traag.  Er zijn er nu een stuk of 30 bijgekomen.
Het resultaat mag er dus wezen.
Het weekend flink wat km's gemaakt, hij gaat als een raket. Echt een wereld van verschil. Geen idee op hoeveel pk's ik nu zit, maar man dat torretje weet niet wat hij meemaakt. Leuk om weer is een duw in je rug te voelen bij accelereren.

Sbv

De ankerplaat is toch de zwakke schakel bij tunen van tdi of 2.5D

volvobug

Citaat van: Sbv op 22-02-2015 21:04:37
De ankerplaat is toch de zwakke schakel bij tunen van tdi of 2.5D

Ankerplaat?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

ben even de juiste naam kwijt. aanhechting bij vliegwiel. Kan me eens wat herinneren van Darius waarbij eea kaput ging