Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

sven0503

na vele pogingen om 't orginele lock / unlock systeem aan de praat te krijgen, ben ik er klaar mee...

vanmiddag ook zo'n setje opgehaald... dan maar lekker niet orineel... als 't maar werkt.

zondag maar eens een middagje eraan besteden om 't in te bouwen.

sven0503

zucht...

vandaag ff mee bezig geweest,

ik heb eerst geprobeerd dmv. spelden de juiste draden te vinden.

Blauw - roze = openen bij mij.

Maarja, je raad het al... de sluiter is niet te vinden.

Zelfs deurpaneel los gehad en daar alle kabels geprobeerd.... maar sluiten .. ho maar.

Heb zowel negatief als positief alles gecheckt, maar open gaat op positief.

Iemand enig idee waarom ik geen sluit kabel kan vinden?

Gaat om een 850 uit 1994

haasje

sven0503

Citaat van: haasje op 08-01-2012 13:36:55
Welk cv relais (205/206) zit er in? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25367.msg705712.html#msg705712

ah zucht... ik zie 't al ... uiteraard 't niet werkende relais...

maar ik begrijp dus als ik het op de "Snellebaksteen" manier inbouw dat het wel moet werken.

francois

Broabander

Vraagje; had in mijn 440 ook zo'n Spy setje zitten. Heeft het alle 8 maanden in mijn bezit goed gedaan. Enige is: de leverancier. Ondanks hun zogenaamde vandaag besteld morgen in huis-garantie heb ik er dik 2 bijna 3 weken op moeten wachten, geen reacties op mijn mails en kreeg hem pas opgestuurd na wat juridische taal/dreigingen van mijn kant (nee niet verbaal, meer: koop ontbinden wegens niet nakomen overeenkomst, ingebrekestelling etc), heb hem uiteindelijk toch maar gekregen en het erbij gelaten. Had hem toendertijd besteld via MBcarparts en heb toen gezworen daar nóóit meer iets te kopen.

Zijn er andere leveranciers die wel gewoon kunnen opsturen zodat het de volgende dag binnen is en ik niet hoef te fluiten naar mijn centen? Of hebben jullie andere ervaringen met MBcarparts?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Snellebaksteen

Hmm, ik heb nou juist hele goede ervaringen met Spy. Werkelijk de volgende dag in huis. Ook met nabestellen van losse zenders of sleutelbaarden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

-D©©©L-

Er is een beetje rare U-bocht constructie tussen MBcarparts en spy-europe.

dezelfde mensen zitten ook achter form-cars.nl (form-cars is uitgeschreven uit KvK)
auto-goederen.nl
willemfietsen.nl
willemfietsen.com

en nog veel meer.  

je vind ze onder allerlei namen op marktplaats, speurders en andere advertentie boards.

1 ding hebben ze wel gemeen; het adres.

http://www.google.nl/search?q=Kralenbeek++876

razorx

Citaat van: Snellebaksteen op 13-01-2012 14:44:20
Hmm, ik heb nou juist hele goede ervaringen met Spy. Werkelijk de volgende dag in huis. Ook met nabestellen van losse zenders of sleutelbaarden.
Ik idem.

Broabander

Citaat van: razorx op 13-01-2012 22:29:32
Citaat van: Snellebaksteen op 13-01-2012 14:44:20
Ik idem.

Maar via de shop van Spy Europe zelf of via de site van MBcarparts?

martijns70

Dag allemaal,

ik zal me later nog even netjes en uitgebreid voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.
Voor nu, ik ben Martijn, afkomstig uit het mooie brabant en ben sinds 1 week in het bezit van een volvo s70 2.5 10v '97 (luxury line)

Ik ben afgelopen week al bezig geweest met de auto weer in goede staat te krijgen. o.a. CV motor in passagiersdeur vervangen. Nu werkt de CV weer goed alleen zaten er bij de auto geen afstandsbedieningen meer.

Nu heb ik nog een Spy setje met klapsleutels liggen.
het gaat om het normale model:http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV005

enkele jaren terug had ik al ooit een van deze setjes in een Peugeot 406 ingebouwd, dit was een gemakkelijke klus van 30min, mede doordat ik hem eenvoudig kon koppelen aan het originele CV kastje.

Met de volvo s70 kom ik er echter niet zo makkelijk uit, ik krijg nergens een handig schema gevonden waar gewoon duidelijk staat welke paar draadjes ik moet hebben voor de aansturing van het sluiten en openen.

Kan iemand mij uitleggen waar ik het originele CV kastje kan vinden en welke 2 ? kleuren draadjes ik daarvan moet hebben om aan te sluiten op de spy-module.

dit is de module:

ik weet niet of de volvo positieve of negatieve schakeling heeft?

ik hoor zelf al wel ergens een relais tikken, links onder bij de bestuurder. Heb even een fototje gemaakt uit welke kastje dit komt.
Kastje met de grote brede groene stekker.

Het spijt me als ik er overheen gelezen heb maar in het hele topic worden zoveel verschillende draden en mogelijkheden genoemd.

bedankt alvast voor de reacties en hulp.

martijns70

Inmiddels een bevestiging gevonden van de benodigde kleuren voor een volvo s70.

van de week even aansluiten.

Auto:       Volvo S70   
   Bouwjaar:       1997 - ...   

Aansluitgegevens
Accessoire-stand (+15)       Gegevens onbekend
CV dicht           Draad:       Rood / Grijs 
   Stekker:       Groen
           Aantal polen: 26
           Pin nr: Niet bekend

CV open           Draad:       Geel / Grijs 

CV open/dicht op één draad       Gegevens onbekend
Deurschakelaar(s)           Draad:       Roze / Zwart 
   Opmerking:       0.75 mm draad

Knipperlicht 1            Locatie:       6 - Achter linker schoppaneel
   Draad:       Blauw / Groen 
   Opmerking:       of in de linker dorpel.

Knipperlicht 2            Locatie:       6 - Achter linker schoppaneel
   Draad:       Groen 
   Opmerking:       of in de linker dorpel.

Kofferbakschakelaar           Draad:       Bruin / Blauw 
     Stekker:       Aantal polen: Niet bekend
   Opmerking:       in de stekker bij de plafonniere of in de linkerdorpel.

Startblokkering           Draad:       Blauw / Rood 
   Opmerking:       van het brandstofpomprelais

Broabander

Ik heb even een vraagje mbt de sleutelbaarden van het Spy setje: op m'n 440 had ik ook gewoon mijn sleutel laten kopieren. Geen code of transponder zat daarin. De sleutel werkte daarvan wel gewoon; je moest er alleen wel een beetje mee wiebelen in het slot om hem te kunnen starten. Kwam ook omdat de sleutelbaard niet geheel hetzelfde was.

Hoe zit dat met de 850 (van 1995) sleutel? Ook zonder chip? En zijn de sleutelbaarden daarvan wel beter dan die van de 440?

razorx

De meegeleverde z.g.n. 850 baard was voor mij niet geschikt.
Ik heb de baard van mijn 850 aangepast en overgezet, net als het chipje.

Broabander

Hmm okee dus dat is wel gekloot dan, zeker omdat ik maar 1 sleutel heb van de auto en liefst niet mijn enige goeie sleutel sloop :P

Dacht dan aan een setje met alleen afstandsbediening, maar toen ik naar de site van MBcarparts ging bleek die offline te zijn en heel de zoekpagina staat vol met 'klacht', 'oplichterij' etc. Ze hebben een nieuwe site opgericht maar daarvan staat het gastenboek vol met 'eikels ik ben opgelicht' reacties. En ook Spy Europe ontspringt de dans niet wat dat betreft. Ben wel een beetje extra huiverig om daar te bestellen...

Zijn er ook wél betrouwbare websites waar dergelijke setjes te bestellen zijn?