Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Dat is toch geen "heldere" koplamp, deze heeft nog steeds ribbels in het glas.

Dit is een "heldere" koplamp, zoals ik altijd heb begrepen:

Skandix.de

En daar heb ik ook geen immi van kunnen vinden toen er een van de cabrio was gesneuveld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Misschien is mijn definitie van helder anders: Transparant, geen tint. ;)
Mijn fout.

NinaPaul

Citaat van: razorx op 15-12-2018 10:45:24
Misschien is mijn definitie van helder anders: Transparant, geen tint. ;)
Mijn fout.

Of zoals aangegeven is mijn interpretatie fout.

Maar voor die prijs vind ik het mooie lampen. (Ik betaalde voor de cabrio meer dan 300 euro voor één vervangend exemplaar, bij de dealer)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Ben ik met je eens. De foto doet die lamp geen recht. Vandaag is er een pakketje van Jeroen binnen gekomen.
Miscchien dat ik met de grijze lucht toch wat fototjes maak.

T5-4life

Ja je prisma glazen zien er iig helder/fris uit 😉

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

KIM

Ik doelde ook op degene die NP heeft afgebeeld.
Omdat de reflector anders is bij "helder" glas, kun je niet simpelweg het glas vervangen.

Maar nieuwe lampen oogt altijd al een stuk beter dan doffe exemplaren.

gero

Citaat van: razorx op 14-12-2018 21:48:00

Wat me wel uitmaakt is dat de bouwkwaliteit goed is. Zeker beter dan Depo. Wat me nog meer uitmaakt is dat ik nu een veel helderder beeld heb met deze nieuwe lampen. Zo helder dat de noodzaak tot Xenon is komen te vervallen. Met 55W lampjes met een blauw condoompje heb ik nu zelfs een helderder beeld dan met mijn Xenons, de oude reflectoren en heldere glazen.

Ik ben heel blij dat de garage me even voorrang gaf vanmorgen. Zo kan ik maandag mét auto naar de crematie van Dirk.

Dat kan ik haast niet geloven Yits, 55W lampen beter dan Xenon.
Ik heb onlangs mijn originele koplamp voorzien van lens Bi-xenon H1 projectoren icm  helder glas .
Ik moet nog steeds wennen aan het uiterlijk, eigenlijk vindt ik het geen gezicht ,zo moderne look op zo'n oude auto, maar als je in de nacht rijdt met xenon dan wil je niks anders meer, ik heb zelf  PIAA Hallogeen lampen gebruikt ( deze zijn best wel duur)maar ze leggen het toch af tegen xenon.
Op mijn motor fiets heb ik 3 x H7, mijn dimlicht is xenon en mijn grote lichten zijn LED, ik heb ze gekocht bij HILOX, ik vind Xenon helderder dan LED.

razorx

@Auk: Wat ik probeer te zeggen is dat de combinatie van nieuwe lamphuizen met halogeenlampjes beter licht geven dan de oude met Xenon. ;)

razorx

Goedemiddag!

Hier zie je de nieuwe koplamp met, dank je voor het woord, de prisma glazen.

Nog naast de oude USA knippers met condens en alg. Aan de roest op de motorkap doe ik wat als de temperatuur boven de 12 graden is.

Vandaag kwam ook een pakje binnen. Een pakje opgestuurd door Jeroen. Bedankt!

Poes Sloerie was ik al een week of wat kwijt. Fijn haar weer terug te hebben ;D .
Daarnaast zaten er behoorlijk verse knippers in de doos. Imi maar passend bij een grijze wagen.

Dan nog een plaatje van het beeld met de halogeen lampjes:

The Demon

Oogt weer strak zo Yits.
Ik heb Osram Cool Blue H1 in de nieuwe koplampen van Olijfje gezet en dat geeft inderdaad meer en beter licht dan Xenon in de oude.

V70geRwin

Netjes weer Yits en nieuwe reflectors doen zoveel dat halogeen meer opbrengt dan xenon met oude spiegels.
Sterkte voor maandag!

Vulk

Staat prima zo! Ben sowieso nooit geen fan geweest van die Amerikaanse knipperlichten.

jellejas

Hey Yits leuk je weer terug te zien op het forum. Om nog even terug te komen op je nieuwe speeltje om PCB's te maken. Heb je wel eens gehoord van https://jlcpcb.com ?

Zij worden veel gepromote op youtube en andere plekken op het internet. Het lijkt mij een goedkope en relatief snelle manier om aan goeie qualiteit printplaten te komen. Wat zeker handig kan zijn voor jouw projectjen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

razorx

@jellejas: Dat is zeker spotgoedkoop. Ik zal de tip onthouden.

spijky

Toch ziet het er goed uit, normale koplampen met heldere USA pinkers.

Ben nog altijd aan het dubben welke ik bij mijn niet heldere koplampen zal plaatsen.  :eusa_think:
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige