Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Die reparatie heb je netjes en stevig uitgevoerd Yits, wel jammer natuurlijk dat het zichtbaar is vanaf de buitenkant.

Destijds heb ik er een bewerkt stuk koperleiding in gelijmd, dat zit ook nog altijd goed vast ;)

razorx

Citaat van: arjenT5R op 21-03-2011 06:50:50
Koperen spoelen in het machientje? ding is zijn gewicht wss al in koper waard  ;D
Heb je nog een paar pics van het draaddoorvoer mechaniekske?
Eh ja, ik was ook verbaasd.
Hier de pics. Ik kom er nu pas achter dat ik het klosje ook om kan, eh moet keren voor 0,8mm  :eusa_wall:.

MVeldhuis

Inderdaad vrij belangrijk Yits, die 0,8 mm drukt ie wel door hoor, het is een vrij sterke toevoer, maar het is zo sneu als je er een keer 0,6 in doet en dan slipt ie omdat het klosje ingevreten is.

razorx

Thanx Matthijs,

Ik heb nog geen tijd gehad om hem te gebruiken.
Of beter gezegd nog geen tijd gehad om een nette CO2/Argon fles te kopen.
Wel grappig, het duurt altijd even voor je je adresjes hebt.

Rustbuster en hun ruilsysteem vriendjes zijn in Amsterdam en omgeving slecht vertegenwoordigd.
Het wordt waarschijnlijk Vos aan de Butaanweg.

Anyway, het apparaat maakt een verzorgde indruk en de handgreep voelt prettig aan.
Ik kan niet wachten om een fles op te halen en te spelen, maar ja mijn klanten en wat huishoudelijk gedoe gaat voor.

Groeten,
Yits.

MVeldhuis

Yits, kijk eens op supergas.nl of die bij je in de buurt zitten, daar haal ik flesjes voor 140,-

razorx

Dat is voor bijna iedere regio de beste keuze.
Eh behalve Amsterdam.

Komt wel goed. ;)

fbm

arjenT5R

Anders moet je ook eens voor een gasco fles kijken,
zijn ook behoorlijk veel dealers voor. En is ook koop/ruil systeem.

Ziet er netjes uit  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Alleen even een blijk van wardering voor forumlid MVeldhuis van http://www.lassenvoorweinig.nl:

Er ontbrak wat klein grut: Na een PBtje van mij, heeft hij de spulletjes meteen opgestuurd met wat contactipjes en een extra gasmondstuk als extraatje.

So-wie-so vond ik de communicatie erg plezierig verlopen.
Klasse!

Ik hoop er morgenochtend even tussen uit te kunnen voor een bezoekje aan een Gasco distributeur of Vos.
Beide in Amsterdam.

razorx

Gistermorgen een 10 liter koop/ruil fles gehaald bij een gasco verkooppunt.
Helicopterweg te Amsterdam.

Was wel grappig, want in de duikwereld noemen ze 10 liter flesjes ook wel zuigflesjes.
Zo'n 10 literfles voor gas is wat dunner en langer. Niet echt klein te noemen.

De brave man plonkte het ding staand op een oneffen stuk grond en liep naar de kassa.
Ik zag het al aankomen, dus kon de vallende fles nog net op tijd opvangen.
Meestal gaat zo iets wel goed, maar 200Bar is veel en als sluiting knapt is dat gewoon niet leuk.
Als je een fles op een boot staand en onbeheerd achterlaat is het verplicht appelgebak te trakteren.

Vanavond had ik even tijd om het apparaat uit te proberen.
Ik had nog een dun stuk CV buis met een materiaal dikte van 1mm.
Wat een verademing ten opzichte van het lassen met beklede elektrode!

Je hebt meteen een vonk.
Eerst stuiterde de elektrode al lassende op en neer op het metaal. Pok pok pok.

Al snel merkte ik dat de elektrode toevoer snelheid heel belangrijk is.
Met de 8-standenschakelaar op drie en een wat lagere toevoersnelheid kreeg ik dat mooie croma in de pan geluid. Het lassen ging aanmerkelijk controleerbaarder. Zal de komende tijd lekker gaan oefenen.

Ik wilde nog wat langer doorgaan, maar het werd te donker en de muggen (!) begonnen me op te eten.

Bij het naar binnen rijden van het apparaat kwamen de grote achterwielen goed van pas bij de drempels.

Erg leuk en zondermeer een aanrader!

Jack v

Het is idd even oefenen Yits, in der loop er tijd weet je wel ongeveer hoe hoog je stroom moet staan icm draadtoevoer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

lekker jitz mooi setje zo!
ga je veel plezier van hebben regel ook nog een rolletje rvs draad en een rolletje staal 0,6 en de benodigde tipjes
en je kan de wereld aan!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ben

En de leverancier van dit fraais is forumsponsor geworden:

pwassink

Its, wen je aan om in het algemeen wel voldoende draadsnelheid te houden, pistool hoeft niet omhooggedrukt te worden, maar vaak zet je hem te krap. Dat vreet tipjes en nozzles en geef vastzittende lasdraad .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 24-03-2011 21:57:23
Its, wen je aan om in het algemeen wel voldoende draadsnelheid te houden, pistool hoeft niet omhooggedrukt te worden, maar vaak zet je hem te krap. Dat vreet tipjes en nozzles en geef vastzittende lasdraad .

It's is failliet, Peter  :eusa_shhh: ;D