Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

jrkalf

inderdaad een knap stukje werk.  :eusa_clap:

Citaat van: Leonardo da Razorixi
Om je voor te stellen hoe vast of los dit zat moet je denken aan de situatie dat je met je pielemuis met een te groot geschapen dame aan het spelen bent.
Ris heeft aan weerszijden keurig knelbanden geplaatst.
Gladde praat weer van die italiaanse jongen ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

razorx

Citaat van: jrkalf op 29-05-2011 22:19:44
inderdaad een knap stukje werk.  :eusa_clap:

Citaat van: Leonardo da Razorixi
Om je voor te stellen hoe vast of los dit zat moet je denken aan de situatie dat je met je pielemuis met een te groot geschapen dame aan het spelen bent.
Ris heeft aan weerszijden keurig knelbanden geplaatst.
Gladde praat weer van die italiaanse jongen ;D
;D  ;D  ;D
Even off topic:
Let op als je je HTCP vervangt door een Humax en een mediaplayer op de network performance van wat je gaat kopen.
Tot nu toe draaide alles wat ik aan multimedia had onder Busybox (embedded Linux met wat gratis foutjes die Linux niet heeft ;) ), maar erger nog een softwarematige netwerkkaart.
Meestal is 3MB de max.

Ennuh Windows, OS-X/FreeBSD, Linux, Unix,  als ik het heel eerlijk moet zeggen boeit me dat niet zo zeer. Net als jij interessert het me meer of het doet wat ik wil dat het doet.

Groeten,

Yits.

jrkalf

Citaat van: razorx op 29-05-2011 22:31:19
Citaat van: jrkalf op 29-05-2011 22:19:44
inderdaad een knap stukje werk.  :eusa_clap:

Citaat van: Leonardo da Razorixi
Om je voor te stellen hoe vast of los dit zat moet je denken aan de situatie dat je met je pielemuis met een te groot geschapen dame aan het spelen bent.
Ris heeft aan weerszijden keurig knelbanden geplaatst.
Gladde praat weer van die italiaanse jongen ;D
;D  ;D  ;D
Even off topic:
Let op als je je HTCP vervangt door een Humax en een mediaplayer op de network performance van wat je gaat kopen.
Tot nu toe draaide alles wat ik aan multimedia had onder Busybox (embedded Linux met wat gratis foutjes die Linux niet heeft ;) ), maar erger nog een softwarematige netwerkkaart.
Meestal is 3MB de max.

Ennuh Windows, OS-X/FreeBSD, Linux, Unix,  als ik het heel eerlijk moet zeggen boeit me dat niet zo zeer. Net als jij interessert het me meer of het doet wat ik wil dat het doet.

Groeten,

Yits.
Precies,

De Humax gaat opnemen van de kabel en gaat het verder niet delen. Humax heeft ook een redelijk gesloten prutje wat zich niet lekker af laat spelen op andere systemen heb ik begrepen. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. De mediaplayert gaat alleen ontvangen van een qnap NAS met 2GbE kaarten verbonden aan een kleine 24 poorts cisco 3750g ;D De beperkende factor in deze is de NAS met 4 schijven.

Die netwerk player staat goed aangeschreven overigens en heeft een processor die snel genoeg is om alles te verwerken. Een bekende van mij is er op dit moment al domotica software naar aan het porteren. "Omdat het kan"

Waar je met een softwarematige netwerkkaart vaak mee op moet letten is het huis, tuin en keuken switch gebeuren. Dat is niet zo heel happig op autosensing netwerkkaartjes en dat vormt in mijn ervaring altijd een van de bottlenecks in de performance. Zet alles maar eens hard op 1000/Full en je hebt vaak al meer snelheid. Indien je Windows 7 hebt draaien, dan moet je ook oppassen met die throttling driver die je netwerkkaart zou moeten helpen; Meestal werkt deze je tegen ;D
De zogeheten "Deterministic Network Enhancer".

Zo, weer genoeg getikt over computers. Tijd voor een glaasje LMM reiniger.

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

razorx

Goedemiddag door kilometers geplaagde sleutelaars!

Met een grote grijns typ ik dit bericht.
Bladerende op internet kwam ik allemaal leuke afstandbedieningen voor mijn MediaCenter tegen.
Deze vond ik wel heel mooi:


Hierdoor geïnspireerd besloot ik te kijken of het mogelijk was iets vrijwel volkomen nutteloos te maken:
Mijn mobiele telefoon als afstandbediening voor de HTPC.

Helemaal nutteloos? Dat ook weer niet, als dat mobieltje via internet verbinding kan maken met het multimediamonster, kan ik op afstand via de tvgids op mijn mobieltje opnames plannen.

Even gegoogled en kwam op deze site terecht:
http://mediacentercontrol.com/en/
(Zowel voor Android als windows mobile)

Nadat ik het gezinskapitaal via PayPal op hun rekening had gestort (€ 1,49) kon het downloaden beginnen.
OK eerst maar .net voor mijn mobieltje bijwerken.

Hieronder zie je wat je je erbij voor moet stellen:
(even van hun site gekopiëerd)




Het pakket kan de Media PC ook via Wake On Lan aanzetten.
Nu nog even uitzoeken hoe ik die broadcast via internet bij mijn Media Centrum krijg.

Bijna nutteloos maar erg leuk.
Groeten,

Yits.

jrkalf

Yits, niet direct aan het internet koppelen, je weet maar nooit of ik zin heb je een avondje te pesten ;D Zorg dat je een VPN naar huis kan maken. Als je dat hebt kan je direct vanaf de mobiel een wol pakketje sturen over de beveiligde verbinding.

Zo heb ik m'n domotica ook afgeschermd. Wel op afstand te benaderen, maar alleen na eerst een VPN verbinding te maken. Ik wil niet dat een wildvreemde mijn thermostaten regelt !
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

razorx

#1430
Terecht opgemerkt Jelle.

Maar geen zorgen, er komt inderdaad een VPN schil omheen. Maar eens op marktplaats een oud PIX 501 tje zoeken.
Had het toch al nodig en ik kan die dingen dromen.

Ik had ook al bizarre fantasiën over wat wildvreemden allemaal op afstand met mijn apparatuur zitten uit te vreten. ;)

-edit- Of het wordt SSL met verplicht certificaat, wel wat moderner.

jrkalf

#1431
Ik heb er nog een liggen.....

*edit* maar even iets langer vanaf de pc ipv de iPhone.

Ik heb nog een pix 501 liggen. Ik gebruik hem zelf niet. Ik heb achter m'n netgear firewall/router gevalletje gewoon een linux servertje met een mppe128 encrypted pptp tunneltje liggen. Dat doet het ook wel goed als je daar de machines voor hebt. Mogelijk dat je media center doosje zich ook laat lenen voor een sstp of een pptp tunnel?

Mocht je een pix nodig hebben, je weet ongeveer waar m'n huis woont ;)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ben

Geweldig die topics waar je geen bal van snapt maar die je toch blijft lezen  :eusa_shifty:

razorx

#1433
Fred, 401.200km

Eigenlijk niet veel spannends.
Sas heeft 14 of 15 juni de APK van Fred.
Na het plaatsen van de nieuwe remschijven en klauwen achter was ik te lui de handremmen goed te stellen.
Dit alsnog gedaan, bij het 5e tikje slaat hij aan, bij de 6e remt hij aardig en bij 7 zit hij vast.

Meteen een mooi moment om de stationnairregelaar en de gasklep hun jaarlijkse beurt te geven. Lijkt wat vaak, iedere 20dkm, maar je merkt dat de motor na deze actie veel sneller terugzakt in toeren na gasgeven. Meteen een beetje sludge verwijderd van de plek waar ooit een vlamdover zat.

De levenssappen gechecked, er mocht wel wat olie bij. Verbruik is dit keer 1 op 8.300km. Nog steeds erg netjes.
-edit- Meteen even Nrfh gechecked, die wint toch weer met een redelijk constante 1 op 10.000 (eindelijk exact bijgehouden).
Uit respect voor de keurmeester mag Sas de wagen wel even van binnen schoonmaken.

Het lijkt alsof de abjecte en infame killercavia van een paar posts terug, met zijn hele famillie hier een nieuw onderkomen heeft gevonden.
Dat mijn wagen er van binnen soms uit ziet als een wat groot uitgevallen asbak is normaal, maar een auto van voor tot achter vol met hooi?

Enfin zelfs de lichtjes voor de kentekenplaat doen het, dus het roffelltje is er klaar voor.

razorx

Nrfh, 287dkm of zo, rerevisie van de startmotor

Goedemiddag!

Nee de titel bevat geen typfout. Lees, beef en prrr mee.

Een klein jaar terug is mijn startmotor gereviseerd in Kroatië.
De reviseur stond als goed bekend bij een vriend van me, die diverse zaken aan zijn boot ook door hem liet reviseren.
Hieronder vind je het verhaal van demontage toen:
-Startmotor demonteren voor revisie


Enige tijd terug begon het geprr weer. Wat een prutgeluid.
Zowel Dirk als Peter hadden het vermoeden dat de Kroatische revisie als volgt tewerk gegaan is:
Startmotor komt binnen bij reviseur, reviseur verdwijnt in een duister kamertje, doet psst psst psst met een bus WD40, startmotor terug bij klant, geld bij reviseur, reviseur naar terras, reviseur bier.
Ik dik het wat aan, maar veel anders zal het niet gegaan zijn.

Er zijn verschillende redenen voor een startmotor om prrr te zeggen bij het starten, hieronder volgt er één die wel heel onnodig is, zeker na een revisie.

Aan de slag!
Startmotor er uit, of toch niet?

Roffel Nrfh is dol op gereedschap. Een steeksleutel viel precies tussen de bladen van de fan in de fan.
Heel vervelend want ik weet dat de moeilijkst bereikbare bout van de fan een dolle kop heeft.
-edit- Normaal gesproken haal je de fan los voordat je de startmotor vervangt
Met wat gewurm in een te krappe ruimte kreeg ik mijn sleutel terug.


Ik ging weer verder, de startmotor demonteren ging snel.
De oorzaak van het geprrr was meteen duidelijk:


De as was letterlijk vrij beweegbaar. Normaal hoort hier een bus omheen te zitten.


Die bus is één van de standaard onderdelen die bij een revisie vervangen hoort te worden.
Ik vraag mij af wat de reviseur indertijd gebruikt heeft. Veel beter dan een restje gebruikte tape kan het niet geweest zijn.
Ik begrijp niet hoe mensen zulk werk durven af te leveren en zich dan nog in de spiegel durven aan te kijken.

Ik had geen tijd en zin de startmotor te reviseren. gelukkig is het revisiebedrijf AC-DC vlak bij me.
Ze zijn op zaterdag tot twee uur open, dus dat kwam goed uit. 125 euro armer (incl. B.T.W.) kwam ik thuis.
Hieronder zie je hoe een door hun gereviseerde startmotor er uit ziet:


De onderkant zag er echter wat anders uit maar paste keurig:


De "nieuwe" startmotor er weer in. Schroef hem nog niet vast, zo heb je meer vrijheid om de plus pool vast te maken.
Je hebt anders wel erg weinig ruimte om te draaien met je ratel.


Hieronder een plaatje van een gemolesteerde el-cheapo ratel. Je kan hier in zeer beperkte ruimte mee ratelen.
Omdat het handvat ontbreekt past een dunne stalen buis makkelijk voor het krachtwerk.




De boel onder de motorkap weer een beetje schoon gemaakt en starten maar!


Oh ja nog één ding: De inregelprocedure van de ECU kan je enorm versnellen.
Je hoeft echt geen dagen te leven met een brak stationnair na gasgeven.

dat doe je als volgt:
1. Starten, laat de motor minimaal twee minuten stationnair lopen.
2. Nu één minuut op 3000RPM
3. één minuut stationnair

Herhaal stap 2 en 3 een keer of tien.
Je zal bij de volgende keer starten merken dat de ECU al heel aardig ingeleerd is.

Dit truukje geleerd bij mijn oude Mondeo. Was dat hok toch ergens goed voor.

Ik heb genoten van het gesleutel, nu maar eens kijken of ik een lekkere nasi kan maken.
Voor straks: Eet smakelijk!

Yits.
-edit- wat typfouten en een aanvulling

Vulk

Mooi werk alweer! Een 'nieuwe' Bosch heb je overigens voor een goeie 100 euro.

razorx

Citaat van: Vulk op 04-06-2011 16:09:26
Mooi werk alweer! Een 'nieuwe' Bosch heb je overigens voor een goeie 100 euro.
Gereviseerd en wel?
Wow, dat zijn leuke prijzen.

Vulk


razorx

Dan zitten de prijzen toch wel redelijk bij elkaar in de buurt. De prijzen op die site zijn ex. B.T.W.
Die van AC_DC was 125,- incl. B.T.W. (1,7kw)

Vulk

Prijs is inclusief BTW, de beschrijving van het statiegeld is wat verwarrend.