Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Een kleine update:
Dat simpele watergedragen leerverzorgingsmiddel heeft zijn werk goed gedaan. De harde plekken zijn weg. Ik geef het nog wel even de kans dieper in te trekken. Zeker ook om de toekomstige hechting met plamuur of verf te verbeteren. Geduld en nog eens geduld.
Niet mijn sterkste punt, maar een goede oefening. ;)

De barstjes in het leer zijn vrij ondiep, maar natuurlijk wel zwakke plekken.
Hoe omschrijf ik het het beste? Te diep om te verven, te veel en te ondiep om te plamuren lijkt het.

Voor menigeen zouden de stoelen na een verfbeurtje al goed zijn. Het ziet er echt al heel behoorlijk uit. Maar ik voel me zowel verplicht aan Stephan (Ulkeman) als mezelf om het beter te doen. Het verven moet dus even wachten.

Het plan is als de leerspulletjes binnen zijn toch een klein stukje te plamuren en misschien zelfs zeer subtiel schuren en kijken wat dat oplevert.
Doel: Een interieur wat weer echt lang meekan, net als de rest van de auto. Zeg maar een stage 0 voor het interieur. Mocht ook wel, ;)

Oh ja nog een tipje: Deukjes in het leer, mits niet uitgedroogd, subtiel verwarmen met een hetelucht pistool en terug kneden.

razorx

Nrfh, 290dkm verder met het leer

Goedenavond!
De afgelopen avonden verder gegeaan met de lederen stoelen.
Het leerverzorgende middel had haar werk goed gedaan. Het leer was mooi soepel geworden.
Vervolgens weer ontvet met een sopje. Doe dit grondig, anders hecht de primer niet mooi.
Het beginmateriaal:

Het gereedschap:

Het leerplamuur heb ik niet gebruikt. De groefjes in het leer vond ik te ondiep om een poging te wagen.
Het gaat om heel veel kleine ondiepe groefjes. Ik was bang meer lelijk dan mooi te maken.

Primer er op, laten drogen en verven maar.

Let op! Op de site van de leerlooier staat dat de lederbeschermer er al een uur na het verven op mag.
Doe dat absoluut niet. In een mailtje aan mij raadden ze een pauze van 24 uur aan.
Langer kan geen kwaad, Anders los je de verf zo op. (Is mij overkomen na 12 uur drogen).

Tijd om het interieur te plaatsen.
Hieronder zie je de links het met leer bekleedde paneel, maar nog voorzien van de oude bevestigingsclips.
Ik geef de voorkeur aan de nieuwe clips (rechts), dus die met wat gepiel overgezet. Past niet één op éen, dus ik moest wat  frotten met een kniptangetje.

Helemaal vouwloos heb ik het niet gekregen, maar ik vond het wel best zo.

-edit- het lijkt of de lak niet overal gedekt heeft maar dat is vertekening.

Tijd voor wat anders: Van Ulkeman had ik nog twee leuke dingetjes gekregen.
Een kunststof onderstrip voor de estate kofferbak en twee D stijl speakertjes.

Ral en gekaaid:

Onral en ontkaaid:

De speakertjes:

Als laatste nog een strip van de voordeur in orde gemaakt. Een klikkertje was losgegaan.

Al die tijd zaten twee boosaardig kijkende SIPS labels van mijn oude stoelen naar me te loeren.
De stoelen waren in bedroevende staat dus niet verkoopbaar.

Tja wat doe je dan om de vuilnisman te beschermen? Juist, je pakt een moker.

Ghegheghe.
Het waren twee aardige knallen.

Op de eerste foto zie je dat de airbag van de bestuurder niet goed afgegaan is.
So-wie-so vraag ik mij af of een airbag op die plaats veel nuttigs doet. Goed het houdt je wat tegen zodat je misschien niet met je hoofd tegen het raam komt. Vanuit de B stijl of van boven af zou logischer zijn.

Ik vermoed dat haar enige functie is je doof te maken, zodat je het gekakel van de omstanders niet hoort na een ongeval.

Dat was het weer.
Groeten en proost!
Yits.

P.S. Volgende week nieuwe kleedjes bestellen.

-edit- Wat typfouten gecorrigeerd en een aanvulling.

jrkalf

Yits,

Mooi werk. Fijn om te zien dat de Leerlooijer de eer krijgt die het hen toe komt. Ik ben ook heel te vreden met m'n tot nu toe geverfde delen. Verder moet je er als het goed is een A4 formulier bij gekregen hebben met de instructies. Hier staat toch duidelijk 24 uur op. Althans, op mijn formulier wel.

Mooi werk. Je blijft zien dat het leer geleefd heeft en zeker niet nieuw is, maar het ziet er wel weer in super staat uit. Dat het leer geleefd heeft moet ook wel een beetje bij een auto van die leeftijd ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jack v

keurig Yits, lekker glijen van de zomer :evil:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

@Jelle: Het A4-tje waren ze vergeten bij te sturen.
En wat je zegt, dat spul van de Leerlooier is erg dekkend.

Goed roeren is het devies. Dat spul lijkt wel teer.

razorx

Ik bedenk mij nog wat als ik deze foto bekijk:

Wat oogt het interieur rustig en ruimtelijk zonder kleedjes.
Ok de kleedjes zijn noodzakelijk, maar als het even kan wil ik deze rust behouden.

Misschien exact de kleur van het grondkleed uitzoeken voor de matjes. Ik weet het nog niet.

The Demon

Citaat van: razorx op 02-07-2011 23:15:00
Ik bedenk mij nog wat als ik deze foto bekijk:
http://www.paerl.it/volvo/leer15.jpg

Wat oogt het interieur rustig en ruimtelijk zonder kleedjes.
Ok de kleedjes zijn noodzakelijk, maar als het even kan wil ik deze rust behouden.

Misschien exact de kleur van het grondkleed uitzoeken voor de matjes. Ik weet het nog niet.
Nu je het zegt, je hebt helemaal gelijk.
Maar hoe noodzakelijk zijn die kleedjes, slijtage van de vloerbedekking?
Je kan eventueel een stuk tapijt in die kleur nemen en dat zo erin leggen dat je (bijna) geen randen ziet.

Groet,
The Demon. (Die hier over gaat nadenken).

razorx

Hey demonische rocker ;)

Ik denk dat jouw idee achterin nog het mooiste uitvalt.
Zekerheidshalve laat ik het idee nog even gisten, maar een groot couponnetje uit één stuk mooi afgehecht aan de randen zou wel eens heel mooi kunnen zijn.

The Demon

Voorin moet het ook kunnen lijkt mij.
Eens kijken of ik een stukkie tapijt kan scoren ergens om iets te proberen.

Groet,
The Demon.

razorx

Citaat van: Dirk342 op 27-06-2011 07:10:26
Mooi Yits en idd is de goede voorbereiding al de helft van je werk.  Ook leuk als je idd iets zoekt om leer schoon te maken, te verzorgen je op internet op de meest maffe sites terecht komt ;D.  Heb dat heel lang geleden als een mogen ervaren, hahaha.  Beschouw mezelf toch echt als ruimdenkend, maar heb dingen gezien waarvan ik echt niet wist dat het bestond ;D ;D ;D en dat het überhaupt iets met 'leer schoonmaken' te maken had....
Als ik de bronnen van internet moest geloven, dan moet het leer schoon gelikt worden.
Niet helemaal mijn hobby en Saskia wilde ook al niet.

Ik vond het net iets te ver gaan om te vragen aan de overbuurman, de Citroën garage of zij dit misschien wilden doen.

Het is wel leuk om eens kritisch te kijken wat je als waar aan neemt. Of beter gezegd wat je als waar wilt aannemen als je internet bronnen raadpleegt.

UserID6342

Ziet er weer netjes uit Yits, en persoonlijk vind ik het leer 'gekreukeld' er beter uit zien als helemaal strak, leer is een natuurproduct wat leeft en daar mag best iets in zitten, hoeft niet allemaal even strak te zijn zoals bijvoorbeeld bij stof.

daytonawim

Dat is zeker mooi geworden, mischien moeten wij dat t.z.t ook eens doen met het interieur.

dopie

joebar

Citaat van: razorx op 02-07-2011 23:23:54
Hey demonische rocker ;)

Ik denk dat jouw idee achterin nog het mooiste uitvalt.
Zekerheidshalve laat ik het idee nog even gisten, maar een groot couponnetje uit één stuk mooi afgehecht aan de randen zou wel eens heel mooi kunnen zijn.

Dat "afhechten" heet kantoneren, is misschien wat makkelijker om te zoeken.
Er zijn bedrijven die dat doen, voornamelijk reststukken van vloerbedekking, waar ze dan kleden van maken voor b.v. de markt in beverwijk enz

Taranis

Ik weet niet of ze in de 850 ook geleverd zijn, maar in de x70's kon je vloermatten krijgen in de kleur van de bekleding. Had ze in de V70 ook, stond erg netjes en scheelt je misschien een hoop gepruts :) Zal even kijken of ik nog ergens een foto op kan duikelen.