Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

razorx

#2205
Nog even de plaatjes.

De oude koppelingsset:


Nog geen mesjes (Was bij Nrfh wel zo erg):


Het druklager met flinke speling:


De vergane motorsteunen. Op de achterste zie je met veel moeite het vergane staaldraad dat het geheel bij elkaar houdt.
Aparte constructie overigens.

Jack v

Citaat van: razorx op 31-05-2012 20:56:46
Nog even de plaatjes.

De oude koppelingsset:
http://www.paerl.it/volvo/2012053101.jpg

Nog geen mesjes (Was bij Nrfh wel zo erg):
http://www.paerl.it/volvo/2012053102.jpg

Het druklager met flinke speling:
http://www.paerl.it/volvo/2012053103.jpg

De vergane motorsteunen. Op de achterste zie je met veel moeite het vergane staaldraad dat het geheel bij elkaar houdt.
Aparte constructie overigens.
http://www.paerl.it/volvo/2012053104.jpg
ligt die dikke steun nou gewoon doormidden?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 31-05-2012 21:00:52
Citaat van: razorx op 31-05-2012 20:56:46
Nog even de plaatjes.

De oude koppelingsset:
http://www.paerl.it/volvo/2012053101.jpg

Nog geen mesjes (Was bij Nrfh wel zo erg):
http://www.paerl.it/volvo/2012053102.jpg

Het druklager met flinke speling:
http://www.paerl.it/volvo/2012053103.jpg

De vergane motorsteunen. Op de achterste zie je met veel moeite het vergane staaldraad dat het geheel bij elkaar houdt.
Aparte constructie overigens.
http://www.paerl.it/volvo/2012053104.jpg
ligt die dikke steun nou gewoon doormidden?
Eh ja.
Dat wordt normaal door rubber aan de buitenkant bij elkaar gehouden (stel hier niet al te veel van voor). geholpen door het staaldraad er omheen.
Aan de binnenkant drukt het metaal in het kleine gedeelte (zie foto) tegen een metaal dat veert in het rubber van het grote gedeelte.

Jack v

dan was het een goeie set van Dennis om die gelijk mee te pakken :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Thys

Mooi dat het weer voor elkaar is Yits. Hoeveel heeft de wagen nu gereden? Weet je nog wanneer de vorige koppelingswissel gedaan is?

razorx

#2210
@Thys: De wagen gaat vandaag al weer hard naar de 419dkm. Ergen in mijn weblog postte je dat de koppeling vermoedelijk in 2004  rond de 275dkm gedaan was.
Dat correspondeert in grote lijnen met de productiedatum op de oude set: 2004

Edit:
Citaat van: Thys op 17-04-2011 20:26:31
Citaat van: razorx op 17-04-2011 19:51:52

Weer even terug naar de hulpcilinder van Saskia: Ik ben blij dat de ANWB man dat ding terecht verdacht.
Het verbaast me overigens dat de koppeling van Fred het nog zo goed doet. Fred heeft er een kleine 400dkm op zitten.
Ding is alleen maar een beetje zwaarder dan een nieuwe.

Of zou er ooit voor Thys de platen en drukgroep vervangen zijn?

Hoi Yits,

Blij om te lezen dat de reparatie te overzien was. De koppeling is inderdaad al eens vervangen, al weet ik niet meer exact bij welke kilometerstand. Ik meen ergens rond de 275k.

Proost!

Edit: De laatste 19dkm is het verval wel erg snel gegaan als ik zo teruglees.

Vulk

Hoe rijdt het nu met de nieuwe steunen?

stefanhuijser

Een genot he Yits om weer met een fluwelen voetje te koppelen? ;)

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

razorx

Als ik je heel eerlijk moet zeggen is me het verschil in steunen niet zo opgevallen. Moet ook zeggen dat ik gisteren van Dennis naar thuis in vrijwel één rechte lijn heb gereden. Misschien dat je het wat meer bij bochten en schakelen zal merken.

razorx

Citaat van: stefanhuijser op 31-05-2012 21:42:00
Een genot he Yits om weer met een fluwelen voetje te koppelen? ;)

Gr. Stefan
Absoluut, je swaffelt het pedaal zowat naar beneden. ;)
Vooral dat de doseerbaarheid weer terug is.

Thys

Die ~275dkm stond me ook vaag bij; het setje heeft niet bijster lang mogen leven dan. In elk geval mooi dat je nu weer een poos vooruit kunt!

thuur

Citaat van: razorx op 31-05-2012 21:04:41
Citaat van: Jack v op 31-05-2012 21:00:52
Citaat van: razorx op 31-05-2012 20:56:46
Nog even de plaatjes.

De oude koppelingsset:
http://www.paerl.it/volvo/2012053101.jpg

Nog geen mesjes (Was bij Nrfh wel zo erg):
http://www.paerl.it/volvo/2012053102.jpg

Het druklager met flinke speling:
http://www.paerl.it/volvo/2012053103.jpg

De vergane motorsteunen. Op de achterste zie je met veel moeite het vergane staaldraad dat het geheel bij elkaar houdt.
Aparte constructie overigens.
http://www.paerl.it/volvo/2012053104.jpg
ligt die dikke steun nou gewoon doormidden?
Eh ja.
Dat wordt normaal door rubber aan de buitenkant bij elkaar gehouden (stel hier niet al te veel van voor). geholpen door het staaldraad er omheen.
Aan de binnenkant drukt het metaal in het kleine gedeelte (zie foto) tegen een metaal dat veert in het rubber van het grote gedeelte.

De staaldraad dient ervoor de motor 'binnen' te houden bij een extreem ongeluk. Volvo wil niet dat de motorblokjes over straat gaan rollen en onschuldigde hamsters kunnen verwonden.


Gr ;)

razorx

Citaat van: Thys op 31-05-2012 21:45:22
Die ~275dkm stond me ook vaag bij; het setje heeft niet bijster lang mogen leven dan. In elk geval mooi dat je nu weer een poos vooruit kunt!
Verbaasde mij ook. Misschien dat toen het druklager niet mee vervangen is. (Ik fantaseer ook maar wat.)

@Thuur: Leuk om te weten.

Jack v

Citaat van: thuur op 31-05-2012 21:49:58
Citaat van: razorx op 31-05-2012 21:04:41
Citaat van: Jack v op 31-05-2012 21:00:52
Citaat van: razorx op 31-05-2012 20:56:46
Nog even de plaatjes.

De oude koppelingsset:
http://www.paerl.it/volvo/2012053101.jpg

Nog geen mesjes (Was bij Nrfh wel zo erg):
http://www.paerl.it/volvo/2012053102.jpg

Het druklager met flinke speling:
http://www.paerl.it/volvo/2012053103.jpg

De vergane motorsteunen. Op de achterste zie je met veel moeite het vergane staaldraad dat het geheel bij elkaar houdt.
Aparte constructie overigens.
http://www.paerl.it/volvo/2012053104.jpg
ligt die dikke steun nou gewoon doormidden?
Eh ja.
Dat wordt normaal door rubber aan de buitenkant bij elkaar gehouden (stel hier niet al te veel van voor). geholpen door het staaldraad er omheen.
Aan de binnenkant drukt het metaal in het kleine gedeelte (zie foto) tegen een metaal dat veert in het rubber van het grote gedeelte.

De staaldraad dient ervoor de motor 'binnen' te houden bij een extreem ongeluk. Volvo wil niet dat de motorblokjes over straat gaan rollen en onschuldigde hamsters kunnen verwonden.


Gr ;)
psst cavia's  voordat Franz Jozef zich weer aangesproken voelt en weer raar gaat doen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Franz Joseph is gelukkig niet thuis. Die is naar zijn avondtraining "blokheffen" in de AX klasse.