Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Ooit, ooit stap je een keer over naar een 'N' en dan komen deze 'tweaks' ook voor ons beschikbaar... :eusa_drool:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342


razorx

#2162
Nrfh 304dkm Temperatuurfannetjes ECC en veerzittingen vervangen
Goedenavond!

Fan/sensor combinatie
Een tijdje terug gaf mijn ECC de code van een defecte temperatuursensor door. Niet zo vreemd want daarvoor ben ik wat lomp met perslucht te werk gegaan. Steek geen voorwerpen in het gaatje achter de bovenhandgrepen voor.

Normaal zit voor het fannetje een heel iel sensortje, hier niet meer.

B stijl losklikken, afdekplaat bij bestuurder weg.


Kapjes van de handgreep aan de bovenkant lospeuteren. Ze scharnieren aan de onderkant.


Dop 10 er in.


Tja als de B stijl toch open is kan het geen kwaad de boel bij de gordelspanner schoon te maken.



De sensor/fan combinatie zit met twee torxjes vast. De ene is makkelijk bereikbaar.
Misschien mis ik iets in mijn hoofd, maar die andere kon ik alleen zo los krijgen:
Het hemeltje iets naar beneden en dan maar pieren.


De "nieuwe" die ik van Haasje had overgenomen er weer in en klaar. Er rest nog wat meer ECC werk maar dat is voor later. Toevalligerwijs was Haasje (Erwin) vandaag op bezoek en konden we gezellig bijkletsen.

Veerzitting
Bij het vervangen van de veerzitting van Saskia's roffel was ik niet ten onrechte achterdochtig over de mijnen. Ook van FCP Groton en slechts 40dkm oud.
Die van mij:


In 2010 had ik niet alleen nieuwe veerschotelrubbers bij FCP gekocht maar Nrfh ook getracteerd op nieuwe lagers. Je raadt het al ook van FCP en nu al met aardige speling.
Hier bevoel ik ze.

Lijkt aardig maar een voelbare en zichtbare speling. Origineel graag!

Als het wiel er af is maak ik de Velg en de remschijf altijd even schoon. Voorkomt onnodig getril.


De schijven hebben nog iets meer dan een mm. te gaan voordat ze op de limiet van 22mm. zitten, die zal ik zo nog even bestellen. Uiteraard inclusief remblokken en het eerder genoemde lager. Uiteraard links en rechts.

Omdat de veerpoot er toch uit moest kon ik een ander ergernisje verhelpen. Indertijd hebben we bij Dirk mijn rechter aandrijfas vervangen. Ehh Dirk wat meer dan ik. Ik vergat Dirk tijdens het terugmonteren te vermelden dat ik rijdt met een camber van -0,8. Dus die heeft de veerpoot keurig op de positie voor een camber van 0 teruggemonteerd. Tja wat krijg je dan: Een verschillend camber links en rechts, nog geen drama. Maar erger is dat iets scheefstaande stuur als je rechtdoor rijdt. Werkelijk 'snachts werd ik wakker, badend in het zweet, met op mijn netvlies het beeld van dat scheve stuur.

Na de veerpoot op de -0,8 positie teruggezet te hebben (bij Nrfh de uiterste stand) zag het er weer zo uit.


Bij een camber waarde van -0,8 voor heb je overigens nog steeds eerst onderstuur, voordat overstuur de overhand krijgt, dus dat kan veilig.
Ik houd van bochten, dus net even wat fijner zo.

Mijn cavia ligt schuddebuikend van het lachen bij een leeg flesje lijnolie, dus voor mij een LPG.

Proost!

Douwe

Wat is het bij jullie lang licht zeg....
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

jeroen74


volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Mmh klokje even gelijk zetten geloof ik. ;)

Douwe

Zitten er aan de Volvo's nog boutjes en moertjes die je niet los hebt gehad??
Maar het blijkt wel weer dat je voor veel onderdelen het beste voor origineel moet gaan.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

razorx

#2168
Citaat van: Douwe op 17-05-2012 20:20:36
Zitten er aan de Volvo's nog boutjes en moertjes die je niet los hebt gehad??
De verdamper van de airco moet ik nog doen. Wanneer weet ik nog niet.

Citaat van: Douwe op 17-05-2012 20:20:36
Maar het blijkt wel weer dat je voor veel onderdelen het beste voor origineel moet gaan.
Volledig mee eens, en vaak goedkoper als je de levensduur in ogenschouw neemt.

Oh ja, daarover gesproken, mijn Meyle HD draagarmen na 90dkm vandaag ook even gepest met de koevoet: Niets mis mee. De fuseekogel met hoes was ook nog fris en fruitig.

razorx

Erwin vertelde dat een S70 niet zo'n roostertje heeft om de KVS temperatuurmeter in te bouwen.
En dat hij helemaal niet zo'n metertje wil maar een piepje.

Ik ben er altijd tegen geweest om twee varianten van de KVS temp meter te bouwen, maar bedacht me ineens dat een gemodificeerd VVIS printje wel geschikt is voor dat doel. Die zou dan achter een blind paneeltje komen en piep zeggen boven de zeg 110, 115 graden. Exacte waarden zou ik moeten opzoeken.

Dus misschien toch twee varianten.

UserID6342

;D Geweldig weer Yits ;D  En de cavia moet je maar eens een rottrap verkopen, beetje je lijnolie opzuipen hahhaha ;D

razorx

Fred 417dkm Fwiep bij remmen
Saskia haar roffel heeft sinds kort een fwiep geluid bij het remmen. Het heeft er alles van dat het geluid van de eenwegklep komt. Dat witte "knietje" onder de pedaaldruksensor.
Daarnaast voelt het pedaal bij de eerste keer remmen sponzig en de tweede keer hard.
Dankzij onze forumdatabase Ludo en een recent topic was het onderdeelnummer zo gevonden: 271632

Volvo had ze nog liggen in Maastricht, dus ik heb hem maandag.
Tevens voor Nrfh nieuwe remschijven, blokken, veerschotellagers en wat voorraad onderdelen besteld.

P.S. Meteen even een afspraak gemaakt met Dennis voor de koppeling van Saskia haar roffel. Mag wel na 417 dkm. ;)

The Demon

Laat je na 417dkm de inloopolie er ook even uit, of mag dat pas bij 500dkm?

Groet,
The Demon.

Jack v

Bij Douwe zijn roffel gaat ie er morgen uit. Bijna 600dkm ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 18-05-2012 20:01:46
Bij Douwe zijn roffel gaat ie er morgen uit. Bijna 600dkm ;D

Aleen de olie hoor !!!Het filter kan nog wel een tonnetje mee.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996