Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Maarten-t5

Uitlaathuis van n 19t is altijd schuin. Td04 is td04 dus het uitlaathuis van de 16t kun je zo overzetten. Schijnt wel mee te vallen het verschil tussen de standaard uitlaat met schuine flens (=2.5 inch) en die met rechte flens. Mss verschil in opspoelen. Iets wat je toch gaat inperken met die 19t ivm de automaat. Ik zou geloof ik niet al te moeilijk doen en je oude uitlaathuis gebruiken.

pwberg

Citaat van: pwberg op 24-05-2014 16:33:29
19T uitlaathuis met rechte flens?

Dat zou toch het mooiste zijn.........

Citaat van: Maarten-t5 op 24-05-2014 18:38:43
Uitlaathuis van n 19t is altijd schuin.

Ach, ik l*l ook maar mee met de grote jongens, heb er totaal geen sjoege van........  :eusa_wall: :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Maarten-t5

Mnouja eigenlijk zijn er maar 3 typen uitlaathuizen. Conisch, recht en schuin. Deze zijn uitwisselbaar tussen alle mitsubishi turbo's die op de 850 en x70 geleverd zijn. De 19t werd alleen met schuine flens geleverd, maar de 16t met beide. Die uitlaathuizen zijn dus niet per se turbospecifiek.

Piet

Ooooo Yits!!!
Ik zei je nog er naar te kijken... mijn c70 automaat heeft een 16T met schuine flens, maar of dat bij de S70 ook zo zou zijn....
Maar heus...op een 2,5" downpipe maakt het toch geen ruk uit of je er een rechte danwel schuine flens op hebt zitten, die van zich zelf al restrictieve 2,5" downpipe maak je er echt niet nog veel restrictiever door.
(Bij een 3" downpipe maak het natuurlijk wel veel  uit.)

En ook een 19T met rechte flens op een 2.5" DP is nog steeds een flinke stap voorwaarts t.o.v.16T, bovendien wilde je toch al niet de volle potentie gebruiken i.v.m. je automaat.

razorx

Ik ga het uitlaathuis overzetten. Had liever meteen een 3" downpipe gehad. Maar ik red het niet met de tijd en vervoer.

Die 3" kan altijd later nog.

razorx

En allen: Bedankt voor het meedenken en de PB's.  :eusa_clap:

razorx

Even los van dit alles: Tijdens het uitbouwen van de turbo komt er een mooie 164 voorbij.
Met de mooie voorbumper die een bochtje maakt onder de grille.
Twee vignetten op de grille: Wegenwacht en ANWB en een ander vignet.

Ik steek mijn duim omhoog. De bestuurder stopt en we raken aan de babbel.
Duidelijk een liefhebber. Op dat moment zat ik net verlegen om die platte steeksleutel 17 voor de achterste banjobout.
Laat hij die nou net bij zich hebben. Nog wat verder gebabbeld. Hij was bezig met het uitzetten van een toertocht.

Zijn van die leuke Volvo momenten.

Uitlaathuis is overgezet. Was nog zo dom om de tapeinden te vervangen. Wat een pokkeklus.
Had ze toch liggen, maar de volgende keer blijven ze in het zakje. ;)

razorx

De 19T zit er in, maar af is het niet.

Piet had me al gewaarschuwd dat je een olie seal ringetje moet vervangen. Dat ringetje zit bij het blok en zit aan het pijpje van de olie naar de turbo.
Nr. 30637866.

Door de werkdrukte dacht ik er vrijdagmorgen niet aan die te bestellen zodat ik die zaterdag morgen in huis zou hebben. Storend.
Ik probeerde dat pijpje zo min mogelijk te bewegen bij het plaatsen van de turbo, maar in de praktijk is dat niet te doen.

Met als gevolg olielekkage. Tja had ik toch beter kunnen wachten tot het komende weekend. Het is geen drama dat ringetje te vervangen maar het levert wel een storend oponthoud op.

Jack v

kop op Yits, het is mooi weer. :D
Ga je morgen toch op de fiets :eusa_shifty: of zeg ik nou iets vreemds?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

De fiets is een abject en infaam vervoermiddel. ;)
Ik ga met de scooter.

razorx

Als je alleen wilt reviseren kan het makkelijker.

-uitlaathuis los van spruitstuk en downpipe
-Uitlaathuis verwijderen.
-CHRA er uit en reviseren of vervangen
-in omgekeerde volgorde terugplaatsen.

De CHRA is de unit van de turbo met de twee turbines. Zeg maar het gedeelte dat het echte werk doet.

UserID25761

Citaat van: razorx op 25-05-2014 17:43:06
De fiets is een abject en infaam vervoermiddel. ;)
Ik ga met de scooter.

Op de fiets mag wel alles, zeker in Amsterdam   :eusa_shifty:
(Auto's afsnijden over trambaan rijden, en automobilisten laten schrikken)

V70geRwin

Citaat van: razorx op 25-05-2014 18:25:23
Als je alleen wilt reviseren kan het makkelijker.

-uitlaathuis los van spruitstuk en downpipe
-Uitlaathuis verwijderen.
-CHRA er uit en reviseren of vervangen
-in omgekeerde volgorde terugplaatsen.

De CHRA is de unit van de turbo met de twee turbines. Zeg maar het gedeelte dat het echte werk doet.

Mooie info  ;D
Die CHRA units zie je ook wel op Ebay voorbijkomen.

Maar je had toch al wel die 16T file helemaal af he  ;)

leons850

Je zou ook contact kunnen opnemen met Jelmar hier op het forum, hij maakt er zo 1 voor je.
Goeie prijs en top werk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Ik heb nog een andere frustrerende ervaring.

Revisie van een turbo is goed te doen. Behalve als hij echt op is en je die in goed vertrouwen koopt.
Ik begin met met het resultaat: Gehuil van de turbo en zo nu en dan aanlopen.

Het ging om een tweedehands turbo met "de gebruikelijke speling". Mhh ietsje meer dan dat weet ik nu. Gewoon compleet gaar.
Een voelbare speling mag er bijna niet zijn. Ok je mag het asje misschien een fractie van een tiende millimeter op en neer kunnen bewegen maar meer ook niet. Hier hing het om een halve millimeter. Zelfs mijn 160dkm oude 16T gaf een vrijwel onvoelbare speling. Of de verkoper dit in alle onschuld heeft verkocht zal ik nooit weten. Ik heb mijn bedenkingen zeker gezien het volgende plaatje van het binnenwerk van die turbo. Foto genomen direct na aankoop. Zonder de turbo te hebben gebruikt.

Met de kennis van terugblik weet ik nu dat als je zo iets tegenkomt je de boel in de kliko moet gooien. De randen van de turbine wielen horen aaiglad te zijn en niet ruw zoals bij dit exemplaar. De speling was kennelijk zo groot dat het veelvuldig tegen het huis heeft geschuurd.

Enfin, ik was hier op zijn Amsterdams gezegd even scheitziek van maar wil wel verder met dit leuke project. Soms moet je knopen doorhakken.
Dus een nieuwe 19T besteld om van het gezeik af te zijn.