Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

KIM

Even ter referentie... Dit was mijn (origineel Volvo) koppakking in de R:


MrCain

Volgens mij moet t meer als deze er uit zien
https://www.estateservices.nl/motor/pakkingen/koppakking-850-c70-s70-v70-xc70-s80-alle-2-5.html

Edit: kim was me net voor ;D inderdaad met de gaatjes bij cilinder 5
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

KIM

Nog even in de rekeningen opgezocht: Het nummer van mijn koppakking is 9135513

razorx

Bedankt heren.
Het aantal gaatjes bij cilinder 5 varieert. Maar het is duidelijk dat de eerder geplaatste veronderstelling over de doorvoer tussen de kop en het blok ontjuist is. Een leermoment zullen we maar zeggen ;) .

)()()sT

Citaat van: KIM op 10-11-2017 12:30:08
Even ter referentie... Dit was mijn (origineel Volvo) koppakking in de R:

https://photos.smugmug.com/Volvo/i-ZWQPXcj/0/644e9fd4/XL/IMG_4474_zps5ttctwto-XL.jpg

Heb je de zuigers gereinigd toen? Jouw blok had toen al >500k. gelopen hè?
Want ik geloof dat Thomas het ook al vroeg recent, maar ik vroeg me ook al af of er na pas een paar duizend km. gelopen best al aardig wat vervuiling op de zuigers zat/zit ;)

KIM

Ja, een beetje het loszittende spul met een stukje Scotchbrite.

Dit is een onbehandelde na 515.000 km:



Sorry voor de vervuiling Yits... Ook van je Blog  :P

razorx

Jullie vervuilen absoluut niet. In tegendeel. Ik stel dit juist op prijs.

Om daar op in te haken: Het lijkt bij mij erger dan het is. Een zwart koolstof filmpje dat bijna zo weg te vegen is.

Mogelijk veroorzaakt door het meeverbranden van KVS.

V70R^2

Kvs verbranden geeft juist hele schone plekken, dat slaat het roet er zo af.

Beetje koolstoflaagje is onvolledig verbrande olie, en gaat er inderdaad eenvoudig af.

V70geRwin

Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?

razorx

Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 13:47:15
Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?
Dat is een goede vraag. Ik houd het op een materiaalfout in de pakking. De zwarte laag is vrijwel overal opgelost waar het in aanraking kwam met de kvs.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 10-11-2017 13:57:48
Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 13:47:15
Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?
Dat is een goede vraag. Ik houd het op een materiaalfout in de pakking. De zwarte laag is vrijwel overal opgelost waar het in aanraking kwam met de kvs.

Die extra openingen in de metalen pakking fascineren me, zou daar iets van de oorzaak in liggen?
Is je onderblok nog je originele (gereviseerde) blok?
En de kop?

Piet

De normale koelvloeistof doorstromimg in de cilinderkop is van achteren, via de gaatjes bij de 5e cilinder vanuit het blok, door de kop naar voren en via het thermostaathuis er weer uit richting radiator.

KIM

Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 14:15:54
Citaat van: razorx op 10-11-2017 13:57:48
Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 13:47:15
Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?
Dat is een goede vraag. Ik houd het op een materiaalfout in de pakking. De zwarte laag is vrijwel overal opgelost waar het in aanraking kwam met de kvs.

Die extra openingen in de metalen pakking fascineren me, zou daar iets van de oorzaak in liggen?


Ik heb er ook zo naar gekeken; die extra openingen maken de pakking wel zwakker voor mijn gevoel.
Ook vind ik het raar dat de Volvo pakking die gaatjes niet kent terwijl in de kop en het blok openingen aanwezig zijn.

Wel is het wellicht zo dat deze extra openingen de flow door de kop negatief beïnvloeden... Een duidelijke in- en uitgang creëert natuurlijk wel een betere flow.

V70R^2

Was het niet zo dat de latere whitebloks (dus sowieso na 2000) blokkerende plaatsjes hadden in de flow? En de flow dan als het ware moet slalommen om de cilinders en door de kop?

Dat een 850/classic dus geen koelopeningen heeft naar de kop(enkel eind cilinder 5) en die stalen pakking voor latere types zou moeten zijn?

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 10-11-2017 13:57:48
Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 13:47:15
Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?
Dat is een goede vraag. Ik houd het op een materiaalfout in de pakking. De zwarte laag is vrijwel overal opgelost waar het in aanraking kwam met de kvs.
Bij zoveel warmte blijft het elastomeer nooit op zn plaats. Daarnaast is het normaal. Heb dat gezien bij meerdere rnc motoren.