Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 78 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: V70geRwin op 10-11-2017 13:47:15
Yits, is nu je mogelijke oorzaak van de ellende helemaal van tafel?

Als je 80% van de doorstroming van de koelvloeistof door de kop afknijpt.... Ja, dan kom je er achter dat die koelcapaciteit toch wel nodig was. Een paar keer trappen op een rollenbank wordt een echte attractie met een dergelijke Mix 'n Mach van bloktypes en onderdelen. Je kan best kiezen voor een volvo mls pakking, maar dan wel op de juiste kop en met een bijbehorende flow in het onderblok. In dit geval is er met weinig kennis van zaken "een" mls pakking gekozen. Ik vind dat het eigenlijk best lang is goedgegaan en dat de schade heel erg meevalt. Dat kan wel anders.

razorx

Goedenavond!

Vanmorgen kon ik wat onderdelen ophalen bij Svala in Weesp.


Daar zat ook de door Pim en Henk aanbevolen uitlaatpakking van de V50 T-5 bij. Even wat handiger dan vijf losse pakkingen.Hieronder zie je welk hoekje er af moet:


Met de 3D printer had ik een handig pakkingschrapertje geprint.


De rest van de tijd naast het werk heb ik besteed aan het weg schrapen van de pakkingsresten. Mijn schrapertje was daar te scherp voor maar met een plamuurmes gaat dat prima.


Het kleppendeksel begint schoon te worden.


Het ging niet supersnel omdat ik geen krassen wilde maken.


Na wat therapeutisch werk was de bovenkant van de cilinderkop ook schoon.


Morgen de boel echt vetvrij maken en de opbouw kan beginnen!

Wordt vervolgd.

cornelis-b

Geweldig Yits dat je dit allemaal zelf doet / durft, ik blijf het volgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

#9543
Dank je Henk.

Weet je: ik vond het ook wel eng. Totdat ik besefte dat het maar boutjes zijn en heel veel werk. Een verdamper vervangen is ook een stevige klus.
Het is alleen nieuw en dat maakt het eng. Het spreekwoord Vake bu'j te bange heeft me ook geholpen.

Cruyff zou zeggen: Nooit geschoten is altijd mis en een Amsterdammer zou zeggen (excusez le mot, maar dit is keurig Amsterdams) Er zijn meer kutten dan kerken. Publiek ben ik nooit grof in de mond, hoop ik, maar dit is echt een Amsterdamse uitdrukking. ;)

-edit- en ja je moet opletten het is lichtmetaal en het is allemaal oh zo hard, maar oh zo breekbaar. Als je het kleppendeksel licht en dat niet recht doet kan je je kleppendeksel of je kop zo onbruikbaar maken. Op dit forum zijn hier wat trieste voorbeelden van. Daar heb ik van mogen leren. ;)


razorx

En belangrijker: Het is best leuk om te doen. Ik wilde wat meer. Daar hoort vallen en opstaan bij.
Nu durf ik een motor open te maken. De volgende stap is hem weer dicht te maken. ;)

classicT5

Die gaten in het onderblok zijn m.i. machining gaten en boorgaten, hoeft niet perse te zijn voor flow richting de kop. Wat piet zei qua flow klinkt voor mij zeer plausibel.

razorx

Citaat van: classicT5 op 10-11-2017 22:46:41
Die gaten in het onderblok zijn m.i. machining gaten en boorgaten, hoeft niet perse te zijn voor flow richting de kop. Wat piet zei qua flow klinkt voor mij zeer plausibel.
Volledig mee eens al ben ik geen schriftgeleerde. Dit is voor mij ook betrekkelijk nieuw, maar ik leer snel. ;) Voor mij geldt het zelfde. Het is wel leuk te zien wat Volvo aan opties heeft opengelaten.

razorx

Citaat van: KIM op 10-11-2017 13:04:28
Ja, een beetje het loszittende spul met een stukje Scotchbrite.

Dit is een onbehandelde na 515.000 km:



Sorry voor de vervuiling Yits... Ook van je Blog  :P
Hier laat je Kornelis, heel mooi zien hoe het ook kan.
Met jouw, terechte stokpaardje qua fueling. Als die op orde is is veel van het werk al gedaan. Mooi Plaatje!

BBS

Citaat van: razorx op 10-11-2017 22:30:34
Dank je Henk.

Weet je: ik vond het ook wel eng. Totdat ik besefte dat het maar boutjes zijn en heel veel werk. Een verdamper vervangen is ook een stevige klus.
Het is alleen nieuw en dat maakt het eng. Het spreekwoord Vake bu'j te bange heeft me ook geholpen.

Cruyff zou zeggen: Nooit geschoten is altijd mis en een Amsterdammer zou zeggen (excusez le mot, maar dit is keurig Amsterdams) Er zijn meer kutten dan kerken. Publiek ben ik nooit grof in de mond, hoop ik, maar dit is echt een Amsterdamse uitdrukking. ;)

-edit- en ja je moet opletten het is lichtmetaal en het is allemaal oh zo hard, maar oh zo breekbaar. Als je het kleppendeksel licht en dat niet recht doet kan je je kleppendeksel of je kop zo onbruikbaar maken. Op dit forum zijn hier wat trieste voorbeelden van. Daar heb ik van mogen leren. ;)


Alle begin is lastig en de materie soms moeilijk. En zoals ze hier nog wel eens zeggen, "Je bent minder dom dan anderen wel eens denken"
Elke stap relativeren en je bent tot meer instaat dan je zelf op voorhand gedacht heb.

Hoewel ik het ontzettend knap vind dat je g'woon je eigen blok open- en straks weer dicht maakt.
Knap werk Yits! :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

razorx

Citaat van: BBS op 10-11-2017 23:38:10
..
Alle begin is lastig en de materie soms moeilijk. En zoals ze hier nog wel eens zeggen, "Je bent minder dom dan anderen wel eens denken"
..
Pff Bert Jan. Stukje levenswijsheid. Weer een mooie.
-edit-Twentenaar van oorsprong?

-D©©©L-

Wat geweldig dat je dit allemaal durft aan te pakken. Begint het compleet reviseren van een blok al in je achterhoofd te spelen ?

BBS

Citaat van: razorx op 10-11-2017 23:52:35
Citaat van: BBS op 10-11-2017 23:38:10
..
Alle begin is lastig en de materie soms moeilijk. En zoals ze hier nog wel eens zeggen, "Je bent minder dom dan anderen wel eens denken"
..
Pff Bert Jan. Stukje levenswijsheid. Weer een mooie.
-edit-Twentenaar van oorsprong?
Nee een ras Drent Yits. Dat pas ik nog wel eens op mijzelf toe. En warempel, als je het dan toch gelukt is kijk je toch een beetje triomfantelijk omdat het je tóch gelukt is.

Voorbeeldje, ik kom wel eens op een plaats waar het schier onmogelijk lijkt om met een oplegger te komen. Rondje lopen en de situatie opnemen is dan het devies.
Beginnen met de manoeuvre is lastig, hoe zet je hem weg, het draaien en last but not least, het straat meubilair en geparkeerde auto's. De plaats om te komen is moeilijk, maar niet onmogelijk. En toch lukt het je. Mag je best trots op zijn dan.
Volvoloos....

V70R^2

Citaat van: -D©©©L- op 11-11-2017 00:10:00
Wat geweldig dat je dit allemaal durft aan te pakken. Begint het compleet reviseren van een blok al in je achterhoofd te spelen ?


RemkoT5

#9553
Minder erg als dat het eruit ziet. schoonmaken en roffelen

UserID6342

Citaat van: razorx op 10-11-2017 11:47:05

Die dicht dus alle kvs gaten rondom de cilinders af. Het artikel nummer is 9443896

Deze koppakking is niet goed Yits, kijk uit aub. Je moet het nummer van Kornelis hebben de 9135513. De 9443896 is voor motoren na 2000....