Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Het is helemaal duidelijk: Yits praat met mens en dier ;D
Geweldig man!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

#9571
Bijzonder inderdaad hoe die dieren kunnen communiceren! Ook ik heb twee poezen waarvan de kleine in twee jaar tijd nooit in huis durfde te komen(leven in de stal en schuur, het huis is van de honden) en niet kan mauwen, althans, dat dachten ik tot voor kort..

Tot zij laatst de honden trotseerde en luid mauwend voor mij stond, ik perplex en stond op en liep naar haar toe. Steeds liep ze 10 meter verder, keerde om en wachtte op mij tot ik weer volgde. De tuin door en achter in het weiland ging ze onder een boom zitten, luid piepend en miauwend.

Eenmaal daar keek ik omhoog, zat haar zusje helemaal in de top van de hoge populier! Toch zeker een meter of 15 hoog en al omhellende in de top...

Pas een uur nadat ik de poes uit de boom gehaald had begon ik in te zien hoe doordacht dat van haar was! Ze was nog nooit binnen in huis gekomen, nog nooit gemauwd en had dus al bedacht dat ik dus haar zusje zou kunnen redden wanneer ze mij zou halen, en hoe ze ervoor kon zorgen dat ik dus verbaasd zou zijn en mee zou gaan om te kijken wat er loos is?

Ik denk dat jij nu soortgelijks ervaarde, mooie dingen :)

razorx

Waanzinnig Adriaan. Dat is exact wat ik meemaakte. Mooi!

UserID6342

Beetje late reactie, maar soit ;D. De Japanifolds zijn gewoon goed en zit er ook bij Yits in/op.

Ik denk dat het probleem Wim een moeilijker iets is.  De vroeger oh zo aardige man is aan het dementeren, en behoorlijk ook, kan eigenlijk met goed fatsoen zichzelf niet meer verzorgen en laat staan het vee (lees kippen en hanen) wat hij heeft.  Het spul vermenigvuldigt zich al veel langer tot ongewenste proporties en daar heeft iedereen, op allerlei manieren, behoorlijk last van.  Het spul hobbelt door de hele straat heen, het garagebedrijf zal er ook niet echt blij mee zijn, nachtrust van omwonenden word verstoord, het geeft een grandioze overlast ook qua andere dieren die aangetrokken worden tot o.a. dat voer van die beesten (en die je echt niet wilt hebben), maar wat kun je doen ?

Hoe bot ook, is er maar een manier en dat is idd ruimen tot aanvaardbare proporties en opsluiten in een ren.  Hoe moeilijk deze beslissing ook is want je wilt immers die oude baas geen 'pijn' doen....  Hoop echt snel dat jullie de nachtrust weer terugvinden / terugkrijgen als hier een einde aan word gemaakt.

En ja, de methodes van communicatie van dieren is geweldig om te zien  :eusa_clap: :eusa_clap:. En dan zeggen sommige mensen nog dat dieren dom zijn..... Echt niet dus !

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 11-11-2017 23:53:51
Bijzonder inderdaad hoe die dieren kunnen communiceren! Ook ik heb twee poezen waarvan de kleine in twee jaar tijd nooit in huis durfde te komen(leven in de stal en schuur, het huis is van de honden) en niet kan mauwen, althans, dat dachten ik tot voor kort..

Tot zij laatst de honden trotseerde en luid mauwend voor mij stond, ik perplex en stond op en liep naar haar toe. Steeds liep ze 10 meter verder, keerde om en wachtte op mij tot ik weer volgde. De tuin door en achter in het weiland ging ze onder een boom zitten, luid piepend en miauwend.

Eenmaal daar keek ik omhoog, zat haar zusje helemaal in de top van de hoge populier! Toch zeker een meter of 15 hoog en al omhellende in de top...

Pas een uur nadat ik de poes uit de boom gehaald had begon ik in te zien hoe doordacht dat van haar was! Ze was nog nooit binnen in huis gekomen, nog nooit gemauwd en had dus al bedacht dat ik dus haar zusje zou kunnen redden wanneer ze mij zou halen, en hoe ze ervoor kon zorgen dat ik dus verbaasd zou zijn en mee zou gaan om te kijken wat er loos is?

Ik denk dat jij nu soortgelijks ervaarde, mooie dingen :)


Dit is prachtig haha! Gotta love animals!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Claudia

Citaat van: razorx op 11-11-2017 23:28:13
Goedenavond,

Even los van het auto gedoe. Dat komt wel goed en mijn verslag of how to komt wel.

Vanavond zag ik wat heel leuks. Het gaat om hoe intelligent dieren zijn. Met ieder dier dat in ons leven komt probeer ik een vorm van communicatie aan te gaan. Zo weet het dier wat jij wilt en zo weet jij wat het dier weet. Zo schep je een band met dat dier.

Vanavond kwam poes Sloerie naar met toe. Ze zij miauw op de manier die eten betekent. Niet ik wil eten, maar eten. Ze keek naar mij en naar een redelijk vol voerbakje. Ik leer haar taal beter en beter en zij de mijne. Ik dacht dat ze honger had en maakte eten voor haar. Ze rook en aan en zij  
miauwde weer en keek naar mij om zeker te weten dat ik haar aandacht had. Vervolgens liep ze met mij achter haar aan naar de serre deur. Daar zat de rode kater Broodje. Wij twijfelen of er goed genoeg voor hem gezorgd wordt. Maar Sloerie trok onze aandacht zodat we haar vriendje voerden. Toen hij eten kreeg was ze helemaal tevreden.

Het lukte haar dus om mij zover te krijgen een andere kat te voeren.

Wat is het bijzonder dat een intelligente kat mij wat kan vertellen. En nog mooier dat dat die mij uitlegt dat haar vriendje eten moet hebben,


Geweldig! En wat een sociale kat heb je! Het zal mijn katten echt een rotzorg zijn of buurtkatten eten krijgen! ;D  Maar Broodje komt bij jullie wonen dus, da's duidelijk.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Misschien heeft het zin om het kippenprobleem bij de gemeente te melden?

razorx

De gemeente is er ook mee bezig. Maar op een zeker moment duurde het me te lang.

Gelukkig is er nu een echte dichte ren gebouwd en wordt het te veel aan kippen/hanen geslacht.

Klinkt cru maar het is beter voor de dieren die overblijven.
Kinderboerderijen komen om in die dieren dus daar kon Wim zee ook niet naar toe brengen.

Bezint eer ge begint met beesten..

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-11-2017 12:47:31
Misschien heeft het zin om het kippenprobleem bij de gemeente te melden?
Kip van het spit op de kerstboommeeting dan maar  ;D

UserID6342

Wil ook wel even komen helpen met een paar kippen hoor, paar haantjes zijn ook altijd goed en lekker.  Wel graag een paar zware kippen dan met een hoop vlieguren, die ik even mag 'helpen'.  Gooi ze daarna gewoon in een plastic zak achterin en pluk ze thuis wel even handmatig.

Dan eten we binnenkort weer heerlijke zelfgemaakte kippensoep, naar oma's recept  :eusa_dance: :eusa_dance:.  De haantjes bak ik wel op en komt ook goed ;D.

Noem maar een dag/tijd dan Yits ? ;D

BBS

Citaat van: Dirk342 op 12-11-2017 13:55:40
Wil ook wel even komen helpen met een paar kippen hoor, paar haantjes zijn ook altijd goed en lekker.  Wel graag een paar zware kippen dan met een hoop vlieguren, die ik even mag 'helpen'.  Gooi ze daarna gewoon in een plastic zak achterin en pluk ze thuis wel even handmatig.

Dan eten we binnenkort weer heerlijke zelfgemaakte kippensoep, naar oma's recept  :eusa_dance: :eusa_dance:.  De haantjes bak ik wel op en komt ook goed ;D.

Noem maar een dag/tijd dan Yits ? ;D
Iets met kaal en kip? ;D ;D ;D
Volvoloos....

UserID6342

 ;D ;D. Nek omdraaien, even vasthouden en achter in de auto (dan blijft het bloed in het beest), thuis even netjes plukken en goed slachten dan.  Lekkerder kun je ze niet hebben !

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 12-11-2017 19:00:11
;D ;D. Nek omdraaien, even vasthouden en achter in de auto (dan blijft het bloed in het beest), thuis even netjes plukken en goed slachten dan.  Lekkerder kun je ze niet hebben !

Dirk dan bloed zo'n beest toch niet leeg en blijft het bloed in de aderen zitten. Eer je thuis bent is dat geronnen en lijkt me niet echt lekker een kippebout met die zwarte aders er in.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

 ;D ;D.Wou het even beschaafd doen, maar had die beesten echt wel even ergens laten leeglopen Henk :evil: ;D.  Daarom ook nek omdraaien ipv meteen de kop eraf snijden.

razorx

#9584
Het wordt steeds vreemder hier op het forum. In het weblog van Kornelis wordt er alleen nog maar over dp's en pijpen gesproken en hier lijkt het het slachtersforum wel. ;D

In het verleden heb ik, als het te gortig werd met de haantjes van de buurman ook wel haantjes geslacht. Het belangrijkste is dat je weet wat je doet. Zo een dier mag echt niet lijden. Maar hoe hypocriet ook, mijn hobby zal het nooit worden. Er speelde natuurlijk ook mee dat dat slachten van die haantjes niet nodig was geweest als Wim die beesten niet hun gang liet gaan.