Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Ach Yits je kan dit in elk geval wel scharrelkippen noemen ............. of buurtscharrelkippen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Ben het helemaal met je eens. Als je dan slacht doe het vooral snel zodat het dier niet lijd of hoeft te lijden.  Nu zijn de kippen vrij makkelijk om te doen gelukkig.

Paulsson

Ik ben al mijn hele leven een kattenmens, en deze verhalen doen mij deugd! ;D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

razorx

Goedemiddag!

De kop zit er op.
Zoals altijd gaat de opbouwfase veel sneller, al blijf je wat plaagplekjes houden.
Vanmorgen ging ik naar de Praxis om een goedkope blikschaar te kopen. Hiermee kom ik het hoekje aan de rechterkant van de V50T5 uitlaatpakking wegknippen.


Zo hoef je maar één uitlaatpakking te plaatsen in plaats van vijf.
Ik heb er voor gekozen alle draadeinden voor het uitlaatspruitstuk te verwijderen. Je hebt dan net wat minder last van het uitlaatspruitstuk als je de kop terug plaatst. De pasvlakken nog eens schoongemaakt met wasbenzine en de pakking kon er op.


De pasbussen zijn ervoor om te zorgen dat het onderblok, de pakking en de kop mooi uitgelijnd zijn.

Eerst moest ik de boutgaten, vies woord, vrij maken van gelekte koelvloeistof. Dat gaat goed met een injectie naald. Met dank aan Hans Duiven.


Daarna nog even schoon geblazen met perslucht.


De kop ligt hier te wachten op een kurken tegel. Die dingen zijn verrekte handig.


Vervolgens heb ik de nieuwe kopbouten voorzien van een dun laagje motorolie. een beetje op de draad en een beetje onder de kop. Voorzichtig plaatste ik de kop in één keer goed op het onderblok.

Ik draaide de bouten eerst handvast, toen op 20Nm en daarna op 60Nm. In de van binnen naar buiten volgorde.

Voordat ik de rekbouten op hoek ging nadraaien, voorzag ik ze allemaal van een streepje met de Edding. In de zelfde richting. Dit is een handige tip die Piet mij gaf. Zo weet je waar je gebleven bent als iemand je stoort, maar zo kan je ook mooi je werk controleren.

Die 130 graden naverdraaiing is even pittig maar stelt verder niet veel voor. Ik gebruikte een redelijk goed wringijzer met een PVC verlenging.


Dan nog wat nare plekjes om bij te komen. Het thermostaathuis vastzetten is één van die prut klusjes.


En de pakking voor de kvs buis achter het blok is ook heel gezellig.


Herfstfoto.


Verder kwam Fred de broer van Wim me nog even uitschelden.
Omdat ik duidelijk heb gemaakt dat het zo niet verder kan met die kippen, wordt hij boos. Vertrumping van de maatschappij. Vaker en vaker zie je dat het slachtoffer voor de dader wordt aangezien.

Maar ondertussen krijg ik wel mooi mijn zin stelletje dierenmishanderlaars daar.

;D Moest er even uit. Zo even boodschappen doen, lekker eten en dan aan de lijnolie. Het was mooi voor vandaag.

Fijne avond!

)()()sT

Respect voor je geklus!
Ik heb het even niet helemaal helder op m'n netvlies, maar heeft die ori. koppakking nou evenveel koelgaten rond de sparingen voor de kop of zijn ze nou toch anders t.o.v. die stalen?

razorx

Hij is wat anders dan de stalen. Volvo heeft meerdere kvs routes als mogelijkheid open gehouden. Dat zie je ook terug in het 2000 model. De verschillen zitten hem niet in de hoofdroute. Die is bij allen het zelfde.

elianmars

Moet dat hoekje altijd van de V50 pakking worden afgeknipt bij de 850 en classic blokken?
Ik moet die van de C70 ook nog vervangen (tot nu toe nog geen zin in gehad....  :eusa_shifty: )

razorx

Ja dat moet. Anders kom je niet uit met de koelbuis achter het blok bij de 1e cilinder. ;)

Piet

Een kop er op gezet en een kop (van Fred) er af getrokken?

arjenT5R

Zo de kop er weer op! Succes met opbouwen :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: Piet op 17-11-2017 19:32:49
Een kop er op gezet en een kop (van Fred) er af getrokken?
Ik heb hem een paar keer gezegd dat ik hem niet begreep. Toen hij boos wegging heb ik hem een duimpje omhoog gegeven met een vriendelijke lach.
Duimpje omhoog werkt ook heerlijk als antwoord op een middelvinger. ;D

arjenT5R

Citaat van: razorx op 17-11-2017 19:52:09
Citaat van: Piet op 17-11-2017 19:32:49
Een kop er op gezet en een kop (van Fred) er af getrokken?
Ik heb hem een paar keer gezegd dat ik hem niet begreep. Toen hij boos wegging heb ik hem een duimpje omhoog gegeven met een vriendelijke lach.
Duimpje omhoog werkt ook heerlijk als antwoord op een middelvinger. ;D

;D k zal m onthouden
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

De kop is eraf (figuurlijk) en erop letterlijk ;)

Succes met de laatste loodjes!

razorx

#9598
Citaat van: classicT5 op 17-11-2017 20:50:09
De kop is eraf (figuurlijk) en erop letterlijk ;)

Succes met de laatste loodjes!
Dank je. Ik zag heel erg op tegen deze klus. Deels omdat ik dit nooit eerder heb gedaan. En deels de koude, eventuele regen, de tijdsdruk en omdat ik nog steeds niet 100% ben. Het niet eerder gedaan hebben is eigenlijk ook, heel strijdig, leuk. Dubbel gevoel. Ik neem de tijd. Ik zit in de APK grace periode. Die loopt tot 28 november. Maar doe het lekker in eigen tempo. Het moet leuk blijven. ;)

-edit- En goedkomen doet het altijd.
Citaatje van Hans: If things don't go right, turn left.

classicT5

Ik vind sleutelen heel therapeutisch, je bent lekker bezig en denkt niet aan andere dingen. Moet alleen nog leren om dan ook mijn telefoon op stil te zetten :)