Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Subonno

Ik heb laatst ook mogen lassen met hulp. Stuk dorpel vervangen van een subaru vivio.
De voorbereidingen en de juiste instellingen zijn 80% het lassen zelf is 10% en de rest is afwerking.
Het is een wetenschap en materiaalkennis is zeer belangrijk.
En, de ondergrond moet echt schoon zijn (blank metaal) voor het beste resultaat!
((ik vond het super leuk!))

UserID6342

Leuk om de lasperikelen weer te volgen Yits.  Het is idd toch heel anders lassen als met een elektrode.  Ik had in de 1e instantie de meeste moeite met het omgekeerd lassen (duwen ipv trekken).  Heet echt een poosje geduurd voordat dat eruit was en ik weet zeker als ik nu weer begin met lassen dat ik dezelfde fout weer meteen maak.

razorx

Even ter info:
Ik heb zojuist voor 74,50 drie H1 6000K Xenon kitjes gekocht. Incl 20,- verzenden.
Het ging om een restpartij.

Absoluut geen topkwaliteit (mijn eerste setje was van dat merk (Luxpro), maar voor dat bedrag vind ik het niet erg één keer per jaar of anderhalf jaar een lampje te vervangen. Ik rijd altijd met verlichting aan.
www.luxpro.de

henry classic v70

Citaat van: razorx op 02-04-2011 14:48:37
Even ter info:
Ik heb zojuist voor 74,50 drie H1 6000K Xenon kitjes gekocht. Incl 20,- verzenden.
Het ging om een restpartij.

Absoluut geen topkwaliteit (mijn eerste setje was van dat merk (Luxpro), maar voor dat bedrag vind ik het niet erg één keer per jaar of anderhalf jaar een lampje te vervangen. Ik rijd altijd met verlichting aan.
www.luxpro.de


Dan kosten ze nog minder dan een setje halogeen (Philips) en gaan waarschijnlijk net zo lang mee, misschien nog wel langer.
Groot gelijk Yits!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

#1264
Wat een heerlijke dag!

Bij de elandrun mijn zelfgebakken achterrubber verwijder tooltje teruggekregen van Teddy81.
Maar dan wel verstevigd, waarvoor mijn dank.





Teddy had er niet zo'n feestelijke klus aan. Het oude laswerk was haastig en door een onervaren lasser (ik) gedaan met een inverter.
Hij had veel vrijwel onverwijderbare slak en urft resten van mij te "overlassen".
Op de tweede foto zie je ook een mooie bus waar de borgpen nu degelijk in zit.

Het past allemaal wat nouwer om het uiteinde van de delta-link maar dat is juist goed.
Met die krachten wil je minimale speling.

Teddy, bedankt!

Gistermorgen ben ik nog even bezig geweest met wat roest achter de stierstrip van de estate.
Mensen haal die rampenstrip zo snel mogelijk weg. ;)
Zand en vocht hopen zich hier op. Gecombineert met trillingen geeft dit schuring en vroeg of laat roest.

Iets wat een klein roestspetje lijkt, is uiteraard een paar cm groot. De roest rijkt tot richting de achterruit en de onberijkbare plekken.
Nog net niet hopeloos. Dus aan de gang.
De boel goed schoongemaakt, en behandeld. De Hammerite No1 mag even een weekje echt uitharden voordat ik verder ga.

De foto's plaats ik als ik klaar ben, anders gaan er te veel onderwerpen door elkaar lopen.

De hele dag zaten de volgende woorden in mijn hoofd te spoken:

roestplek
rotplek
rotklep
kleprot
;)

Op naar de lijnolie.
Proost!

Teddy81


Elsje

En hoe bevalt de SPARK. Ik wil voor mijn oude 245 turbo een apparaat kopen. Ik dacht eerst deze:

http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm

maar die Spark is zeer scherp in prijs!

Nou weet ik van lang geleden toen ik veel aan mijn 1,5 alfasudje heb gelast (dat hoort bij die auto's zoals jullie weten  ;)) dat een goed apparaat (constante draadtoevoer en goed regelbare spanning) echt het halve werk is dan kan zelfs ik goed lassen  ;D

razorx

#1267
@Elsje: Ik heb het apparaat maar kort geprobeerd.
De draadtoevoer is zondermeer goed en de constructie maakt een nette indruk.
Voordat ik er echt mee aan de slag ga wil ik eerst lekker oefenen op verschillende materiaaldiktes.

Die Cebora valt volgens mij wel in een andere categorie.  Ik zou ze niet met elkaar willen vergelijken. Wel een leuke aanbieding.
Misschien dat Arjen of Wibo hier meer over te zeggen hebben.

Groeten,
Yits.

Taranis

Arjan heeft een Cebora. Het enige wat ik zelf van Cebora niet zo prettig vind is de onderdelenvoorziening, het duurt soms vrij lang voor je iets binnen hebt  :-\ (ik bestelde die spullen op m'n vorige werk)

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 05-04-2011 07:49:36
Arjaen heeft een Cebora. Het enige wat ik zelf van Cebora niet zo prettig vind is de onderdelenvoorziening, het duurt soms vrij lang voor je iets binnen hebt  :-\ (ik bestelde die spullen op m'n vorige werk)


Voor het mag lassen heb ik een cebora idd, was voor mij heel lastig om aan spullen te komen
tipjes was goed te doen maar mondstukken of toortsen heb ik uiteindelijk via Ratanis uit Italië laten komen
waarvoor nog steeds heel erg bedankt!
Mijn cebooraatje is dan ook al zeker 20 jaar oud en heb hem flink aan het werk gezet met het lassen aan de belg,
en het is gewoon 100% een stukje kwaliteit dat mag gezegd worden!

Voor het Tig lassen heb ik een spark aangeschaft via onze forum sponsor,
hier kan ik nog weinig over vertellen omdat ik hem nog niet gebruikt nog gezien heb  ;D
Wat ik van de pics heb gezien van Yits ziet het er allemaal netjes en degelijk uit,
en is voorzien van een koperen spoel, wat de nieuwe cebora's niet meer hebben.

Om de spark eens goed te kunnen bewijzen moet er een aardig stukje mee gelast worden,
de goedkopere mig/mag machientjes willen nog wel eens kuren vertonen met de draadtoevoer,
tenminste dat was met de ferm bak machientjes vroeger zo.

Dus eigenlijk is Yits proefkonijn  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 05-04-2011 09:03:54
Dus eigenlijk is Yits proefkonijn  ;D
;D Ghe ghe.
Ik zal maar wat proefstukjes metaal voor het weekend verzamelen.

mevita

Citaat van: henry classic v70 op 02-04-2011 15:28:03
Citaat van: razorx op 02-04-2011 14:48:37
Even ter info:
Ik heb zojuist voor 74,50 drie H1 6000K Xenon kitjes gekocht. Incl 20,- verzenden.
Het ging om een restpartij.

Absoluut geen topkwaliteit (mijn eerste setje was van dat merk (Luxpro), maar voor dat bedrag vind ik het niet erg één keer per jaar of anderhalf jaar een lampje te vervangen. Ik rijd altijd met verlichting aan.
www.luxpro.de


Dan kosten ze nog minder dan een setje halogeen (Philips) en gaan waarschijnlijk net zo lang mee, misschien nog wel langer.
Groot gelijk Yits!
De mijne komen ook bij hem vandaan,1e keer iets van 80 euro betaald en de 2e set voor rond de 30 euro h4 bi-xenon alleen bij de laatste set lichtjes flikkeren van t licht,
gr mevita

wepster

#1272
Citaat van: Elsje op 04-04-2011 19:02:01
En hoe bevalt de SPARK. Ik wil voor mijn oude 245 turbo een apparaat kopen. Ik dacht eerst deze:

http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm

maar die Spark is zeer scherp in prijs!

Nou weet ik van lang geleden toen ik veel aan mijn 1,5 alfasudje heb gelast (dat hoort bij die auto's zoals jullie weten  ;)) dat een goed apparaat (constante draadtoevoer en goed regelbare spanning) echt het halve werk is dan kan zelfs ik goed lassen  ;D

elsje

ik las zelf met meerdere apparaten voor de co2 heb ik een esab ( maar dat is dan ook meteen weer de hoofd prijs daar het een mercedes onder de lasapparaten is ).
voor tig en MMA ( elektrode lassen) las ik met een arc freeweld dit is op dat gebied weer een bentley onder de las apparaten ) .
maar een cebora is zeker een erg leuk apparaat voor het geld welke het kost enkel zoals arjan al aangeeft is het vrij moeilijk om onderdelen ( lees slijtdelen) te bemachtigen zoals toorts koppen en bitjes .
daar is dan welweer een alternatief voor en dan laat je de toorts ombouwen naar een binzel toorts en je kunt de handel op elke hoek en bij elke las winkel verkrijgen .
toch heb ik ook een goed gevoel bij de handel van jelle daar ik er nog niet mee gewerkt heb maar de service lijkt mij erg goed .
heb met jelle op de chat en via mail gesproken en hij lijkt mij een erg fair zaken man die staat voor wat hij verkoopt  en dat is dan ook meteen een voordeel dat zeer fijn is hij kan zeer fijn zaken regelen zoals kupjes en tipjes voor je maschine .
dus vandaar dat het mij geen verkeerde keuze lijkt om met hem zaken te doen ,maar volg je eigen gevoel en ga gewoon eens vrijblijvend met mensen om tafel en proberen waar jij je fijn bij voelt tenslotte is het wel nog zo dat de meeste mensen waar je zaken mee wilgaan doe zeker bereid zijn om je eens te laten proef lassen zodat je weet wat het toestel waar jij oog voor hebt doet wat jij wil of niet.
mocht je nog verdere vragen hebben kun je me altijd even pben je bent welkom

greets wibo

pwassink

Je wordt ouder Wibo  :eusa_shhh:

Jelle doet in t5-onderdelen, en Matthijs in las-spullen  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Citaat van: pwassink op 06-04-2011 05:31:25
Je wordt ouder Wibo  :eusa_shhh:

Jelle doet in t5-onderdelen, en Matthijs in las-spullen  ;D
;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!