Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

razorx

#1410
@jrkalf:
Ga ik zeker proberen.
Nu werk ik al vanuit één interface, want dvbvieuwer zelf is niet zichtbaar. Die streamt het naar MCE, zodat ik met maar é''en bedieningslogica te maken heb.
Maar ik sta zeker open voor suggersties, dus ik ga de kouwe zeker proberen. Vanwege de geëncrypte kanalen heb ik natuurlijk beperkingen in de software die ik kan gebruiken.

Thanx voor de tip.

razorx

#1411
Ik denk dat je Team Mediaportal bedoelt.
Die had ik al eerder geprobeerd. Niet om naar te doen ;) , maar in de woonkamer moet het werken, simpel, maar vooral stabiel zijn.
Ik denk dat Microsoft met de Media Center onder Win 7 echt een goede zet heeft gedaan.

Ik heb heel veel gespeeld met Dreamboxen, IpBoxen, Coolstreams en nog meer.
Ik moet zeggen, geen aanval Jelle maar een eigen voorkeur, dat ik het een beetje gehad heb met open source software.
Team Mediaportal kan heel veel, maar ik wil het simpel en effectief houden met een minimum gebruik aan resources.
En vooral te bedienen door een gewoon mens.

Ik krijg bij het Media Center van Win 7 het gevoel dat dit exact de logica, bediening, snelheid en stabiliteit is die ik wil.
Het geeft voor mij wat aan dat ik in twee avonden inclusief assemblage een goed werkend systeem heb.
Nu nog een beetje luxe. De flexibiliteit qua aanpassingen is laag. Ook een manier van Microsoft om de stabiliteit hoog te houden.

Qua extensies en uitbereiding van de gebruikersinterface zie ik een aantal opties.
Programma's die eshell.dll aanpassen moeten verboden worden, werkt wel, tot een volgende update.  :eusa_wall:

Na wat nadenken over het verschil tussen wensen en eisen kwam ik tot de volgende conclusie:
Youtube is een absolute eis. Oplaan van uitzending gemist, Youtube en RTL materiaal evenzeer.
Er zijn diverse plugins, maar het moet "huiskamer" vriendelijk zijn.

De reden dat ik over dat laatste zo doorzeur is dat Saskia voor haar optredens of lessen behoefte heeft aan recent audio materiaal.
Zij is inmiddels zover met Adobe Audition, dat ze ook van de meeste bestanden met zang een goede orkestband kan maken zonder zang.

Zoals het nu is, met relatief beperkte inspanning werkt het als een zonnetje, alleen nog deze plugins integreren en dan ben ik tevreden.

Nog even iets anders:
Een verse Fritz!box modem/router met een goede Quality Of Service instelling thuis geínstalleerd.
Erg leuk, een extra backup van 0,7TB naar de HTPC maken en tegelijk uitzending gemist kijken, 70% network load. Was voorheen niet mogelijk  :eusa_dance:

Daf46

Citaat van: razorx op 15-05-2011 19:40:28
Citaat van: spekkie99 op 15-05-2011 19:20:15
Doen die tripath's het zo goed?
Is die NAD een dedicated stereo versterker?
Geluidsbeleving is heel persoonlijk.
De NAD is inderdaad dedicated, met een gelukkig uitschakelbare toonregeling.

De Tripath is eigenlijk een klasse H (lees geschakelde) versterker. Zij noemen het klasse T omdat er wat slimmigheid en zelflerendheid in zit.
Het grote voordeel van deze techniek (mits goed toegepast), dat je de ergste vorm van vervorming (intermodulatie vervorming) enorm kan reduceren ten opzichte van een conventionele versterker.
Intermodulatievervorming wordt veroorzaakt door een combinatie van een hoge terugkoppelfactor en de traagheid van elektronica.

In menselijke termen ;) : Ja die Tripath's klinken erg goed. Een paar grote merken hebben bij dit merk, dat inmiddels failliet is, ingekocht.
Gelukkig zijn er nog enorme restpartijen.

Ik heb hier ook zo een Tripath (TA2020) staan en voor mij lijkt ie klankmatig beter z'n werk te doen dan de Kenwood versterker die ik ook heb (iets uit de vroege jaren 90 nog discreet opgebouwd).

Ik heb hier ook nog een koppel Marantz PM80 MkII staan waarvan de eindtrappen het begeven hebben (reeds bij 2 reparateurs aangeboden die zegden dat het een makkie zou zijn, maar die op hun woorden zijn moeten terugkomen). En nu plan ik dus om die Tripath in de behuizing van een PM80 te bouwen  :evil: via de voortrap van de PM80.

V70geRwin

Citaat van: Daf46 op 23-05-2011 08:37:45
Citaat van: razorx op 15-05-2011 19:40:28
Citaat van: spekkie99 op 15-05-2011 19:20:15
Doen die tripath's het zo goed?
Is die NAD een dedicated stereo versterker?
Geluidsbeleving is heel persoonlijk.
De NAD is inderdaad dedicated, met een gelukkig uitschakelbare toonregeling.

De Tripath is eigenlijk een klasse H (lees geschakelde) versterker. Zij noemen het klasse T omdat er wat slimmigheid en zelflerendheid in zit.
Het grote voordeel van deze techniek (mits goed toegepast), dat je de ergste vorm van vervorming (intermodulatie vervorming) enorm kan reduceren ten opzichte van een conventionele versterker.
Intermodulatievervorming wordt veroorzaakt door een combinatie van een hoge terugkoppelfactor en de traagheid van elektronica.

In menselijke termen ;) : Ja die Tripath's klinken erg goed. Een paar grote merken hebben bij dit merk, dat inmiddels failliet is, ingekocht.
Gelukkig zijn er nog enorme restpartijen.

Ik heb hier ook zo een Tripath (TA2020) staan en voor mij lijkt ie klankmatig beter z'n werk te doen dan de Kenwood versterker die ik ook heb (iets uit de vroege jaren 90 nog discreet opgebouwd).

Ik heb hier ook nog een koppel Marantz PM80 MkII staan waarvan de eindtrappen het begeven hebben (reeds bij 2 reparateurs aangeboden die zegden dat het een makkie zou zijn, maar die op hun woorden zijn moeten terugkomen). En nu plan ik dus om die Tripath in de behuizing van een PM80 te bouwen  :evil: via de voortrap van de PM80.

marantzforum.nl al geprobeerd?

Daf46

#1414
Citaat van: spekkie99 op 23-05-2011 09:59:30
Citaat van: Daf46 op 23-05-2011 08:37:45
Citaat van: razorx op 15-05-2011 19:40:28
Citaat van: spekkie99 op 15-05-2011 19:20:15
Doen die tripath's het zo goed?
Is die NAD een dedicated stereo versterker?
Geluidsbeleving is heel persoonlijk.
De NAD is inderdaad dedicated, met een gelukkig uitschakelbare toonregeling.

De Tripath is eigenlijk een klasse H (lees geschakelde) versterker. Zij noemen het klasse T omdat er wat slimmigheid en zelflerendheid in zit.
Het grote voordeel van deze techniek (mits goed toegepast), dat je de ergste vorm van vervorming (intermodulatie vervorming) enorm kan reduceren ten opzichte van een conventionele versterker.
Intermodulatievervorming wordt veroorzaakt door een combinatie van een hoge terugkoppelfactor en de traagheid van elektronica.

In menselijke termen ;) : Ja die Tripath's klinken erg goed. Een paar grote merken hebben bij dit merk, dat inmiddels failliet is, ingekocht.
Gelukkig zijn er nog enorme restpartijen.

Ik heb hier ook zo een Tripath (TA2020) staan en voor mij lijkt ie klankmatig beter z'n werk te doen dan de Kenwood versterker die ik ook heb (iets uit de vroege jaren 90 nog discreet opgebouwd).

Ik heb hier ook nog een koppel Marantz PM80 MkII staan waarvan de eindtrappen het begeven hebben (reeds bij 2 reparateurs aangeboden die zegden dat het een makkie zou zijn, maar die op hun woorden zijn moeten terugkomen). En nu plan ik dus om die Tripath in de behuizing van een PM80 te bouwen  :evil: via de voortrap van de PM80.

marantzforum.nl al geprobeerd?

Hihi, waar denk je dat ik 1 van die reparateurs gevonden heb  ;). En ik twijfel echt niet aan die man zijn kunnen, want op www.audiofreaks.nl zijn meer dan genoeg geslaagde reparaties van hem te zien. Maar de PM80mkII is nogal anders opgebouwd dan de mkI welke ook vaak stuk gaat maar waar het vervangen van een stk (of was het nu tda) module de zaak meestal oplost.

Pseudo on topic  ;)

SirRutte

Leuk om je HTPC-verhaal te lezen Yits!

In november van het vorige jaar heb ik ook een dergelijk systeem gebouwd, we hebben een hoop dezelfde keuzes gemaakt!

Ik heb ook gekozen voor de MS-Tech MC1200, maar dan in het zilver. Die voedingsfan stoorde mij ook, heb 'm eveneens vervangen voor een stiller exemplaar. Overigens ben ik niet erg te spreken over de afwerkingskwaliteit van de kast, maar voor dat geld mag je niet klagen denk ik.. Ook de afstandsbediening voelt goedkoop aan, gelukkig hebben we daar een Logitech Harmony voor.

Qua geluidsproductie van de HTPC: Ik stoor me nog steeds aan de CPU-fan, bij ons valt de voedingsfan daarbij wel mee. In de voeding heb ik een Nexus Real Silent 80mm fan geplaatst, is lekker stil!

Verdere setup:
- AMD Athlon II X2 245e
- ASUS M4A78LT-M (o.a. vanwege de aanwezige S/PDIF optical out)
- 2x1GB Kingston ValueRAM PC3-10600

Qua software draai ik Windows 7 x86 (eveneens vanwege drivers en omdat x64 geen toegevoegde waade heeft met 2GB intern geheugen) en XBMC.

XBMC is een heel mooi stukje software, helaas is het geloof ik niet geschikt voor DVB etc. Dat gebruiken wij toch niet en XBMC kan geweldig goed omgaan met allerlei verschillende bestandsformaten. Daarnaast is het programma naar mijn mening heel mooi en gebruikersvriendelijk.

Ik ga ook deze avonturen van je met grote aandacht volgen Yits! ;)

razorx

@Rutger:
Leuk om te zien dat je met vijwel het zelfde materiaal werkt. De afstandbedienig voelt inderdaad brak aan.
Qua koelfan; De AMD fans zijn tegenwoordig erg stil, maar een extra behuizingfan (op 5V) is wel raadzaam om de CPU fan rustig te houden.


Eigenlijk is de matige ventillatie in de kast niet de schuld van MS-Tech, maar inherent aan een liggende behuizing.

Een vraagje: Heb je full HD al kunnen testen met de onboard GPU? Ik niet , onze TV komt niet verder dan 1080i.

Iets anders:
Ik ben nu naarstig op zoek naar een channel editor. Met de hand via de afstandbediening de kanalenlijst op volgorde zetten vind ik een misdaad tegen de zitvleeskoesteraars en bovendien abject en infaam.

Gebruikersinterface nog steeds geen klachten over, stabiliteit is na wat zeer ziekelijk geplaag als bovengemiddeld bevonden.

@Daf46: Die Tripath versterker heeft me echt positief verrast.
Zit nu in car-pc 3 maar koop er zeker nog een als vervanger voor de NAD.

razorx

#1417
Roffel Fred, 401dkm LPG zekeringhouder
Het historisch moment van de 4 ton is gepasserd zonder hysterie, maarbij dezen toch vermeld en verteld. ;)

Oh ja het ging hier over auto's:
Van de week kwam Sas thuis, lambda lampje brandde, benzine tank frappant leeg.

De auto gestart, gas geven en over laten schakelen op LPG. Het gaat hier om de wagen met de verdamper, maar het idee erachter is universeel.
Mmh, injectoren blijven tikken terwijl de LPG computer denkt dat er op LPG gereden wordt.

Eerst maar eens de stuurspanning op het LPG onderbreek relais gemeten: 6V
Vervolgens de spanning voor de zekering ervoor (sorry voor de zinsbouw): 12V. Er na 6V.
OK slecht kontakt in de zekeringhouder, schoongemaakt en getest, alles weer ok.

De foutcodes was ik niet zo geinteresseerd in in dit geval ;) , ongelezen gewist en de wagen rijdt weer braaf op LPG.
Als ik weer wat elektronica materiaal moet bestellen, komt er meteen een nette zekerighouder in. Niet zo'n in line met het draad ding.

SirRutte

#1418
Citaat van: razorx op 23-05-2011 23:52:06
@Rutger:
Leuk om te zien dat je met vijwel het zelfde materiaal werkt. De afstandbedienig voelt inderdaad brak aan.
Qua koelfan; De AMD fans zijn tegenwoordig erg stil, maar een extra behuizingfan (op 5V) is wel raadzaam om de CPU fan rustig te houden.


Eigenlijk is de matige ventillatie in de kast niet de schuld van MS-Tech, maar inherent aan een liggende behuizing.

Een vraagje: Heb je full HD al kunnen testen met de onboard GPU? Ik niet , onze TV komt niet verder dan 1080i.

Iets anders:
Ik ben nu naarstig op zoek naar een channel editor. Met de hand via de afstandbediening de kanalenlijst op volgorde zetten vind ik een misdaad tegen de zitvleeskoesteraars en bovendien abject en infaam.

Gebruikersinterface nog steeds geen klachten over, stabiliteit is na wat zeer ziekelijk geplaag als bovengemiddeld bevonden.

@Daf46: Die Tripath versterker heeft me echt positief verrast.
Zit nu in car-pc 3 maar koop er zeker nog een als vervanger voor de NAD.

Ik was inderdaad al van plan nog een casefan op 5V voorin plaatsen, zodat de voedingsfan ook naar 5V kan. Daarnaast was mijn plan om de originele CPU koeler te vervangen door een Scythe Shuriken: http://tweakers.net/pricewatch/247019/scythe-shuriken-rev-b.html

Hopelijk is de HTPC dan 'geruisloos' ;D

Als kers op de slagroomtaart zou er dan nog een OCZ Vertex 2 SSD in moeten komen, maar dat vind ik nog even te duur aangezien er niet dagelijks gebruik wordt gemaakt van de HTPC.

Full HD heb ik helaas nog niet getest in combinatie met de 780G chipset (Radeon HD3200 GPU geloof ik?), omdat het systeem aan een HD Ready TV is geknoopt.

Uit veel reviews las ik echter dat 1080p geen probleem is voor deze chipset. Bovendien is een beetje Athlon X2 snel genoeg om x264, VC1 etc. te decoderen.

Daf46

Citaat van: SirRutte op 24-05-2011 09:55:40
Citaat van: razorx op 23-05-2011 23:52:06
@Rutger:
Leuk om te zien dat je met vijwel het zelfde materiaal werkt. De afstandbedienig voelt inderdaad brak aan.
Qua koelfan; De AMD fans zijn tegenwoordig erg stil, maar een extra behuizingfan (op 5V) is wel raadzaam om de CPU fan rustig te houden.


Eigenlijk is de matige ventillatie in de kast niet de schuld van MS-Tech, maar inherent aan een liggende behuizing.

Een vraagje: Heb je full HD al kunnen testen met de onboard GPU? Ik niet , onze TV komt niet verder dan 1080i.

Iets anders:
Ik ben nu naarstig op zoek naar een channel editor. Met de hand via de afstandbediening de kanalenlijst op volgorde zetten vind ik een misdaad tegen de zitvleeskoesteraars en bovendien abject en infaam.

Gebruikersinterface nog steeds geen klachten over, stabiliteit is na wat zeer ziekelijk geplaag als bovengemiddeld bevonden.

@Daf46: Die Tripath versterker heeft me echt positief verrast.
Zit nu in car-pc 3 maar koop er zeker nog een als vervanger voor de NAD.

Ik was inderdaad al van plan nog een casefan op 5V voorin plaatsen, zodat de voedingsfan ook naar 5V kan. Daarnaast was mijn plan om de originele CPU koeler te vervangen door een Scythe Shuriken: http://tweakers.net/pricewatch/247019/scythe-shuriken-rev-b.html

Hopelijk is de HTPC dan 'geruisloos' ;D

Ik heb zo een big shuriken reeds een verschillende pc's ingebouwd en kan beamen dat die stil is. En als ie bij langdurige processorbelasting op hoger toerental gaat draaien is het geluid niet storend.

SirRutte

Citaat van: Daf46 op 24-05-2011 10:04:35
Ik heb zo een big shuriken reeds een verschillende pc's ingebouwd en kan beamen dat die stil is. En als ie bij langdurige processorbelasting op hoger toerental gaat draaien is het geluid niet storend.

Bovendien ziet een zo'n Shuriken er gewoon cool uit met z'n heatpipes! 8)

Ik vervang eigenlijk altijd de stock koelers voor een wat beter exemplaar, zo duur zijn die dingen niet en het verschil is vaak aanzienlijk!

razorx

#1421
Goedemiddag!

De afgelopen tijd heb ik ruim de kans gehad om het media center te testen en te plagen.
Over de gebruikersvriendelijkheid en de stabiliteit niets dan lof.

De onboard Radeon 4250 HD grafische kaart is qua rekenkracht goed voor de 720 norm waarin HD meestal uitgezonden wordt.
Full HD televisie of BlueRay zal deze kaart de processor teveel belasten.

Daarnaast viel mij op dat de beeldkwaliteit toch wat achterblijft bij andere HD ontvangers.
Dus maar een zoektochtje begonnen naar een grafische kaart. Die moest low profile zijn vanwege de behuizing van mijn HTPC.
Passief gekoeld en een laag energieverbruik waren ook een eis, naast de wens dat dat ding toch echt snel genoeg moet zijn voor full HD.

Ik kwam op de Radeon HD5450: Absoluut ongeschikt voor de gamer, maar ideaal voor een mediacenter PC.
Het kaartje trekt een kleine 10W. De versie van Sapphire heeft een beschaafd koelblok zodat het slot er naast vrij blijft.


Binnen in de behuizing blift het nog steeds netjes koel. Even een testje op het HD demo kanaal van Astra gedaan en wow!
Prachtig beeld.
De processorbelasting is gedaald en dat is goed te merken in de responsetijd op de afstandbediening.
Al met al een goede aankoop (40,- incl. B.T.W.) en ik kan weer wat jaartjes verder.

Wel bevreemd het me dat een grafische driver met alle control centers er omheen de afmetingen heeft van een Linux distributie.
De CPU belasting is gereduceerd van 25 á 30% naar zo'n 7% (bij stevig bewegende beelden).

jrkalf

Tja, je wilde windows hebben.... Dan krijg je er ook sloppy windows programmeurs bij die bloated control interfaces bouwen ;D

Appart om te lezen dat het zo'n gedoe is met Team Mediaportal. Ik heb er hier geen problemen mee. De vrouw gebruikt niets anders dan een simpele MCE remote en alles werkt. Anyway, goed om te zien dat je alles redelijk op de rit hebt. Dat is het belangrijkste. Je hebt altijd als mens een verschillende voorkeur in software, voor ieder wat wils.

Ik moet wel zeggen dat de mijne er binnenkort uit gaat. Zo'n kast blijft groot en log. De vrouw heeft nu al een Humax iHDR ding en daar komt zo nog een klein streaming media dingetje bij voor de rest van het afspelen. Ik zit te denken aan een popcornhour c200. Klein, krachtig en in staat om ipkg's te installeren zodat ik er ook wat domotica spul op kwijt kan ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

razorx

Goedenavond!

Wat de HTPC betreft, die zoals jij Jelle dat terecht bloated control interface noemt, heb ik weggelaten. Wat een zieke zooi!
Ook ben ik overgestapt op een oudere ATI driver. Nog één van voordat AMD er aanpassingen in maakte.
Na wat geplaag vanacht bleek het systeem uiteraard bij een demo toch te crashen. Ik gebruikte sinds gisteravond de laatste AMD drivers.
Nu weer de oudere ATI variant.

Goed eindelijk weer terug naar de auto's.
Met volledig ontvelde handen typ ik dit verhaal. Maar bij het begin beginnen.
Het gaat om de roffel van Ris, maar omdat ik het prettig vind mijn acties later terug te vinden, plaats ik dit bericht hier.
T.z.t. zal ik de eerste (index)pagina weer actualiseren.

Vanmorgen kwam Ris langs om samen aan zijn LPG probleem te werken.
Vlak voor zijn vakantie hadden wij de onregelmatige stationnair loop verholpen door een nieuwe OMVL verdamper te plaatsen.

Het stationnair was na de vervanging goed. De wagen had en heeft zowel op gas als benzine wel een vermogenstekort.
Geleidelijk aan begon zijn roffel in te houden op gas.

Motor kap open en klaar om te meten, of toch niet?
De vorige keer had ik dit ding niet gezien:

Bij een verdamper installatie moet die er absoluut uit i.v.m. het "uitwaaieffect" van de verdamper bij een verkeerde windrichting of een vrachtwagen als tegenligger.
Stom dat me dat niet eerder opgevallen was.

Zonder uitleesapparatuur kan je niet veel doen. De Leonardo, ja die Italianen verzinnen mooie namen voor hun computers, aan de laptop gehangen.
Starten, een mooi stabiel stationnair, maar veel en veels te rijk op gas.
Zo rijk dat de actuator niet meer kon regelen en vrijwel dicht stond. De lambda waarde gaf ook een meer dan te rijk mengsel aan.

Fijn, er ontstond een beeld. Gasgeven tot 3000 toeren. Bij een konstant toerental pendelde de lambda waarde mooi regelmatig tussen de 0 en 1 (10 klepper!).
De hoofdstelschroef en instelling van de verdamper klopte nog en viel binnen het regelbereik van de actuator.

Het toerental iets laten zakken onder de 3000 toeren en de motor sloeg bijna af. Aan de lambda waarde en de achtuatorstand viel te zien dat de motor letterlijk verzopen werd.

Tijd om de kleine stelschroef op de verdamper te checken. Deze dient voor stationnair en deellast en "bedient" het kleinste van de twee membranen van de OMVL R90.

De casuïstiek van de gasinbouw stelt dat het plaatsen van een verdamper onder de accu abject en infaam is.
Zoiets als winden laten in een te kleine ruimte.
Dat is ook niet wenselijk.

Wat een ongelofelijke zaadplek, je probeert je handen tussen de diverse slangen leidingen en scherpe voorwerpen te wurmen.
Dat terwijl die inmiddels verkrampte handen ook nog een dopje no. 6 vasthouden waardoor je er niet tussen komt.
Uiteraard de diverse dopjes, steeksleuteltjes door het gewurm een paar keer laten vallen. En uiteraard kwamen die dan terecht op een plek waar je niet zo direct bij kan.
Sfeerimpressie:

Het gaat om dat messing stelboutje in het midden.

Uiteindelijk hebben we de verdamper toch maar losgehaald en iets naar boven getild. Geen feest maar de ontvelling accepterende viel er bij te komen.
Gelukkig konden we nu bij het kleine stelboutje.

Bij de vorige versie van de R90 verdamper zit dat klijne boutje juist onder, hier boven de grote stelschroef.
Maar OMVL heeft meer veranderd: De oude versie borgde zich zelf keurig door een veertje. Hier kennelijk niet want hij stond vrijwel open.
Dus simpelweg losgetrild.

Met behulp van de computer de kleine bout weer correct ingesteld en alles liep weer normaal.
Het boutje geborgd met loctite. Zeker is zeker.

Nog een leuk lekje bij de carterontluchting:

Om je voor te stellen hoe vast of los dit zat moet je denken aan de situatie dat je met je pielemuis met een te groot geschapen dame aan het spelen bent.
Ris heeft aan weerszijden keurig knelbanden geplaatst.

Meteen maar de vlamdover weggegooid:

Overbodig en hinderlijk.

Ik moet wel zeggen dat hij opvallend schoon was voor een 10 klepper. Sludgevorming is bij een 10 klepper heel normaal aldaar.

De wagen reed na ons werk weer heel behoorlijk.
Nog steeds niet het volle vermogen op zowel benzine als gas, maar het inhouden of bijna afslaan was weg.
Al met al was het een heel gezellige sleuteldag en het weer werd gaandeweg lekkerder.

Ris nog bedankt voor het lekkere Belgische bier.
Ik bewaar die nog even voor een ander moment.

Een LPG lijkt me nu gepast,
Proost!

Yits.

Misha

Citaat van: Leonardo da Razorixi
De casuïstiek van de gasinbouw stelt dat het plaatsen van een verdamper onder de accu abject en infaam is.
Zoets als winden laten in een te kleine ruimte.
;D

Knap stukje werk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het