Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Douwe op 04-02-2012 22:43:18
Jij ook nog bedankt voor het ophalen en voorschieten van de 850 repair manual,240 kluwer handboek en het 240 instructieboekje.
Zo helpen wij elkaar op dit geweldige forum.
Laten wij dit vooral volhouden, het maakt de wereld een stuk leuker.
Ik geloof niet zo in die ver van mijn bed verbeteringen. Laten we maar eerst fijn met de nabije omgeving omgaan.

jeroen74

Citaat van: razorx op 04-02-2012 22:38:41
Een 2236 met extra LCD meterje in de kap.
HP en anderen maken lekkere scopen, maar ik zweer bij Tek.  :eusa_drool:

Ik ben ook een Tek adept :eusa_drool:

razorx

Goedenavond!

Niets is verandelijker dan een mens.
De ANWB gaf de aanbeveling wel twee keer na te denken alvorens de weg op te gaan.
Enfin, ik dacht twee keer na en ging de weg op.

Naar Assen om een via marktplaats gekochtte oscilloscoop op te halen.
Dankzij alle media paniek durfde niemand de weg op, bang dat de weergod zijn gruwelijke woede op de automobilist bot zou vieren.
Het was dus heerlijk rustig op de weg. Een tussenstop bij Marco gemaakt om even bij te babbelen en wat af te geven.

Gesprekken met hem zijn heel inspirerend, er borrelt zo veel in dat hoofd van hem. Hij vertelde uitgebreid over het oude blok en de plannen.

In Assen aangekomen, kennis gemaakt met de verkoper van de scope. Het bleek een gepensioneerde ex Tektronix medewerker te zijn.
Als hobby had hij het verzamelen van die dingen. Zijn werkkamer stond er werkelijk vol mee. Er stond ook nog zo'n heel grote die je op een karretje moet verrijden.

Met dit mooie bezit ging ik vijf minuten later huiswaarts, hij kon zich immers bedenken.

Vers gecalibreerd en afgeregeld, met twee nieuwe probes:

In het beeld kan je markers zetten die je vervolgens uit kan lezen op het LCD display (onder).

Het leuke is dat het apparaat behoorlijk compact is, ongeveer 30cm breed.

Met een tevreden groet sluit ik dit verhaal af.
Knorr!

Jack v

Citaat van: razorx op 05-02-2012 20:00:48
Goedenavond!

Niets is verandelijker dan een mens.
De ANWB gaf de aanbeveling wel twee keer na te denken alvorens de weg op te gaan.
Enfin, ik dacht twee keer na en ging de weg op.

Naar Assen om een via marktplaats gekochtte oscilloscoop op te halen.
Dankzij alle media paniek durfde niemand de weg op, bang dat de weergod zijn gruwelijke woede op de automobilist bot zou vieren.
Het was dus heerlijk rustig op de weg. Een tussenstop bij Marco gemaakt om even bij te babbelen en wat af te geven.

Gesprekken met hem zijn heel inspirerend, er borrelt zo veel in dat hoofd van hem. Hij vertelde uitgebreid over het oude blok en de plannen.

In Assen aangekomen, kennis gemaakt met de verkoper van de scope. Het bleek een gepensioneerde ex Tektronix medewerker te zijn.
Als hobby had hij het verzamelen van die dingen. Zijn werkkamer stond er werkelijk vol mee. Er stond ook nog zo'n heel grote die je op een karretje moet verrijden.

Met dit mooie bezit ging ik vijf minuten later huiswaarts, hij kon zich immers bedenken.

Vers gecalibreerd en afgeregeld, met twee nieuwe probes:
http://www.paerl.it/volvo/tek1.jpg

http://www.paerl.it/volvo/tek2.jpg

In het beeld kan je markers zetten die je vervolgens uit kan lezen op het LCD display (onder).

Het leuke is dat het apparaat behoorlijk compact is, ongeveer 30cm breed.

Met een tevreden groet sluit ik dit verhaal af.
Knorr!
waar is dit stukje techniek nou voor bestemd en wat kun je ermee ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

@Jack: je kan er elektrische signalen zichtbaar mee maken. Het is in basis net zo iets als een hartslag meter.
Je kan het gebruiken om je lambda sonde, mits je het signaal aftakt, goed mee te testen. Maar ook om een bron van ruis in een audio apparaat mee te ontdekken, of om het signal van een zender mee te controleren. je zou kunnen kijken tot welke frequentie de versterker in je huiskamer gaat e.t.c.. Of het tijdsverschil tussen twee signalen te meten. Of de frequentie van een signaal ongeveer te meten.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Mooie scoop heb je op de kop getikt Yits :eusa_clap: :eusa_clap:

Daar ga je nog heel veel plezier van beleven :D

@Jack,
Oscilloscoop wordt ook veel gebruikt in de meet- en regeltechniek.
Volvoloos....

Misha

Citaat van: razorx op 04-02-2012 22:33:07
-De uitlaat van Saskia te vervangen.

:eusa_eh:

Je bent teveel met auto's bezig Yits.
Mooie scoop zeg !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjen850

Citaat van: razorx op 04-02-2012 23:10:27
Citaat van: Douwe op 04-02-2012 22:43:18
Jij ook nog bedankt voor het ophalen en voorschieten van de 850 repair manual,240 kluwer handboek en het 240 instructieboekje.
Zo helpen wij elkaar op dit geweldige forum.
Laten wij dit vooral volhouden, het maakt de wereld een stuk leuker.
Ik geloof niet zo in die ver van mijn bed verbeteringen. Laten we maar eerst fijn met de nabije omgeving omgaan.

En zo denk ik er dus ook over :eusa_clap:

razorx

Citaat van: Misha op 05-02-2012 22:05:57

Mooie scoop zeg !
;D ;D ;D

Het is echt een heel fijn dingetje, portable, ruggedized.
Nu nog even een service manual zien te vinden.

Het ding kwam uit de tijd van analoge signalen, faxen en bibliotheken. Dus het wordt even zoeken voor een goede download, geen scans.
Net als met Volvo's maakt de leeftijd niet veel uit, mits onderhouden. Deze komt van een Tek fetishist, dus ik hoef alleen de zaadsporen te verwijderen en het apparaat is klaar voor gebruik.

KIM

Mooi spul...

Nog kennis van automotive signalen nodig?

pwassink

Citaat van: razorx op 05-02-2012 22:14:58
Citaat van: Misha op 05-02-2012 22:05:57

Mooie scoop zeg !
;D ;D ;D

Het is echt een heel fijn dingetje, portable, ruggedized.
Nu nog even een service manual zien te vinden.

Het ding kwam uit de tijd van analoge signalen, faxen en bibliotheken. Dus het wordt even zoeken voor een goede download, geen scans.
Net als met Volvo's maakt de leeftijd niet veel uit, mits onderhouden. Deze komt van een Tek fetishist, dus ik hoef alleen de zaadsporen te verwijderen en het apparaat is klaar voor gebruik.

Een uit de keuken zelf dus ook  ..  een heerlijk apparaat heb je daaraan iig ..

Ik heb indertijd op de "opruimveiling" van filiaal Herenveen nog een stel goodies op de kop getikt
helaas was het aanbod een stuk groter als de inhoud van mijn kontzak, en hypotheek daarop kreeg je toen ook al niet ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: KIM op 05-02-2012 22:22:13
Mooi spul...

Nog kennis van automotive signalen nodig?
Ik denk dat ik op dat vlak up to date ben, maar dat is natuurlijk onzin.
Ja dus. ;)

razorx

Citaat van: pwassink op 05-02-2012 22:22:19
..
Een uit de keuken zelf dus ook  ..  een heerlijk apparaat heb je daaraan iig ..

Ik heb indertijd op de "opruimveiling" van filiaal Herenveen nog een stel goodies op de kop getikt
helaas was het aanbod een stuk groter als de inhoud van mijn kontzak, en hypotheek daarop kreeg je toen ook al niet ..
Wat je zegt, van een liefhebber en ex medewerker, ding voelt aan als nieuw.
Een HP of Philips voelt ook niet verkeerd aan, maar voor mij is dit toch het echte werk.
We hebben, dit apparaat samen gekocht 100 euro de man. Al gebruik je het maar één keer per jaar. Ik vermoed een stuk vaker. ;)

Morgen kan ik b.v. eindelijk op een nette manier de ruisbron in Saskia's Carputer net aanpakken.

UserID6342

Mooie scoop Yits, daar ga je veel plezier aan beleven.