Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 85 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Wat denk je van een elektriciteitsmeter?

Als je thuis bent gebruik je elektriciteit (koffiezetter, lampen, pc, tv)
Dus formule: if stroom>stroom_verwacht dan verwarm.
Hoeveelheid verwarmen zou ik aan de thermostaat overlaten. Een tmp van bv 21 graden zou prima moeten zijn het hele jaar door.

UserID6342

#2026
Citaat van: elmarconi op 13-03-2012 23:54:12
Citaat van: pwassink op 13-03-2012 23:52:21
Maar stel dat ik nu dat ene gezamelijke vrije weekeinde niet mijn standaard onderbroek aan wil hebben op de zondag,
ben niet van plan een rfid transponder vrijwillig in te nemen zolang het niet door Big brother verplicht wordt ...

Onderbroeken wissel je toch tegelijk met de zomer/winderbanden?  ;D
Of zoals wij met de kerst ;D ;D.  Wel een leuke gedachte dit, maar denk dat dit heel erg moeilijk te realiseren is, omdat voor iedereen de warmtebehoefte anders is.  Het lijkt me dat je hier geen gemeenschappelijke deler in hebt. Zoals Yits al zegt; de een vind 's nachts warmte fijn, de ander niet. De een vind dat bij beweging warmte moet zijn, de ander weer niet.

Boemeltje

Maar dat hele 's nachts verhaal is toch al geen probleem als je met een klokthermostaat er achter werkt? Dat zul je sowieso moeten doen. Als je die dan nog wilt overrulen omdat je wel een keer 's avonds wat langer zit, is  dat ook gewoon mogelijk :)

Snellebaksteen

Hang de ketel aan een voordeur en achterdeur schakelaar.
Deur van het slot? Kachel aan.
Deur op slot? Kachel uit.

Deur vergeten op slot te doen? Je wordt badend in het zweet 's nachts wakker...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

jeroen74

Vloerwarming en gewoon een (dikke) trui aantrekken wanneer je het koud hebt.

Je wilt je huis al op temperatuur hebben als je thuis komt, niet dat ie dan nog moet gaan verwarmen. Dan kun je namelijk net zo goed gewoon even op het knopje drukken als je binnenkomt ipv allerlei vage sensoren overal te plakken.

Perfect krijg je het toch niet. Hoe moet die thermostaat nou weten of je vandaag 21 graden lekker vind, of nou 23? Je ontkomt toch niet aan interactie met dat ding dus al die StarTrek achtige dingen geloof ik allemaal niet zo in.

Al enige oplossing zie ik iets met SMS gestuurd en dat je vanaf kantoor of onderweg even SMS stuurt dat het ding moet gaan stoken, vlak voordat je weggaat. Maar das ook allemaal een hoop gedoe.

michel500

alle technische mogelijkheden zijn al langs gekomen, maar ik denk meer low tech. beter ongeveer goed dan precies verkeerd.
dat betekent klok thermostaat die ongeveer op de juiste tijden verwarmt en afkoelt, dardoor is het energieverbruike en de verwarming niet aan pieken en dalen gebonden. dat leid tot efficientere CV gebruik.

Daarbij kun je de instellingen wel (een of enkele graden) lager isntellen dan je eigenlijk wilt  en dit verschil zelf bijklikken door de tehrmostaat als je thuis bent en het te koud vind even omgoog te draaien/ drukken. en als je weg gaat omlaag. waarbij het niet erg is als je het vergeet want dan komt  de klok thermostaat vanzelf in actie.


dit werkt bij mij thuis al enige jaren goed
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

razorx

#2031
Zo wat een reacties! Bedankt.

Ik som de opties nog even op met de nadelen voor mijn situatie.
-edit- eenvoud is essentieel.

-Licht
Toen ik vanavond thuiskwam, zag ik dat Saskia in de schemer zat te werken.
Licht is bij mij geen optie om te zien dat er warmtebehoevend leven in huis is.

-Beweging
We kunnen allebij uren werken zonder op te staan.

-Infra rood
Dan zou iedere kamer een sensor moeten hebben, wel een optie.

-Drukknop met countdownfunctie
Te onconfortabel.

-Stroomverbruik
Wat als de koelkast aanslaat of de wasmachine aanstaat?

-Deur met personenteller
Kan leuk worden als ik door de voordeur naar binnen ga en door de achterdeur naar buiten.

-Via voordeurslot
Heldere gedachte oh snelste der bakstenen. Simpel en effectief. Ik zie nog geen nadelen voor mijn situatie.

Het gaat dus niet om een verwarming aan/uit maar om te schakelen tussen dag en nachtmodus.

Nu maar eens kijken wat mijn modulerende ketel voor interfaces heeft. Een overrule aansluiting is niet ongebruikelijk.

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 14-03-2012 10:24:51
Hang de ketel aan een voordeur en achterdeur schakelaar.
Deur van het slot? Kachel aan.
Deur op slot? Kachel uit.

Deur vergeten op slot te doen? Je wordt badend in het zweet 's nachts wakker...

Deze vlieger gaat alleen op voor paranoide Westerlingen met extra (nacht)sloten.
Hier in het Oosten v/h land doe je de deur zelden op (nacht)slot maar trek je 'm gewoon dicht. ;)
De achterdeur blijft sowieso lös. (open...)
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 14-03-2012 21:46:24
Citaat van: Snellebaksteen op 14-03-2012 10:24:51
Hang de ketel aan een voordeur en achterdeur schakelaar.
Deur van het slot? Kachel aan.
Deur op slot? Kachel uit.

Deur vergeten op slot te doen? Je wordt badend in het zweet 's nachts wakker...

Deze vlieger gaat alleen op voor paranoide Westerlingen met extra (nacht)sloten.
Hier in het Oosten v/h land doe je de deur zelden op (nacht)slot maar trek je 'm gewoon dicht. ;)
De achterdeur blijft sowieso lös. (open...)
Klopt helemaal.
Als (ex) Amsterdammer ben je wat voorzichtiger.
Ook hier in Diemen al het één en ander meegemaakt.

Ik denk dat een ieder zo zijn eigen "detectieprofiel" heeft. Voor ons kantoor is licht een volledig betrouwbaar criterium b.v..

Snellebaksteen

Deze paranoïde westerling woont ondertussen in west Brabant waar de oost Europa bewoners de achterdeuren best weten te vinden helaas.
20 jaar in Den Haag nooit ingebroken, en na 3 jaar in een dorpje was het raak.

Maar troost je; zodra bij ons alles op slot zit komen ze jullie kant op, is ook mooi op de route voor ze.
:eusa_whistle:

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

reneetje

Citaat van: Snellebaksteen op 14-03-2012 10:24:51
Hang de ketel aan een voordeur en achterdeur schakelaar.
Deur van het slot? Kachel aan.
Deur op slot? Kachel uit.

Deur vergeten op slot te doen? Je wordt badend in het zweet 's nachts wakker...
Simpel te regelen dmv nachtschoot signalering .....

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 14-03-2012 21:51:21
Deze paranoïde westerling woont ondertussen in west Brabant waar de oost Europa bewoners de achterdeuren best weten te vinden helaas.
20 jaar in Den Haag nooit ingebroken, en na 3 jaar in een dorpje was het raak.

Maar troost je; zodra bij ons alles op slot zit komen ze jullie kant op, is ook mooi op de route voor ze.
:eusa_whistle:

Ies off-topic, maar mijn subjectieve waarneming is dat het er hier idd ook niet beter op wordt.

Weer een item op de klussenlijst erbij...  >:(
--
Autogas Inside . . .

Jack v

#2037
forumbreak

het eerste inbouwdispaytje is klaar. Deze gaat naar Yits zodat ie hem compleet in kan bouwen. Yits had nog een goed idee om de beveiliging van de roffel uit te breiden. Later hierover meer.




het kunststof is wat vlekkerig maar dit vertekend door de flits.

Het displaytje zit in het onderste roostertje links van het stuur. De kleine dus.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Moet je gelijk zo schreeuwen dan Jack?
Nu heb ik gelijk weer een piep in mijn oren  >:(

Groet,
The Demon.

ulkeman

sommige mensen hebben daar al wat anders zitten parrot enz.
vind andere roosters zonde om op te offeren, misschien dan maar plaatsen onder de radio  :eusa_think:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen