Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

michel500

Je kan ook een flesje zoutzuur halen
Das een minder lang verhaal maar wel erg praktisch

Grootste nadeel van ijzer op lastige plekken is dat indien het gaat roesten het gaat uitzetten en dan extra vastzit
Misschien is het boek zen & The art of motorcycle maintainace lezen 😜

Ps: à dirty mind is joy for ever
Fijn volvo groeten

V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

razorx

Sinds dat boek, Michel,  heb ik die vreemde gedachten ;) . Geweldig boek overigens.

razorx

Citaat van: michel500 op 22-07-2013 21:10:38
Je kan ook een flesje zoutzuur halen
Das een minder lang verhaal maar wel erg praktisch

..
Zoutzuur zou ik minder aan verdienen. Ehh nee, fout verwoord. Ik denk meer aan een win-win situatie voor iedereen.

Ik begin een slecht restaurant met net niet gaar kippenvlees. Verdien geld.

De klant komt terug, niet om nog eens te eten maar voor haar of zijn geld. Dat geef ik niet, ik geef een baan. In deze tijd van crisis ben je dan een weldoener. Cadeau gaat dat natuurlijk niet. Ik loop immers zakelijke risico's en help anderen.

Daarnaast verdien ik dan met het verhuren van deze lieden aan garages, demontagebedrijven. Het zijn allemaal binnen de kortste tijd vaklui die een bout binnen een mum van tijd loskrijgen. Ik denk dat als ik zo snel banen kan verschaffen ik ook wel recht heb op subsidie van onze overheid.

Als loskotser komt de heer of dame graag terug in mijn restaurant. Zeg maar voor bijscholing. ;)
Het product gaat een paar keer over de toonbank bij de zelfde weldoener en iedereen is blij.

Zaken als beschermgeld moet ik nog regelen, maar daar is Franz Joseph weer goed in. Misschien dat ik net wat te fijngevoelig ben voor die klus.

UserID25761

Je kunt natuurlijk ook stagiaires in dienst nemen, die kosten geen drol  ;D :eusa_silenced:

michel500

Ja maar als het een succes word heb je weer een probleem
je word multimiljonair voor je het weet wil iedereen wat van je hebben dan moet je weer beveiligd worden en na een tijdje heb je zoveel geld dat je net als Bill Gates alles weer moet weggeven.
Wat een zorgen allemaal
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

volvobug

Citaat van: NickGR op 22-07-2013 21:40:23
Je kunt natuurlijk ook stagiaires in dienst nemen, die kosten geen drol  ;D :eusa_silenced:
Ik las: die kotsen geen drol.

Kwam zeker door het onderwerp. Heb ik hier te maken met een genie of iemand die door de hitte is bevangen?

Aardig businessconcept Yits. Ik voorzie alleen het probleem van de bankzitters, zoals in de consultancy. Mijn advies: stel het concept bij naar een productielijn met boutloskotsers alwaar de kots opgevangen en gebotteld wordt voor later gebruik. Mooie verpakking met handige doseermogelijkheid erop
en voilá. Verkoop zou via forumleden thuisparty's kunnen a la Tupperware, hebben wij mannen ook wat.
Combinatie met geurabsorberende producten en latex handschoenen en de propositie is compleet.

Gr. Ruud
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

UserID6342

Zoals mijn maag/darmstelsel momenteel is Yits, kom maar op met die kip !  Ik garandeer je dat die binnen de 3 minuten is verwerkt, euhh.... tot iets.... want heb nog niet alleen de complete beslissing of boven of onder der uit ;D

razorx

Citaat van: volvobug op 22-07-2013 23:09:50
Citaat van: NickGR op 22-07-2013 21:40:23
Je kunt natuurlijk ook stagiaires in dienst nemen, die kosten geen drol  ;D :eusa_silenced:
Ik las: die kotsen geen drol.

Kwam zeker door het onderwerp. Heb ik hier te maken met een genie of iemand die door de hitte is bevangen?

Aardig businessconcept Yits. Ik voorzie alleen het probleem van de bankzitters, zoals in de consultancy. Mijn advies: stel het concept bij naar een productielijn met boutloskotsers alwaar de kots opgevangen en gebotteld wordt voor later gebruik. Mooie verpakking met handige doseermogelijkheid erop
en voilá. Verkoop zou via forumleden thuisparty's kunnen a la Tupperware, hebben wij mannen ook wat.
Combinatie met geurabsorberende producten en latex handschoenen en de propositie is compleet.

Gr. Ruud

Gecombineerd met:
Citaat van: Dirk342 op 23-07-2013 00:09:42
Zoals mijn maag/darmstelsel momenteel is Yits, kom maar op met die kip !  Ik garandeer je dat die binnen de 3 minuten is verwerkt, euhh.... tot iets.... want heb nog niet alleen de complete beslissing of boven of onder der uit ;D

Moet toch mooie handel opleveren  ;D . Inmiddels, zaken gaan snel, de Kwik-Fit overgenomen. Leuk om dit bedrijf opnieuw op te bouwen en van een nieuw imago te voorzien. De meest voor de hand liggende naam, passende bij dit project, zal ik om begrijpelijke redenen niet hanteren.

Zaken lopen goed, dacht ik. Vadertje staat blijkt roet in het eten of de kip te strooien.
Wat is het geval? Geluidsoverlast. Het volledige personeel is vervangen door mijn loskotsers. Niets aan de hand verder, de klanten zijn tevreden en betalen grif. FJ helpt ze daarbij. Edoch de acoustiek van de Kwik-Fit hallen blijkt hinderlijk voor de omgeving. Tot in wijde omtrek blijkt het gebraak van de medewerkers door resonantie hoorbaar te zijn. Zeg maar een een soort van acoustische hoorn die precies deze braakfrequentie versterkt.

Tja we werken in een 24 uurs economie, dus mijn bedrijf draait ook 24/7. Moet dan iedere poging de economie in dit land draaiende te houden gesmoord worden? Enfin FJ is onderweg naar de dienstdoende ambtenaar en zal op zijn manier wel tot een schikking komen. Het graafwerk daarna besteed ik uit.

@Kornelis: Ik begin een beetje te ontspannen zo richting de vakantie. Daarnaast verwacht ik de airco spulletjes (accumulator en verdamper) morgen binnen. Heb leuke plannetjes om de hoeveelheid werk van een verdampervervanging bij en 70 serie te reduceren. Heeft Dennis850estate eigenlijk al gedaan, maar ik wil het in detail documenteren. Inclusief de valkuilen. Is het verdorie te heet om aan je airco te werken! Mooie paradox. Zie het maar als een FJ verhaal tussendoor. Ik moet zo nu en dan wat geks typen. ;)

Misha

Ah, vandaar !

Kan er ook nog wat Krim met gluten bij ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

@Misha: Het geld is onderweg. De boodschap is begrepen. Bedankt voor het goede werk!

UserID6342

Het is het standaard verhaal Yits: iedereen wilt in de zomer aan de airco werken en in de winter aan de verwarmde stoelen, terwijl het net andersom 'moet' zijn ;D ;D.

Marty__Mouse

Citaat van: razorx op 22-07-2013 20:44:34
Goedenavond sleutelaars!

Neen, ik ga niet fulmineren tegen minder handige monteurs. Integendeel. Ik heb een gedachte.

Het begon allemaal met vastgerotte deltalink bouten. We hebben WD40 geprobeerd zonder resultaat, cola leverde ook niets op. Uiteindelijk de boel maar losgefreesd.
Stop! Riep iets in mijn achterhoofd. Hier zit meer in: Kansen. Wil je leuk verdienen moet je iedere ergernis immers omzetten in een oplossing.
Die oplossing komt letterlijk. Lees en huiver.

WD40 is een goede roestoplosser. Een sterk zuur lost roest beter op. Cola is zo een zuur. Verwonderd dacht ik na over wat onze maag eigenlijk aankan met die zure cola. Totdat ik besefte dat ons maagzuur simpelweg nog zuurder is dan cola. Onze magen zijn hiervoor gemaakt! Niet voor cola, maar voor een nuttige taak binnen de autowereld.

Een goede monteur met een mooi zure maaginhoud zou in theorie een bout kunnen loskotsen.
Met deze heldere gedachte in mijn hoofd, besefte ik dan monteurs van oude auto's op hun maagzuur geselecteerd moeten worden en niet op lompe spierkracht. Ik zie de geboorte van een nieuw gilde: De loskotsers. Deze handige vaklui moeten natuurlijk wel beschikken over een gevoelige spijsvertering en makkelijk, ehh, over hun nek gaan. Het spreekt vanzelf dat een slechte kok hun vaste kompaan is.

Patenten en KvK moet ik nog even regelen, maar ik wil mij liever beschermen door kwaliteit. Ik beloof jullie, binnen een half jaar staat een brakend team klaar om jullie te helpen met het lossen van bouten. Met deze buiten temperatuur en wat salmonellakip kan het misschien nog sneller.

Fijne avond verder!
Yits.

Hahahaha... Om deze gedachtenkronkel moest ik letterlijk hard op lachen!!! Volgende keer als ik een bout niet loskrijg gaat er een vinger in m'n keel...  ;D ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ewout Schalkwijk

Ik blijf volhouden met lezen. Vroeg of laat komt er iets zinnigs uit. ;D

Zoutzuur om roest(en) te stoppen? interessant... (ik weet niet van roestbestrijding)

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Misha

Citaat van: razorx op 23-07-2013 01:15:36
@Misha: Het geld is onderweg. De boodschap is begrepen. Bedankt voor het goede werk!
:azn:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het