Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 56 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ

Yits, hoe installeer je deze upgrade dan?

t_w

Citaat van: razorx op 17-09-2013 20:36:24
Het leuke van deze module is dat je nog steeds het vrachtwagenbedank signaal kan doen, daarnaast heeft hij een inleermodus, waardoor je ook LED knippers kan gebruiken.
En geen aanpassing nodig aan de originele bedrading.
Ah dank, ik had al een paar pagina's terug gebladerd maar kon het 'zo snel' niet vinden...

razorx

Citaat van: StefanCJ op 17-09-2013 20:41:16
Yits, hoe installeer je deze upgrade dan?
Door de Alps print uit het originele knipperrelais te halen en de mijne er in te stoppen.
Leuker kon ik het niet maken. ;)

jeroen74

CANbus op zich is niet enorm moeilijk... dat is gewoon een pakketje van nul tot acht bytes, een paar vlaggetjes, en een identifier met een simpel maar clever mechanisme om berichtjes voorrang boven andere berichtjes te geven middels recessieve en dominante bitjes.

Het grote probleem is dat je het applicatieprotocol niet weet en dus alles moet reverse-engineeren; en waarschijnlijk zijn er subtiele verschillen per bouwjaar en/of per (sw) versie van een module.

Daarnaast weet je niet wat er voor mogelijke bijwerkingen er zijn als je zomaar berichtjes gaat injecteren.

MikeyQR

Jaaa en hier nog iemand die dit een leuke upgrade vind, wil ik zeker ook in mijn R hebben. ;)
Heb het net met eigen ogen mogen aanschouwen hoe Yits dit doet, erg leuk en om te zien 8)

Yits je krijgt nog een schakelaar van mij. 8)

razorx

Citaat van: jeroen74 op 17-09-2013 20:55:27
CANbus op zich is niet enorm moeilijk... dat is gewoon een pakketje van nul tot acht bytes, een paar vlaggetjes, en een identifier met een simpel maar clever mechanisme om berichtjes voorrang boven andere berichtjes te geven middels recessieve en dominante bitjes.

Het grote probleem is dat je het applicatieprotocol niet weet en dus alles moet reverse-engineeren; en waarschijnlijk zijn er subtiele verschillen per bouwjaar en/of per (sw) versie van een module.

Daarnaast weet je niet wat er voor mogelijke bijwerkingen er zijn als je zomaar berichtjes gaat injecteren.

Helemaal met je eens.
Genoeg ervaring met vergelijkbare protocollen. ;)

De offerteaanvraag is gedaan. Deze print is gezien de laagdikte van het koper geen standaard product.
Zal hem morgen wel binnen hebben.

Ewout Schalkwijk

Hoewel ik net een comfortmodule heb, ben ik toch wel heel geinteresseerd in jouw versie. 8)

Ben benieuwd

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

#4147
Even een vraagje: Heeft iemand nog een losse contrastekker voor een knipperunit met een centimeter of wat aan draad liggen?
Ik bedoel dus een stukje van de kabelboom met de contrastekker. Zou me heel erg helpen met testen en binnenshuis debuggen.
Maakt niet uit of het voor de 70classic of een 850 is.

De prototypes van de printplaat zijn vanmorgen besteld. Het bedrag viel me heel erg mee, zeker gezien de dikker dan standaard koperlaag op de printjes.
Nu een dagje of 7 wachten tot ze binnen zijn. Ondertussen kan ik een lekkere testomgeving opzetten en de onderdeeltjes netjes gesorteerd opbergen in wat ik een projectbakje noem.

T5-4life

Kan geregeld worden. Met of zonder auto?
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

razorx

Citaat van: T5-4life op 18-09-2013 23:54:50
Kan geregeld worden. Met of zonder auto?

;D ;D ;D
Bij voorkeur zonder.

fbm

Man wat een topic! 


Snap niet veel van electro, maar zie wel dat er een tovenaar bezig is!



:eusa_clap:

T5-4life

Citaat van: razorx op 18-09-2013 23:57:52
Citaat van: T5-4life op 18-09-2013 23:54:50
Kan geregeld worden. Met of zonder auto?

;D ;D ;D
Bij voorkeur zonder.
Dan zorg ik dat ik een kniptang bij me heb vrijdag!
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

razorx

Citaat van: T5-4life op 19-09-2013 00:02:31
Citaat van: razorx op 18-09-2013 23:57:52
Citaat van: T5-4life op 18-09-2013 23:54:50
Kan geregeld worden. Met of zonder auto?

;D ;D ;D
Bij voorkeur zonder.
Dan zorg ik dat ik een kniptang bij me heb vrijdag!
Thanx!

Citaat van: fbm op 19-09-2013 00:00:10
Man wat een topic!  


Snap niet veel van electro, maar zie wel dat er een tovenaar bezig is!



:eusa_clap:
Te veel eer. Het één van mijn vakdisciplines. Ieder zijn vak.

Ik kan b.v. met bewondering naar het werk van een stukadoor kijken. Is me nooit fatsoenlijk gelukt.

volvobug

Citaat van: razorx op 19-09-2013 00:09:00
Te veel eer. Het één van mijn vakdisciplines. Ieder zijn vak.

Ik kan b.v. met bewondering naar het werk van een stukadoor kijken. Is me nooit fatsoenlijk gelukt.
Eensch. Heb zelf altijd meer stuc op mijn kleren zitten als op de muur  :eusa_shifty:

Vwb de module, je pakt het weer doordacht aan  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ZC3rr0r

Citaat van: razorx op 19-09-2013 00:09:00
Citaat van: T5-4life op 19-09-2013 00:02:31
Citaat van: razorx op 18-09-2013 23:57:52
Citaat van: T5-4life op 18-09-2013 23:54:50
Kan geregeld worden. Met of zonder auto?

;D ;D ;D
Bij voorkeur zonder.
Dan zorg ik dat ik een kniptang bij me heb vrijdag!
Thanx!

Citaat van: fbm op 19-09-2013 00:00:10
Man wat een topic!  


Snap niet veel van electro, maar zie wel dat er een tovenaar bezig is!



:eusa_clap:
Te veel eer. Het één van mijn vakdisciplines. Ieder zijn vak.

Ik kan b.v. met bewondering naar het werk van een stukadoor kijken. Is me nooit fatsoenlijk gelukt.

Zoals mijn vader wel eens pleegt te zeggen (zelfstandig ondernemer in de bouw): "Stucen is vechten met de zwaartekracht en winnen."

Ik heb de waarde van dat statement snel ervaren toen ik voor het eerst poogde een muur te stucen :o