Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Veel sterkte, goed dat je voor jezelf kiest.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

sammie

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

LouisXIV

Citaat van: sammie op 12-07-2014 17:24:24
Wat een verhaal. Sterkte Yits

Sterkte Yits. Op brandveiligheid gebied kan ik je wel adviseren.

razorx

Omdat ik toch wat wilde doen zo zonder auto besloot ik dat het tijd was om ons home theatre systeem te vervangen. De vorige draaide op een zeer energiezuinige processor, maar omdat Saskia ook video editing doet leek het me beter een wat zwaardere PC voor dit doel in te zetten.

Een mooi ATX moederbord van Gigabyte uitgezocht. Uit de ultra durable reeks en met een signaal ruis verhouding van 108dB! Dat moederbordje gaf meteen het eerste probleem aangezien die niet in de huidige kast zou passen (Een MC-1200 van MS-Tech). Dus een nieuwe kast besteld. Wederom van MS-Tech. Het werd de MC-380. Geen kast waar je zo even wat inbouwt. De volgorde is nogal belangrijk.
Dit is hem. De wieltjes horen overigens bij het houten kastje. ;)

De hardware:
-Gigabyte ultra durable FX moederbord
-6 core AMD FX processor
-8GB Kingston geheugen
-Fanloze Nvidia GT610 grafische kaart
-WD 1TB disk uit de red serie. goed voor 24/7 gebruik, snel en toch redelijk stil
-Terratec Cinergy PCI S2 satelliet tuner
-MS-Tech MC380 kast met afstandbediening
-Multytenne schotel voor Astra 19.2, 23.3, 28 en Hotbird 13 oost.

De vorige HTPC (Home Theatre PC) werkte met Windows Media Center. Daarnaast draaide er DVBLink software op waardoor ik TV over het draadloze netwerk kon streamen. Deze oplossing werkte goed maar was niet flexibel genoeg. Vanuit iedere PC of laptop in huis kon ik wel overal TV kijken met Windows Media Center. Op zich leuk, maar het zappen ging te traag en ik wilde vanuit één interface toegang hebben tot alles wat multimedia is.

Het werd DVBViewer Pro. Een goede keuze. De zap tijden bij satelliet ontvangst zijn gereduceerd naar minder dan een seconde. En eindelijk toegang tot alles wat multimedia is vanuit de zelfde interface en met de afstandbediening.

Ineens moest ik terugdenken aan mijn oude Linux satelliet ontvanger die zo een perfecte gebruikersinterface had. Wat gegoogled. En ja hoor die zelfde goede interface (Enigma) is ook beschikbaar als skin voor DVBViewer. Mensen die liever Neutrino hebben komen ook aan hun trekken.

Wat screenshots. De menu toets.

De zenderlijst, waar je met één druk op de knop een programma kan opnemen.

OK dat Uhr rechtsboven moet ik nog even aanpassen ;) .

Direct na het zappen verschijnt dit voor mij vertrouwde beeld kortstondig.

De muziekmodus.

De film en opnamelijst zien er het zelfde uit.
En dan is er nog wat aan overige online media.

Het systeem draait als een reiger. Belangrijk is dat alles ook vrij aanpasbaar is wat voorheen niet het geval was. Uiteraard werkt de streaming over het netwerk ook prima. Alleen nog even video en audio een hogere prioriteit geven binnen ons netwerk zodat een groot data transport in wat voor vorm dan ook het video en audio plezier niet verstoort.

Vandaag kreeg ik de afstandbediening aan de gang. De vier gekleurde toetsen gaven even wat gedoe maar werken nu ook.

Aan de koeling binnen de kast moet ik nog wat werken. Er komen twee stille fans van Pabst in. Die moeten er voor zorgen dat de zware processor en pittige harddisk de boel niet te warm stoken binnen de kast.

Vruchtbaar weekend.

Daarnaast nog een reserve ECU op de kop getikt.

Johann

Zit daar iets van een deler in voor een bepaald soort flexibele credit card achting dingen?  ;)

Daf46

Ivm WD RED
Toen ik mijn HTPC opbouwde, heb ik er ook naar gekeken, maar er wordt geadviseerd deze niet te gebuiken in desktop PC's (enkel in NAS):

Are WD RED drives okay for PC use?

Ben dan uiteindelijk voor WD Green gegaan. (Moet toegeven dat ik niet verder gezocht heb of die TLER ook nadelig was in in een dekstop pc in RAID configuratie, 3x3TB in RAID 5 bij mij)

TLER

Edit:
Bij deze ingelezen: de RED's waren beter in mijn geval ;)

V70geRwin

Knappe HTPC Yits.
Doe je veel met MKV films downladen etc?
XMBC gaat volgens mij ook meet TV ondersteunen, had je die ook bekeken?

Heb nu zelf nog een popcorn maar die gaat er wel een keer uit voor een HTPC.

Dappere besluiten heb je genomen, respect daarvoor want die zijn niet makkelijk te nemen.
Maar uiteindelijk is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn eigen geluk.

viking_in_shorts

Over die red schijven: ik had in mijn QNAP 4 stuks barracuda green zitten. Er zijn er twee kapot gegaan en vervolgens dit op de qnap site gevonden:

CiteerSeagate - ST2000DL003 (9VT1CC32) Incompatible TS-419P+
(WD Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these hard disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.

Nu zitten er Red schijven in mijn qnap en voel ik me ietsjes zekerder....

daanium

Die Green schijven van WD bevallen hier eigenlijk ook niet zo goed, alles van 2TB en meer heeft een hoog uitvalpercentage.
Ik heb eerlijk gezegd m'n HTPC juist vervangen door een mediaspeler, de reden daarvan was dat elke keer als je 'm een maand ofzo niet had gebruikt, kon je eerst een boel gaan updaten voordat je eens 'n film aan kon zetten.
Denk daarbij aan Java, Adobe spullen, Windows, Antivirus en zo nu en dan ook nog de software om blueray schijfjes af te spelen.
Nu heb ik eigenlijk een losse satelliet ontvanger, blueray speler en 'n mediaspeler

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 14-07-2014 10:39:25
Over die red schijven: ik had in mijn QNAP 4 stuks barracuda green zitten. Er zijn er twee kapot gegaan en vervolgens dit op de qnap site gevonden:

CiteerSeagate - ST2000DL003 (9VT1CC32) Incompatible TS-419P+
(WD Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these hard disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.

Nu zitten er Red schijven in mijn qnap en voel ik me ietsjes zekerder....
Eerlijk en netjes van Qnap. Ik onderschrijf hun stelling volledig.

Ik maak wel eens het grapje dat de consumenten Seagates af fabriek defect zijn.
Hun server disks, maar ook de desktop exemplaren die voor zakelijk gebruik naar o.a. HP gaan zijn daarentegen weer erg goed.

WD, al heel lang een goed merk heeft met die greens inderdaad een serieuze misser. Al hebben een aantal blue modellen bij mij ook niet zo een beste reputatie. Ik denk dat de watersnood in Maleisië indertijd ook niet echt hielp.

Zo heeft iedere fabrikant wel wat. Het ooit zo beroemde OCZ had een reeks solid state disks dat gegarandeerd zonder enige waarschuwing kapot ging. Ploef zei de data. ;) . Denk je nog wat verder terug aan b.v. de Deskstars van IBM. Die kregen al snel de bijnaam Deathstar. Later heeft Hitachi die techniek kunnen gebruiken om toch heel behoorlijke disks te maken. Of de Quantum Fireball, die haar naam echt eer aan deed.  :evil:

855T5+

Citaat van: daanium op 14-07-2014 10:53:56
Die Green schijven van WD bevallen hier eigenlijk ook niet zo goed, alles van 2TB en meer heeft een hoog uitvalpercentage.
Ik heb eerlijk gezegd m'n HTPC juist vervangen door een mediaspeler, de reden daarvan was dat elke keer als je 'm een maand ofzo niet had gebruikt, kon je eerst een boel gaan updaten voordat je eens 'n film aan kon zetten.
Denk daarbij aan Java, Adobe spullen, Windows, Antivirus en zo nu en dan ook nog de software om blueray schijfjes af te spelen.
Nu heb ik eigenlijk een losse satelliet ontvanger, blueray speler en 'n mediaspeler

Voellig off-topic:

Check: had al 2 WD green 2TB schijven na 1,5jr totaal kaduuk.
Kosteloos omgeruild, kostte wel wat logistieke moeite. Afgezien van de data-ellende. Geen greens meer voor mij.

Daar staat tegenover dat de WD black edition (heette voorheen ook enterprise, tegenwoordig niet meer) 5 jaar garantie heeft (nog steeds),
i.t.t. de purple en red editions, met 3 jaar garantie. Toch zijn de black editions niet zo duur als je denkt (meer), zeker niet in vergelijking met de red en purples.
Bij mij gaan de blacks (in RAID1) al 7 jaar mee (zijn inmiddels zelfs verhuisd van server naar server en draaien al die jaren 24/7!!)
Alle andere schijven met 3 jaar garantie die ik had gingen steevast in het 4e jaar kapot, ik heb hier een stapel van ca. 75cm HDDs liggen die gecrasched zijn,
gewoon omdat ik dat wel eens aan anderen laat zien, welk een meuk dat is (maar eigenlijk omdat ik de tijd niet genomen heb ze netjes af te voeren (vernietigd).
Volvo: Mutatis Mutandis

razorx

Wel wat goed nieuws te melden en wat plaatjes.

Ik kan de auto met 3" downpipe en racecat morgenavond bij Jelmar van Crossroad Motorsport ophalen. Verheug me er erg op. Kan ik weer verder met tunen. Het is overigens jammer dat Jelmar vooral bekend is om zijn laswerk. Ook op tuning vlak staat hij zijn mannetje en niet zo een beetje ook. Al blijf ik mijn tuning zelf doen omdat ik het leer proces zo leuk vindt en een aantal theorieën wil uit testen.

De nieuwe 19T moest ik natuurlijk wel eerst plaatsen voordat er een downpipe gemaakt kon worden. Dank je voor je geduld Jelmar.
Oud en nieuw.

Let op dat slangetje op die nare plek. Vooraf aansluiten werkt makkelijk.

Jelmar bezig met de demontage van de oude downpipe.

De racecat die er onder komt.

Als ik verder ga met tunen zal ik heel voorzichtig moeten zijn: Een 19T loslaten op een B5234t3 blok en een automaat is niet iets wat je even lomp doet.

Op dit forum is er genoeg te lezen over kromme drijfstangen, kapotte lagers bij dit blok in combinatie met een 19T. Ik zal de druk vooral geleidelijk in moeten laten komen. In het lage toeren gebied gewoon terughoudend zijn. Welke drukwaarden ik daar aan wil houden moet ik nog bepalen. Net als vanaf waar ik met hogere drukken dan 1 Bar ga werken. Enfin stapje voor stapje en veel lezen. Al is het moeilijk hier iets eenduidigs over te zeggen lijkt me.

Ik wil de mapping ook hufterproof hebben: Beperking van het max vermogen bij een te lage KVS temperatuur. Had hier al wat mee gedaan dacht ik, maar ik noteer dit als aandachts en controle punt voor mezelf.

Daarnaast is er een hagelnieuwe LPi pomp binnen gekomen.

Ik wil hem zelf plaatsen. Ik heb al een plan de campagne. De details van de plaatsing ga ik niet in dit weblog plaatsen. Gewoon omwille van de veiligheid van anderen. Ik wil voorkomen dat mijn verhaal over de vervanging van een LPi pomp nagevolgd wordt als how-to met misschien alle gevolgen van dien.

Dat was het weer voor vandaag. Voor de verbouwing hebben we van de gemeente de tijd gekregen tot 1 december. Ik ben daar blij mee want de vorige deadline liep tot augustus. Een ingrijpende verbouwing ten tijde van de vakantie periode is simpelweg onmogelijk.

Groeten,

Yits.

daanium

Mooi om te lezen hoe je alles aan pakt Yits, altijd interessant om te lezen !

razorx

Dank je Daan. Heb er gewoon heel veel lol in.

Wat ik heel erg mis is in TunerPro is een goede 3D view van de tabellen die je op alle manieren kan draaien.
De 3D view is er maar je kan niet om je grafiek heen wandelen en hem van alle kanten bekijken.

In die 3D weergave waarden omhoog en omlaag kunnen trekken en de overeenkomstige waarden in je tabellen mee laten veranderen kan wel overigens.
Mocht iemand een suggestie hebben sta ik er open voor. Grafisch editen werkt zo veel beter als je een smooth overgang wilt maken tussen verschillende waarden.

razorx

Even murmelend in mij zelf:
Het kost allemaal best wat geld. Aan de andere kant, als ik niet was begonnen met tunen, had ik nooit in de gaten gehad dat de gereviseerde LPi pomp niet meer voldeed. Zou een heel duur grapje kunnen zijn geweest. Dat te arme lopen vanaf een beetje last.

Ik kan noch één pech factor hebben aangaande de LPi pomp. Het zou kunnen zijn dat de pomp niet de oorzaak is van het horten en stoten van die pomp bij iets meer dan lichte belasting. Het kan ook veroorzaakt worden door de helaas ingegoten aanstuur elektronica onder de appendage van de tank.

Als dat zo is moet ik die ook vervangen. Geen geld verspild, want onze 10 klepper heeft binnenkort ook een frisse LPi pomp nodig.
Dus zou de gereviseerde pomp van de 70R als hij toch goed blijkt te zijn naar Nrfh gaan.

Deze eventueel noodzakelijke zijstap was al ingecalculeerd.