Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: razorx op 13-12-2014 21:08:18

<<<<<KNIP>>>>>

De exemplaren die de Praxis had liggen waren zelfs lachwekkend. Naast de Bosch hadden ze wat obscure merken en een B&D die zelfs speling had op het boven/beneden geleide systeem. Prutzooi.

<<<<<KNIP>>>>>

De Praxis ben ik het laatste jaar he-le-maal op uit gekeken. Ze hebben daar eigen troep van de Censys?? wat 100x te duur is en kwaliteit wat echt om te janken is zo slecht. Zelfs de voorverpakte schroefjes breken in het zakje nog af.... ::)
Ik slaag tegenwoordig beter bij Gamma/Kwarwei terwijl de Praxis 100 meter lopen van ons af is.
Ik heb laatst een acculader voor de boot gekocht, 15 euro bij de Lidl en het exact het zelfde ding bij de Praxis voor 79,95 :o Zegt mij genoeg.
Volvoloos....

widebody

Citaat van: BBS op 14-12-2014 09:00:25

<<<<<KNIP>>>>>

De exemplaren die de Praxis had liggen waren zelfs lachwekkend. Naast de Bosch hadden ze wat obscure merken en een B&D die zelfs speling had op het boven/beneden geleide systeem. Prutzooi.

<<<<<KNIP>>>>>

De Praxis ben ik het laatste jaar he-le-maal op uit gekeken. Ze hebben daar eigen troep van de Censys?? wat 100x te duur is en kwaliteit wat echt om te janken is zo slecht. Zelfs de voorverpakte schroefjes breken in het zakje nog af.... ::)
Ik slaag tegenwoordig beter bij Gamma/Kwarwei terwijl de Praxis 100 meter lopen van ons af is.
Ik heb laatst een acculader voor de boot gekocht, 15 euro bij de Lidl en het exact het zelfde ding bij de Praxis voor 79,95 :o Zegt mij genoeg.

De bouwmarkt is de bouwmarkt niet meer. Het is een "lifestyleshop" geworden. Laatst ook bij de Gamma en de Praxis naar binnen gelopen om iets te halen. Sorry meneer, dat verkopen we niet (meer).

Als ik tegenwoordig iets nodig heb ga ik naar Bauhaus in Aachen. Iets verder maar veeeeel meer keuze. En veel dingen zijn nog goedkoper ook :eusa_dance:.

macfocus

Citaat van: widebody op 14-12-2014 09:45:35

<<<<<KNIP>>>>>

<<<<<KNIP>>>>>

De bouwmarkt is de bouwmarkt niet meer. Het is een "lifestyleshop" geworden. Laatst ook bij de Gamma en de Praxis naar binnen gelopen om iets te halen. Sorry meneer, dat verkopen we niet (meer).

Als ik tegenwoordig iets nodig heb ga ik naar Bauhaus in Aachen. Iets verder maar veeeeel meer keuze. En veel dingen zijn nog goedkoper ook :eusa_dance:.

Klopt, de bouwmarkt verkoopt tegenwoordig kleding....
We hebben hier een hele goede E-norm, kost wat, maar dan heb je ook wat.

Gamma lijkt wel nog beter als Praxis, dat is echt dramatisch.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Piet

100x te duur is en kwaliteit wat echt om te janken is zo slecht.

Vrij algemeen kenmerk vsn alle hier genoemde bouwmarkten

UserID6342

Heb zo wie zo al een schurft aan dat soort toko's en kom er echt liever niet.  Maar iedereen heeft wel eens een keer wat nodig (ook ik) en dan is het wel makkelijk dat ze er zijn.  Ik stoor mijzelf altijd vreselijk aan de vreselijke butkwaliteit van iets wat hun 'gereedschap' noemen...  Vaak is het ook zo dat al de bekende merken, niet voor niets natuurlijk, een hobby- en profi- lijn in hun assortiment hebben.  Wat vind je bij dit soort toko's; juist altijd die prutskwaliteit.

Maar aan de andere kant, als je praktisch nooit sleutelt en je hebt een keer een sleuteltje 10 nodig, zou ik die ook bij een bouwmarkt halen en geen Snap-On voor kopen. Ik heb zelf ook 2 grote schroevendraaiers van de Gamma en gebruik die altijd als hefboom, wringijzer, etc.  Breken ze, gooi je 8 euro per stuk weg tegen 35 euro van een Snap-On.

Jelmar

En de Snap-On dealer begint al te lachen als hij een verrot geslagen schroevendraaier ziet ;D de mijne zei; ik repareer hem 1 keer voor je, volgende keer koop je maar een nieuwe.
Super uitgebreide garantie bij Snap-On behalve bij onkundig gebruik. Voor de rest maakt het allemaal niks uit.
Als je een 3/8 wringijzer aan gort trekt op een vastgerotte bout/moer dan wordt het zonder verblikken of verblozen vervangen.
Ik heb me persoonlijk echt verbaasd over wat het spul kan hebben, en ik wil dan ook nooit anders meer.
kost wat... heb je ook wat! Altijd grote blij als Leonard weer met z'n 'candyshop' op wielen aan komt ;D
850R

UserID6342

Zeer herkenbaar wat Snap-On betreft :) ;D ;D.  Is hier net zo !

Lunadust

Bijna al mijn gereedschap is van redelijke kwaliteit.
Black en decker zal nooit meer in huis komen. Dat is echt drama.
Snapon en facom, prima voor de doppen  maar ik hoef er geen ratel (fijnvertand, dat wel ) meer van te hebben.
Gelukkig groeit het behang op je knokkels en je kin weer terug.
Wat een drama als die door de vertanding heen knalt. (Xinder verlenging, puur op kracht)
Techneut, geen dichter.

The Demon

Als er kracht gezet moet worden pak ik een luchttol, is prettiger en sneller.  ;)

scania164

Hoi
Moet zeggen heb alles van hazet.. ook super :).

Lunadust

Luchttol onder de 800 euro is niet sterker dan spierkracht.
of er moeten gas en zuurstof slangen aan vast zitten. :evil:
Techneut, geen dichter.

Piet

Met een wringijzer van een meter ad 50 euro kom je er op een subtielere manier ook.

razorx

Ik denk dat dat drama wat de huidige bouwmarkten leveren veel te maken heeft met het gedrag van de consument.
Niets mag meer wat kosten. Plofkippen, Zieke koeien, we vinden dit allemaal best. Ik stel het even heel lomp voor het uitleg van mijn punt. ;). De consument wil zaken zo goedkoop mogeljk krijgen. Logisch, die zit net als de leverancier ook in het nauw.

Ondertussen zitten we, als gewone mensen, met zelfverrijkers en een al jaren incompetente overheid.

Heel kort gezegd, denk ik dat we als maatschappij aardig verkeerd bezig zijn. In mijn ogen kan veel ellende voorkomen worden door goed onderwijs. En misschien simpelweg wat minder willen.

Onze welvaart en kwaliteit kwam voor een groot deel voort uit de gasbel van Slochteren. De Nederlandse staat deed bij wijze van spreken geld cadeau. Ik denk, dat dat laatste ook een fundament geweest was aan onze huidige "foute" mentaliteit.

Ik hoop dat ik dit een beetje begrijpelijk in een paar zinnen heb kunnen neerzetten.

MrCain

Citaat van: razorx op 16-12-2014 00:35:23
Ik denk dat dat drama wat de huidige bouwmarkten leveren veel te maken heeft met het gedrag van de consument.
Niets mag meer wat kosten. Plofkippen, Zieke koeien, we vinden dit allemaal best. Ik stel het even heel lomp voor het uitleg van mijn punt. ;). De consument wil zaken zo goedkoop mogeljk krijgen. Logisch, die zit net als de leverancier ook in het nauw.

Ondertussen zitten we, als gewone mensen, met zelfverrijkers en een al jaren incompetente overheid.

Heel kort gezegd, denk ik dat we als maatschappij aardig verkeerd bezig zijn. In mijn ogen kan veel ellende voorkomen worden door goed onderwijs. En misschien simpelweg wat minder willen.

Onze welvaart en kwaliteit kwam voor een groot deel voort uit de gasbel van Slochteren. De Nederlandse staat deed bij wijze van spreken geld cadeau. Ik denk, dat dat laatste ook een fundament geweest was aan onze huidige "foute" mentaliteit.

Ik hoop dat ik dit een beetje begrijpelijk in een paar zinnen heb kunnen neerzetten.

:eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Citaat van: razorx op 16-12-2014 00:35:23
Niets mag meer wat kosten.

Nou dat is anders niet terug te zien in de prijzen van de bouwmarkt.
Een paar zakjes schroeven en pluggen, wat klein ijzerwaar, alles van bedenkelijke kwaliteiten dan toch bij de kassa bijna 50 euro aftikken....

Alhoewel ik het met de teneur van je verhaal  wel eens ben.