Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Lammert

Citaat van: razorx op 18-01-2015 22:32:39
Pff die dingen zijn ook niets meer waard. ;)
Dit is er allern eentje zonder wideband lambda regeling.  Met WB zijn zeldzamer dan een CY T-5R... 

razorx

Goedenavond!

Binnenkort kom ik ook hier met de ervaringen met de mapswitching die Piet heeft gemaakt, om om te schakelen tussen LPI en benzine qua maps.
De eerste indruk is zeer positief. Met een beetje mazzel blijft de extra elektronica beperkt tot een paar draadjes.

Daarnaast wil ik binnenkort de definitieve versie van mijn TCV Duty Cycle calculator plaatsen. Die dutycycle is vrij essentieel om een mooie vermogensopbouw te krijgen. Zeg maar dat je een turbo druk tabel hebt en de voorinschatting van het systeem om die druk te bereiken.

De gewenste druk tabel bepaal je zelf. In de duty cycle tabel bepaal je hoe de ECU tot die druk komt: Te langzaam of te snel, met de beruchte overshoots. Deze tabel bepaalt naast de load of slechter gezegd turbodruk tabel, in hoge mate het gevoel van de wagen en de reactie op het gaspedaal. Ik wil een wagen die ik als bestuurder ten alle tijden onder controle heb. Hoog vermogen is best, maar wel doseerbaar.

De calculator die ik heb gemaakt helpt je om binnen drie goed geplannede ritjes tot een goed resultaat te komen.
Ik had hem al klaar en ook gepost op het volvospeed forum, maar er zaten nog wat foutjes in.

Rest nog het huis en de door de gemeente afgedwongen verbouwing om aan het bestemmingsplan te voldoen.
Deels erger ik me groen en geel aan de gedwongen kapitaalsvernietiging. Aan de andere kant ben je dom als mens als je niet goed omgaat met veranderingen in je omgeving. Je kan die ook ten positieve keren.

Het bedrijfs gedeelte kunnen we misschien later verhuren aan een ZZP-er. Als we oud zijn.

Daarnaast ontdek ik veel, zeg maar slecht verbouwde plekken in ons huis. Ik zou die nooit hebben ontdekt als we niet waren gedwongen tot de splitsing in een woon en werk gedeelte.

De levensgevaarlijke elektra heb ik inmiddels volledig vervangen. Je denkt dan lekker clean met elektra bezig te zijn, maar het is doodgewoon zwaar werk.

De badkamer is verplaatst. Wat doe je dan? Oude warmwatertoevoer simpelweg afdoppen? Nee, de kans op Salmonella wordt dan te groot.
Ok In de winter de kruipruimte in om maar eens te kijken waar een T-stuk ligt om die direct bij de bron af te doppen. Zag er tegen op. Zal wel koud en vochtig zijn.De werkelijkheid was anders. Nooit eerder onder de kruipruimte gekropen in de winter.

Het was er warm, heel warm. Ongeïsoleerde verwarmingsbuizen en warmwaterleidingen. Maar ook veel lekkende knelkoppelingen. Ik zou kunnen mopperen over het komende extra werk in de categorie verborgen gebreken.

Nee, Dit gaat een leuke besparing op de gas rekening geven. Is wel wat werk op een nare plek, maar een goede investering!

Sfeerimpressie:

Letterlijk iedere knelkoppeling vertoon deze lekkage.
Als dat verholpen is ga ik fatsoenlijk isoleren.

cornelis-b

Yits jij liever onder de vloer dan ik, je mag hier ook wel een keer als je klaar bent ;D Als ik onder de vloer moet bedwingt mij een claustrofobische angst en weet ik niet hoe snel ik weer overeind moet komen uit dat luik. Ik vind het verschrikkelijk in zo'n opgesloten ruimte. Zelfs met een MRI scan werd ik gillend gek. Er moeten hier een paar coax kabels onder de vloer door maar ik ga er echt niet onder.

Dat jij het "gewoon" even doet .............................. respect daar voor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Henk, ik ervaar dat gelukkig nog net niet claustrofobisch, maar fijn vind ik het op die plek zeker niet. Zal op zulke plekken nooit werken zonder iemand die er bij is.

Eerlijk gezegd zie ik wel degelijk op tegen de komende klus. Maar ik ben dun. De goede bouwvakkers die ik ken kan ik echt niet even onder de kruipruimte schuiven. ;)

Wat elektra besparing aangaat zaten we al heel goed door LED's overal. Philips en Cree. Mooiste licht. Dit gaat echt minimaal een derde schelen op de gasrekening.

Tja voor dat bedrag doe ik het wel. Zou het grover kunnen zeggen. ;)

Piet

Afdalen in de krochten van het huis......

BBS

Citaat van: razorx op 24-01-2015 00:21:32
Goedenavond!

Het was er warm, heel warm. Ongeïsoleerde verwarmingsbuizen en warmwaterleidingen. Maar ook veel lekkende knelkoppelingen. Ik zou kunnen mopperen over het komende extra werk in de categorie verborgen gebreken.

Nee, Dit gaat een leuke besparing op de gas rekening geven. Is wel wat werk op een nare plek, maar een goede investering!

Sfeerimpressie:

http://www.paerl.it/volvo/2015012301.jpg
Letterlijk iedere knelkoppeling vertoon deze lekkage.
Als dat verholpen is ga ik fatsoenlijk isoleren.

Yits, die lekkende knelkoppelingen kun je heel simpel verhelpen om bij elke knel verbinding tussen de ring en moer een likje vaseline te smeren.
Je kan ze dan veel gemakkelijker aandraaien zonder dat je de ring zelf gaat beschadigen. Want dat gebeurd als je de boel "droog" aan elkaar zet.

Ik heb in mijn verleden als servicemonteur al heel veel knelkoppelingen gezet, maar nog nooit 1 lek gehad......
Volvoloos....

UserID6342

Ach, in de kruipruimte iets te moeten doen valt allemaal wel mee vind ik.  Maar het gesjouw met het gereedschap (altijd te weinig bij je hebben) vind ik veel erger, want dan moet je er weer uit klauteren / tijgeren, juist terwijl je aan het einde van je hut eronder ligt.

WhizzMan

Wat ga je doen aan die lekkages? Alsnog afsolderen? Met veel licht wordt het al minder vervelend onder de grond.

Maarten-t5

Mn pa vind t ook niets, die schopt mij er meestal onder...

razorx

Het klinkt raar als elektronicus, of misschien juist daardoor: Ik zie soldeer niet als een goede verbinding. Ik ga dus nieuwe knelkoppelingen gebruiken. Goede tip van die vaseline BBS! Eerst schuur ik de buizen mooi schoon. Meteen een mooi excuus om een goede werklamp te kopen.

BBS

Als hier thuis iemand komt om wat te veranderen en er moeten knelkoppelingen gebruikt worden dan is de vereiste van mijn kant dat er vaseline gebruikt wordt. Zo niet, kan je gelijk vertrekken. Ik ben daar een rare in, maar heb zo mijn eigen specifieke eisen aan een installatie.
Sommige dingen besteed ik uit ivm tijdsgebrek...

off-topic:
De geiser in de caravan lekte ook bij een paar koppelingen. Gewoon losgedraaid, likkie vaseline ertussen en weer aandraaien. Geen drup meer gelekt nadien. :D

Succes Yits, is een rot klusje maar nadien een zeer dankbaar klusje. ;)
Volvoloos....

razorx

Dit is de eerste keer dat ik vaseline in krimpkoppelingen gebruik. Ik moet zeggen dat het veel fijner werkt. Dank je Bert-Jan!

Om lekker te kunnen werken meteen maar een lekkere accu bouwlamp gekocht. Deze komt van Brennenstuhl. Philips heeft een nog betere, maar die kon ik zo snel niet krijgen. Ook fijn als je aan de auto werkt.

Dat werkt fijn met al dat licht in de kruipruimte. Wat ik aantrof was minder fijn. Hier moet ik me nog op bezinnen. Ik houd niet van geknakte leidingen en ook niet van koperspaghetti.

De genen die wel eens een ECU flashen weten dat de voedingsspanning tijdens het flashen wat hoger moet zijn. 13,7V of hoger.
Turboforslund van het vs forum heeft ondekt dat die spanning alleen nodig is op pin B8 van de ECU. De pin die je met de voedingsspanning verbind tijdens het programmeren.

Als je met een Ostrich werkt kan je on the fly of tijdens het rijden programmeren. Werkt veel fijner.
Voor de mensen die geen Ostrich gebruiken is zijn tip heel handig. Je hebt dan dit printje nodig en schakelt het als volgt:

A27-----tuimelschakelaartje-----Vin Printje Vuit------B8

Zo kan de de ECU vanuit de OBD aansluiting flashen.

Dit is het printje:

Vergeet niet de uitgangsspanning vóóraf op een Volt of 14 in te stellen.

En Thijs en Nick: Bedankt voor jullie gezellige bezoek en de presentjes!

cornelis-b

Dit is ook een heel leuk printje Yits, traploos regelbaar met het messing schroefje en super stabiel.
Ook als de voedingsspanning varieert tussen 11 en 14 volt blijft de uitgang op de ingestelde waarde bv 14,7 volt. Voor net 5 euro heb je hem thuis.

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-4A-4-5-32V-to-5-42V-step-up-BOOST-converter-power-module-12V-19V-24V-36V-/141084293227?

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Maarten-t5

zijn die 2 printjes niet identiek?:P

The Demon