Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Voor de 850 met OLED wordt hij inderdaad kantelbaar.

@Ruud: Matterende folie is inderdaad misschien een optie. Aan de andere kant: Een LCD scherm heeft zich op die plek al bewezen.
Ik laat het maar even bezinken.

razorx

Goedemorgen!

Ik weet het is zwaar off topic, toch wil ik graag wat posten over het gestopt zijn met roken. Wil je lang van je Volvo's genieten dan moet je zelf ook lang meegaan. ;) Ergens een soort van interessante logica.
Neen, dit wordt geen how to dit keer  ;D . Ik kan alleen mijn ervaring en aanpak beschrijven en wat ik onderga.

Wat dat ondergaan aangaat:
De fysieke verslaving was voor mij de eerste dag wat doorbijten. Ik loste dat op door het kantoor schoon te maken, af te wassen en vooral fysiek bezig te zijn om van mijn onrust af te komen. Pas na de derde dag was die onrust weg en werd die in mijn belevenis grappig. De fysieke verslaving is op dat moment afgelopen. Ik kies bewust voor het gebruik van de bewoording is afgelopen, in plaats van was afgelopen. Voor de aspirant stoppers: Je stopt en niet ik wil stoppen.

Pas als het tussen je oren goed zit en je echt wilt stoppen zal het lukken. Je kan jezelf wel helpen door je naar dat stadium toe te werken. Ik zeg het cru, maar wat veel sterfgevallen hielpen me. Het spijt me dat ik het zo lomp zeg, maar dit was voor mij nodig om me van een verslaving af te helpen die op het niveau van een heroïne verslaving ligt. Van overtuiging veranderen kostte mij vele jaren. Of beter gezegd het willen en durven aanpakken van mijn verslaving.

Merkwaardiger en zwaarder is de mentale verslaving. Die bevredig ik door het gebruik van zoethoutstokjes als substituut. Gaat prima. Maar waar betrap ik me soms op? Dat ik naar buiten wil lopen om dat stukje zoethout aan te steken. Of dat ik naar de inmiddels weggegooide asbakken zoek om mijn stukje zoethout op te leggen.

Tussen de regels kan je het wellicht lezen: De Champix tegen het roken is van oorsprong een antidepressiva. Later ontdekte men dat de gedeprimeerde patiënten ook minder gingen roken of stopten met roken door het gebruik van dit middel.

Bij mij werkt dit middel fijn. Ik kan lachen om mijn momenten van zwakheid die meestal maar een paar seconden duren. Wat ik wel merk is dat mijn reactiesnelheid een fractie gedaald is. Iets om rekening mee te houden en op te anticiperen.

Ik ben nu gestopt met roken. Dit geeft me heel veel voordelen naast een verbeterde gezondheid. Ik zeg het eerlijk en op zijn Amsterdams dus direct:
Mijn bek smaakt niet meer als een asbak, maakt het tongen voor Sas ook wat fijner. ;)
Als ik 'smorgens van huis naar kantoor ga hoef ik niet meer te denken over dat pakje Drum of die aansteker of die vloei.
Als ik bij een klant ben ruik ik niet als of er net een brand heeft gewoed in mijn lichaam en word ik na een uur niet meer onrustig door nicotine behoefte.  Met trots vertel ik de klant dat ik gestopt ben met roken, wat ze overigens ook wel zullen ruiken. Geeft een verplichting naar mij, net als deze post en versterkt het contact met de klant.Je praat weer eens over wat menselijks.

En nogmaals, dit kleine beetje kwelling is niets vergeleken met de behandeling nadat er kanker bij je geconstateerd is.

Deze post is absoluut niet bedoeld als predikanten verhaal voor de rokers maar puur wat ik onderga en als stok achter de deur door dit openbaar te plaatsen.

Hoop natuurlijk wel dat anderen hierdoor ook langer kunnen genieten van de mensen die hun dierbaar zijn en omgekeerd.

Anyway: Hartelijke groet en laten we leven!

-edit- En waar ik vroeger aan Sas vertelde: Nog even een sjekkie, letterlijk wil ik nu nog even kauwen of sabbelen aan dat zoethout. Puur dat metale gedeelte.  ;D

volvobug

Citaat van: razorx op 24-07-2015 00:07:13
.....Maar waar betrap ik me soms op? Dat ik naar buiten wil lopen om dat stukje zoethout aan te steken. Of dat ik naar de inmiddels weggegooide asbakken zoek om mijn stukje zoethout op te leggen.
......

;D ;D

Ik herken alle stadia. Het heeft me achteraf ook verbaasd hoe snel de ergste drang (of was het dwang  :eusa_think:) voorbij is en dat je al relatief snel en rationeel kunt benaderen wat het je allemaal brengt versus wat je er voor moet laten. Absoluut de moeite waard, hulde dat je doorgezet hebt  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vincen tdi

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Gestopt blijven wordt altijd zwaar onderschat.

Ik had zelf na een paar weken het rare idee in mijn hoofd dat het eigenlijk toch lekker was  :eusa_shifty: toen vond ik nog een oud pakje shag(kamelenhaar) dat al meer dan een jaar in de binnenzak van mijn bodywarmer zat.
Geloof me, als je zoiets opsteekt dan gaat die knop in je hoofd voorgoed om en weet je zeker dat roken echt niet lekker is. ;D

Ben er nu 3 jaar af en mis het echt nooit meer
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

razorx

Ach Ruud je moet willen. Ik zal mijn zware momenten echt nog wel hebben maar geef ze geen kans, al zal ik ze wel onderkennen.
Jij hebt die overwinning al eerder gehad en het is je gelukt. Mijn besluit is dat het bij mij ook gelukt is.

Bedank jullie gedwongen meelezers!

razorx

Citaat van: vincen tdi op 24-07-2015 00:27:32
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Gestopt blijven wordt altijd zwaar onderschat.

Ik had zelf na een paar weken het rare idee in mijn hoofd dat het eigenlijk toch lekker was  :eusa_shifty: toen vond ik nog een oud pakje shag(kamelenhaar) dat al meer dan een jaar in de binnenzak van mijn bodywarmer zat.
Geloof me, als je zoiets opsteekt dan gaat die knop in je hoofd voorgoed om en weet je zeker dat roken echt niet lekker is. ;D

Ben er nu 3 jaar af en mis het echt nooit meer
Oh ik kwam nog een oud vermoedelijk heel droog pakje shag tegen. Had geen kans, ehh dat pakje.  ;D

UserID6342

Knap hoor, kan ik niet anders zeggen als verstokte roker zijnde (maar heb ook geen enkel interesse om te stoppen verder)  :eusa_clap: :eusa_clap:

kulk

Goed bezig!

Ik ben al 2 x een jaar gestopt met roken maar toch weer begonnen steeds, blijft lastig, vooral mentaal inderdaad.

Gefeliciteerd! Feit is dat je beter niet kunt roken dan wel, en dat zeg ik als verstokte roker :)

leons850

Goed bezig Yits!  :eusa_clap:

Ik loop maar een paar weken op je voor.
Ook ik herken wat je beschrijft wel een beetje, duidelijk minder maar volgens mij heb ik ook veel minder lang gerookt dan jij.
Vooral zo door gaan, het zit inderdaad tussen je oren.
Als je er echt klaar mee bent moet dit lukken, alleen nooit meer een excuus hebben om er 1 op te steken, dit heeft bij mij 2x de das om gedaan na beide 9 maanden.

Ik heb er ook een appje voor, zoals Robbie zegt: zo kun je kijken hoeveel volle LPG tanken je hebt bespaart. ;D
Werkt ook wel een beetje motiverend, net als het aantal sigaretten niet gerookt. Dat is ook wel een beetje een spiegel.

Ik gebruik verder helemaal geen tegen middelen.
Ben alleen duidelijk meer kauwgum gaan eten.  :eusa_angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Galactica

Gefeliciteerd..  :eusa_clap:   zouthout aansteken..ik zou mezelf bescheuren als ik het zou zien.  ;D

Ik geniet zelf graag van een sigaar eens in de zo veel tijd.
Ik hou mezelf graag voor de gek door te stellen dat het geen verslaving is zolang ik niet bij elk stressmoment er een op steek.  :eusa_think:

daanium

Congarts Yits! goed bezig!
Het siert je ook dat je niet elke roker nu belachelijk gaat maken
(zoals mijn neef wél doet :P zooo hypocriet ;D)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

GeertG

Klasse Yits !!!  :eusa_clap:

En wanneer je er behoefte aan hebt, bestook ons maar weer met je verhalen!  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Volhouden! :D

Ik heb de 2DIN binnen en zo goed als ingebouwd. Heb alleen de dremel even niet bij de hand om het dashboard te modificeren. ;D

Wat ik tot nu toe gezien heb een fantastisch apparaat :)
Even snel via mijn Lumia-hotspot een paar apps geïnstalleerd; Here Drive (werkt!  :eusa_dance:), FlitsNav en nog wat andere apps.
Ik sta nu met de auto in een grote hal en daar werkt de GPS en zelfs de radio-ontvangst is beter dan ik aan de hand van jouw ervaring had durven hopen. Nu nog even rijdend testen ;)

Ook de bluetooth inclusief streaming werkt perfect  :eusa_clap:

Tot nu toe zeer tevreden  :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Gefeliciteerd met het gestopt zijn, Yits!  :eusa_clap: :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

HJBiemond

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km