Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

elmarconi

#7695
Citaat van: Snellebaksteen op 23-01-2016 23:37:32
Toen Snorro voor het eerst bij ons naar binnen wandelde wilde ik hem Neger noemen maar dat mocht niet van mijn vrouw... :eusa_shifty:

Tukker bedoel je?  ;D
--
Autogas Inside . . .

Snellebaksteen

 :eusa_clap:
Ik ben bij de try-out geweest van deze show van Herman. Weergaloos goed.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

classicT5

Rustig hier, gaat alles goed Yits?

razorx

Dank je Jeroen. Ach het er boven op krabbelen gaat met ups en downs. Belangrijkste is dat het gaat.
Ik doe inderdaad rustig aan.

De R heeft KVS verlies. Slang onder het tankje. Zo te zien een te strak aangedraaide en verkeerde slangklem. De slang was een silicone slang. Hier komt weer een originele op. Misschien persoonlijk maar vind die silicone slangen niet fijn.
Wiellager rechts voor mag ik ook vervangen en de BOV. Alles op zijn tijd. ;)

Lunadust

Yits,
We hebben er 2 of 3 jaar terug op de vkb een (imi?) tankje opgezet.
Dat was toen een beetje tobben want we hadden allebij amper gereedschap bij ons. Misschien dat dat niet helemaal netjes gegaan is.

Techneut, geen dichter.

razorx

#7700
Hey Bas, ik herinner me dit goed. Was leuk om toen kennis te maken. Het was wel een origineel tankje. Ik ken de Scanpech of Proparts afbreekzooi maar al te goed. ;)
De ellende zit hem nu in een veel te strak aangedraaide en verkeerde slangenklem aan de kant achter het blok. Hadden wij geen deel aan. Silicone wordt daar niet vrolijk van. Was simpelweg vrijwel doorgesneden.

Tja en wat silicone en echt aangaat:  ;D Liever echt!

Lunadust

Oooh.

Dus het valt allemaal wel mee, nu originele erop?
Techneut, geen dichter.

razorx

Yep! Ach zo heel langzaam aan krijg ik weer zin in dingen. Wat gaat dat gaat en wat ik niet kan of wil laat ik even liggen. De wereld vergaat er niet mee. ;)

Even terug komende op die silicone rage, misschien stoot ik mensen tegen hun hoofd of sta ik op hun voeten of hebben ze doodgewoon een andere mening ;) . Ik heb het nooit zo gesnapt. Origineel rubber gaat een jaar of 15 mee, glibbert bij het aandraaien niet weg onder de slangklem en is niet gevoelig voor scherpe randen van die klem. Dit in tegenstelling tot slangen die gebaseerd zijn op silicone.

OK er zijn momenten dat je geen keuze hebt. Binnenkort komt er een 3,25" LMM behuizing aan. Het verloop naar de turbo inlaat geeft je geen andere keuze dan silicone.

Groetjes,

Yits.

elmarconi

De vraag siliconen of rubber. Het zou zo maar over iets heel anders kunnen gaan  ;D
--
Autogas Inside . . .

StefanCJ

Dit is nu exact de reden dat ik de kvs slangen van Gates en van de dealer heb besteld (Gates heeft ze helaas niet allemaal in het assortiment). Siliconen zijn hip maar als de oude 15 jaar mee gaan heb ik geen slangen nodig die 20 jaar mee gaan.

UserID6342

Voor het koelsysteem kun je ook beter normale slangen hebben, maar met (sommige merken) siliconen slangen gaat het ook gewoon goed.  Het probleem is vaak dat men met dezelfde slangklemmen als waar de rubberen slang mee vast zat de siliconen slang wilt vastzetten..... 9 van de 10 keer gaat dat dus fout en snijd de klem in de slang.

Heb je de goede slangklemmen erbij is het, in principe,  onverwoestbaar en gaat het echt niet lekken.

Voor het intercoolersysteem alleen maar siliconen gebruiken is mijn opinie.  Rubber en olie is al niet zo'n goede combi, rubber veert veels te makkelijk mee terwijl siliconen dat niet doet...

razorx

#7706
Duidelijk verwoord Dirk, wat de Intercooler aangaat heb je volkomen gelijk. Daar moet silicone, maar voor het koelsysteem alstjeblieft niet. Er was inderdaad het verkeerde type slangenklem gebruikt. Die van het mes-achtige soort. Ik raad dan ook aan geen slangenklemmen te kopen bij een bouwmarkt, maar online of bij een gespecialiseerde metaalzaak. Een goede online handel zoals b.v. RS verkoopt ook eerste klas klemmen. Let naast de kwaliteit op de soort.

Eerst wat anders: Dat Teclast tabletje uit China met Android en Win10 multiboot is leuk. Dit is de Air 3G versie met extra flipcase en bluetooth keyboard.

De afwerking is perfect.

Het retina display presteert boven gemiddeld goed. Resolutie is 2048 * 1536. Verwacht geen racemonster, maar voor tekstverwerking, mail, surfen en datalogging is dit meer dan zat. Ik heb 3G overigens nog niet getest. Je zou hem dus als 9,7" telefoon kunnen gebruiken.

Hier in de televisie stand:


Boekje dicht:


bitspeed.nl verkoopt ze voor een bedrag dat je ze niet zelf in China gaat bestellen.

TT 319dkm, Dempers achterklep
Niet de meest spannende, maar dat hoeft ook niet altijd. Voor mij was hij veilig genoeg om me te helpen uit het dal van die overspanning omhoog te krabbelen. Bovendien had ik hier nog geen how-to van.

Volvo gebruikt dempers van Stabilus. Als je zoekt op Stabilus 3958IA moet je ze kunnen vinden en zijn ze leuk geprijsd.

Als je toch aan de achterklep aan het werken bent kan je net zo goed even wat klemmetjes vervangen die her en der gesneuveld zijn. Zoals hier aan de onderkant voor de afwisseling. Zijn de zelfde clips als in het estate reparatie setje.


Met de "Omamakita" het hemelplastic dat de demper verbergt vrij gemaakt.


Eerst de vertikale strook voorzichtig losgetrokken van het metaal.


De plastic bedekking voorzichtig naar me toe getrokken totdat hij los kwam.


Nu is het tijd de demper los te halen. Die zit aan beide uiteinde simpelweg vastgeklemd middels een ringteje. Niet over nadenken. Met een plat steeksleuteltje no 14 tussen de achterste kop van de demper en de auto, wip je die als eerste zo los.

De voorste kop is dan nog makkelijker. Trek de demper als volgt naar je toe:


Voor degene die dit howto-tje al lezende uitvoeren en nu wakker worden met hoofdpijn en weer verder lezen: Je bent nu in een ziekenhuis en de achterklep is met volle vaart op je hoofd geland terwijl je de demper losmaakte. Sorry ik had eerder moeten waarschuwen.  :eusa_angel:

Zorg dus voor een hulp of een steun in de vorm van een bezem of zo om de klep omhoog te houden en vertrouw daar niet blindelings op.

Bij mij zaten de originele dempers er nog in. Ik had niet veel langer moeten wachten gezien de lekkage sporen links en rechts:


Plaatsen van de nieuwe demper gaat het makkelijkst als je de voorste kop eerst vastklikt en de achterste doet terwijl je de klep goed omhoog duwt. Dan valt hij er bijna vanzelf in met wat hulp.

Dit soort meditatieve klusjes zijn een goede manier om een overspannen mens zijn zelfvertrouwen terug te geven. Doe dit pas als je zoiets, als is het nog zo simpel, weer aan kan.

Het was ook heerlijk eindelijk eens een dag met wat zon te hebben gehad.

Enfin tijd voor een LPG.

Proost!

Lunadust

Haha, heerlijk lezen weer Yits.
Was je er op tijd achter fat je et een bezem onder moet zetten?
of zit "brand dekking" bij jou in het basis zorg pakket van de 1e hulp?
Techneut, geen dichter.

Lammert

Mooie howto weer Yits, bedankt! Goed teken als je van dit soort kleine dingen in t leven weer energie krijgt

razorx

Citaat van: Lunadust op 11-02-2016 21:04:21
Haha, heerlijk lezen weer Yits.
Was je er op tijd achter fat je et een bezem onder moet zetten?
of zit "brand dekking" bij jou in het basis zorg pakket van de 1e hulp?

Gelukkig ben ik jaren terug gewaarschuwd door een klep die open stond. In Kroatiƫ. Was met de 10V Pffffwas de korte waarschuwing en de klep denderde naar beneden. Wil je niet onder staan. ;) Gewoon een demper die dit een goed moment vond om over het bestaan te denken.