Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

VolvoWagen

Maar goeie oplossing die zuigers  en good to know :)
Haha.. inclusief de sjoemelsoftware .... moet niet gekker worden  ;D

The Demon

classicT5

Van welk vw blok zijn die zuigers?

Lunadust

Ik zou het gaspedaal nooit meer durven intrappen.

Oh, lokkertje voor de volgende meeting?

Techneut, geen dichter.

UserID6342

Citaat van: classicT5 op 16-06-2016 20:16:02
Van welk vw blok zijn die zuigers?
Geen idee, zal dat nog even navragen zodra ik Jos en/of Ruud spreek. Zelf net even op Google gekeken, maar dat kunnen er dus nogal veel zijn:

VW Golf en dergelijke
Audi A4 turbo
Porsche 912, 356

Hier nog even iets interessants gevonden qua VW zuigers:

http://www.eurospecsport.com/products/components/stroker-kits-all.htm

Ik verwacht dus nu dat de revisieboer de zuigers van 83.5 mm gaat gebruiken en dat daarvoor ook de versteviging in het blok komt om de cilinderbussen heen.  Als je dan kijkt naar de lengte van de drijfstangen bij VW kom je met 144 mm heel goed in de buurt van de Volvo lengte qua drijfstangen (143mm).  Ben zelf ook erg benieuwd of mijn vermoeden nu klopt ;D

Edit2: Ik verwacht dus van wel want de grootste overmaat die Volvo zou kunnen hebben geleverd op de zuigers is 0.4 mm.  Vandaar dat ik denk dat mijn vermoeden juist is en dat hij naar 83.5 mm gaat.

Maarten-t5

Was de standaard bore van de 2.3 liter niet 81mm? Dan zou 83mm al een flinke overmaat zijn. Kom je op de bore & inhoud van de 2.5 liter te zitten. S goed voor t spoolen.

Jelmar

Huh?

Een zuiger voor een Porsche 912 is anders dan die voor een 356 motor.
Beide zijn geen multiklepper en hebben een uitstekende dome...
Lijkt me sterk wil he dat in een 5 cilinder frommelen.

De Audi A4/ Golf GTI (1.8T 20V) heeft een 81 (!)mm boring en inderdaad een drijfstang cc lengte van 144mm.
De hoogte van de pistonpen is anders, de dikte ook, drijfstang big end is anders qua boring en breedte..
Daarbij is een 1.8T een 20 kleps motor, 5 kleppen per cilinder, dus je zult ook nog even creatief moeten doen met de klep uitsparingen.

Niets is onmogelijk natuurlijk..
850R

Piet

Citaat van: Maarten-t5 op 17-06-2016 13:14:23
Was de standaard bore van de 2.3 liter niet 81mm? Dan zou 83mm al een flinke overmaat zijn. Kom je op de bore & inhoud van de 2.5 liter te zitten. S goed voor t spoolen.

Maar dan ook wanddikte  van een 2.5
Maar goed, daar zal dan ook ongetwijfeld de versteviging van de bussen voor bedoeld zijn.

Piet

Citaat van: Jelmar op 17-06-2016 14:13:44
Huh?

Een zuiger voor een Porsche 912 is anders dan die voor een 356 motor.
Beide zijn geen multiklepper en hebben een uitstekende dome...
Lijkt me sterk wil he dat in een 5 cilinder frommelen.

De Audi A4/ Golf GTI (1.8T 20V) heeft een 81 (!)mm boring en inderdaad een drijfstang cc lengte van 144mm.
De hoogte van de pistonpen is anders, de dikte ook, drijfstang big end is anders qua boring en breedte..
Daarbij is een 1.8T een 20 kleps motor, 5 kleppen per cilinder, dus je zult ook nog beven creatief moeten doen met de klep uitsparingen.

Niets is onmogelijk natuurlijk..

Even afwachten waar de reviseur mee kom denk ik dan, hij zal wellicht toch passende (te maken) zuigers gevonden hebben.
En als dat zo is, is het wel interessant om te weten welke dat zijn.

UserID6342

Nogmaals, ik weet het niet en heb de jongens vandaag niet gesproken verder.  Hetgeen ik opnoemde was puur gebaseerd op wat ik kon vinden / ik verwacht (juist ook om de extra versteviging in het blok) ....  Maar je vind exact hetzelfde verhaaltje terug voor de 81-81.5 mm VW zuigers...

de Boeing

Citaat van: razorx op 16-06-2016 19:23:20
Gheghe. Ik zorg wel voor de sjoemelsoftware ;D .

;D ;D haha, heerlijk!!

razorx

Goedenacht!

Een korte update:
Met mijn overspanning en de netelroos gaat het langzaam maar zeker steeds slechter. Dat betekent dat het met mij beter gaat. :D

Financieel was en is het best spannend. Je stapt een fase in je leven in waarbij je zaken anders wilt aanpakken. Reëel beschouwd is dit een luxe om die keuze te hebben. Of het lukt is een ander verhaal, maar wie niet waagt die niet wint. Nooit geschoten is altijd mis.

Het huidige MKB IT werk blijft natuurlijk prioriteit nummer 1. Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht.

Genoeg is dit niet voor mij.
Ik blijf een hard en software ontwikkelaar. Lang niet genoeg gedaan op dit vlak, maar ik haal de schade met liefde en plezier in.
De 3D printer wereld trekt me meer en meer. Ik ben bezig met het ontwikkelen van een bouwpakket met een aardig aantal verbeteringen en een Nederlandstalige handleiding. Spannend. Zie het maar te verkopen, al geef ik dat een goede kans.

Als laatste, misschien wel het belangrijkste na het zorgen voor je zelf: Het geadopteerde tortelduifje.

Het begon met twee torteltjes. In de steek gelaten door hun ouders. Waarom? Eén van de twee duifjes was niet goed. De ouders laten dit "mislukte" nest meteen zitten en beginnen opnieuw. Hun manier om de soort te behouden.

Na een paar dagen was de grootste van die twee torteltjes dood. Hier moet je geen drama van maken, bij de kippen gaat het net zo en als mensen leven we kunstmatig waardoor er overbevolking is en de wreedheid extreme vormen aanneemt.

Dat tortelduifje hebben we toch maar Drogon genoemd. Wat is dat indrukwekkend om zo een diertje zich te zien ontwikkelen.
Eerst onogelijk en lelijk. Bijna kaal en twee armpjes. Het leert lopen. Je moet zo een beestje letterlijk het voer door de strot douwen en opletten dat de krop niet te vol wordt.

Nu een maand verder kan het beestje lopen en wandelt zo nu en dan door de gang, Het voeren gaat nog steeds met een spuit, al heeft Drogon wel geleerd dat hij zijn bekkie zelf open mag doen om te eten. Vast voer eet hij nog steeds niet echt. Hij pakt het op en gooit er mee.

Als hij of zij gegeten heeft ben je er nog niet van af. Dan klimt ie naar boven op je arm. We laten het beestje heel voorzichtig wel wennen aan het buitenleven al weten we dat hij de komende tijd bij ons zal eten en drinken.

Het is heel schattig als je naar hem toe komt. Dan gaat hij piepen en schud met zijn, of haar vleugeltjes. Tot voor kort waren dat nog armpjes. Vliegen lukt al een beetje. Het is heel indrukwekkend om eerst de kracht van die pootjes om je vinger te voelen en nu de spanwijdte van de vleugels te zien in verhouding tot dat verder kleine lichaam.

Waarom dit mij zo raakt: Dit is het leven. Meer niet.

henry classic v70

Vooral mensen met het hart op de juiste plaats kunnen van dit stukje natuur genieten  :)
... ik tenminste wel, mooi geschreven over het duifje en dat ie maar lang mag genieten van pa en ma duif  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Gaaf hoor, die stap om zelf 3D printers te gaan verkopen, waarbij je meteen een oplossing biedt voor de problemen waar je zelf (en anderen dus ook) tegenaan lopen. :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Goed dat het met de overspanning en de netelroos slechter gaat. Een mooi verhaal / update over het Duiffie maar eigenlijk mogen er wel een paar foto's bij van Drogon ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien