Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

razorx

Gheghe de oude Dremels waren goed. De Proxxon die ik nu gebruik is een FBS 240/E.
Als je een beetje moeite doe of wacht kan je hem voor een euro of 60 krijgen.

Een beetje zoals de oude Dremels. Misschien zelfs beter. Maar de tijd moet dat leren.

razorx

#8746
Goedenavond,

Het was een leuke dag: Eerst samen met Sas naar Dirk om even bij te babbelen over van alles. Tussendoor eindelijk zijn Iwaw meter aan het werk gebracht. Wat heb ik daar op zitten prutten. Nu zat het gelukkig mee en maakte ik geen denkfouten.

In de namiddag reden we naar huis of liever Saskia reed. Ik sliep half. Thuisgekomen ging ik verder met het dashboardkastje reparatiesetje. Ik had twee opties: Aan de achterkant er een strip bijplakken met schroefgaten of aan de voorkant. Omdat het beschadigde hoekje van het kastje toch verborgen moest worden koost ik voor de voorkant.

Even terug naar het begin voor het beeld:


Het beschadigde gedeelte verwijderd met de Proxxon.


Dit is wat ik er overheen wil leggen: Een dun maar sterk stripje met een kuiltje en een gat voor het schroefje. Met de zelfde dimensionering als het origineel.




Inmiddels heb ik het printen met ABS goed onder controle. Zelfs dunne geprinte plaatjes hebben een sterkte vergelijkbaar met gegoten ABS.




Zoiets gaat het worden.


Ik verwacht dat het ingebouwd helemaal niet zo in het oog springt. Zeker niet als ik voor een mat grijze afwerking zorg door het ABS ruw op te schuren.

Qua bier moet ik me behelpen met iets dat uit onze hoofdstad komt. Niet mijn ding maar beter dan niets.
Proost!

innocenti


StefanCJ


classicT5

Kun je meteen meer van maken ;) ik ben ook wel vragende.

Heb je ook al idee voor de kaartenbak? Dat is ook zon lastige.

razorx

Als het een beetje werkt zal ik er zeker meer maken. Eens kijken hoeveel ik er heb met een uurtje of zes printen.

Heb je misschien een plaatje Jeroen? Ik weet niet wat daaraan kapot gaat. 850 of 70 classic?

UserID6342

Die hoekstukjes vandaag gezien en ziet er geweldig uit en je kunt op deze manier mooi het probleem oplossen van al die dashboardkastje  :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Goedenavond!

Die hoekstukjes blijken inderdaad perfect te werken en ogen niet storend. Vanmiddag kon ik ze plaatsen na een gevecht met H7 Xenon lampjes.


En:


Weer een irritante rammel kwijt. Op naar de volgende!

T5-4life

Mooie oplossing Yits! Gaat het bakje echt rammelen als deze 2 punten ontbreken?
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

cornelis-b

Mooie oplossing Yits, wat is zo'n printer dan een uitkomst ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

#8755
Citaat van: T5-4life op 19-12-2016 18:48:17
Mooie oplossing Yits! Gaat het bakje echt rammelen als deze 2 punten ontbreken?
Bij mij wel. Bij het stoplicht. Niet te harden.
Ik print nu een reeksje. Als mensen ze nodig hebben stuur ik ze op.

stuuraandeverkeerdekant

Ik ga mijn kastje ook eens nader onderzoeken. Komt een irritant harde tik uit die hoek bij stevig optrekken. Misschien dat dat m wel is... (Maar zijn nog meer plekken die ik verdenk, wat dat betreft heb ik nog een hele rammel&kraak stage 0 uit te voeren...).
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

Dan schrijf ik mij in voor 2 hoekjes en een inschakelvertraging regeling voor de xenon verlichting.... :D

Oh ja, en iets wat VW ook had om die diesels door de keuring te krijgen. ;D
Volvoloos....

razorx

@Bert Jan:
Gaat goedkomen. Als je mij je adres PB't stuur ik je de hoekjes op.
Inschakelvertraging maar een keer bij mij.
Het APK schakelaartje hoop ik eerdaags eerst bij me zelf te testen. ;)

classicT5

Die ophanging die ik bedoelde is linksonder op je onderste foto Yits. als je het handschoenenvakje demonteert zitten daar twee schroeven achter waarmee de kaartenbak vastzit. Deze ophangpunten breken vaak, bv bij mij is de linker #.