Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 08-04-2018 20:47:41
Wat de klauwen aangaat:
Fabriek af is Ate. Sommigen verkopen imitatie als Ate en als je dan klaagt wordt je doodleuk verteld dat het systeem Ate is. ;)

Wat zou ik doen? Mijn linker klauw mag niet lang meer. De zuiger is aardig heen. Links en rechts een scheurtje in de stofhoes.

Geen drama maar je wilt niet wachten tot het mis is. Reviseren was voor beide klauwen geen optie. 2e hands voor een euro of 30 per stuk kopen en die reviseren. Nee. Het basismateriaal moet goed zijn. Met 2e hands weet ik niet eens welk merk ik krijg. Los van de pret van het reviseren.

Dus deze klauwen besteld.
https://www.winparts.nl/remsysteem/remklauw/volvo/v70-i-lv-bouwjaar-1995-12-2000-12/c845-388-11163/remklauw-links-voor-cr776-bosch/p478891.html

Verwacht ze met een weekje binnen te hebben.

Ik had hier nog wel een gebruikt setje ATE klauwen liggen voor een vriendenprijs  ;)

razorx

Citaat van: Hans Duiven op 08-04-2018 21:16:52
Wat de klauwen aangaat:
Fabriek af is Ate. Sommigen verkopen imitatie als Ate en als je dan klaagt wordt je doodleuk verteld dat het systeem Ate is. ;)

Wat zou ik doen? Mijn linker klauw mag niet lang meer. De zuiger is aardig heen. Links en rechts een scheurtje in de stofhoes.

Geen drama maar je wilt niet wachten tot het mis is. Reviseren was voor beide klauwen geen optie. 2e hands voor een euro of 30 per stuk kopen en die reviseren. Nee. Het basismateriaal moet goed zijn. Met 2e hands weet ik niet eens welk merk ik krijg. Los van de pret van het reviseren.

https://www.winparts.nl/remsysteem/remklauw/volvo/v70-i-lv-bouwjaar-1995-12-2000-12/c845-388-11163/remklauw-links-voor-cr776-bosch/p478891.html

Ik had hier nog wel een gebruikt setje ATE klauwen liggen voor een vriendenprijs  ;)
Dat is jammer Hans. Ik had ze graag van je overgenomen. Met het risico dat ik ze op moest halen. ;D

razorx

Heel kort samengevat heb ik laten zien dat je wel degelijk wat kan doen als een leverancier je fout behandelt en de macht lijkt  te hebben. Dat je wel degelijk je gelijk en restitutie kan halen. En hoe je dat doet.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 08-04-2018 21:27:52
Citaat van: Hans Duiven op 08-04-2018 21:16:52
Wat de klauwen aangaat:

Ik had hier nog wel een gebruikt setje ATE klauwen liggen voor een vriendenprijs  ;)
Dat is jammer Hans. Ik had ze graag van je overgenomen. Met het risico dat ik ze op moest halen. ;D

Voor die paar 'uiroos' konden ze goedkoper met tante post mee Yits  ;D

razorx

Goedenavond!

Al eerder vertelde ik dat ik niet zo blij was dat Autodoc mij een Stark lager leverde terwijl ik Optimal besteld had. Ook vertelde ik dat het allemaal goed gaat komen en dat ik mijn geld terug zal krijgen.

Recent bestelde ik op de site van Winparts Bosch remklauwen voor de voorkant. De site vermeldde het niet maar ze waren niet voorradig en de levertijd was onbekend. Tja ik denk dan: Lok geen klanten met een product dat je na betaling niet kunt leveren.

Winparts had wel het fatsoen mij te mailen en me te vragen wat ik wilde. Ze boden TRW remklauwen aan tegen een net bedrag. Ik ben zeker niet weg van TRW als merk maar remklauwen moeten aan een reeks keurmerken voldoen, dus dat durfde ik wel aan.

Ik zat heerlijk buiten in het zonnetje met mijn laptop op schoot te werken toen de bode langskwam met een Winparts doos.

Ik trof een verpakking voor een linker en een rechter remklauw aan.

Toen ik de verpakking open had kwam ik tot een leuke ontdekking:

Gewoon een Volvo klauw, maar wel voor € 116,- inclusief BTW, exclusief statiegeld.

Mijn dag was weer goed!

NinaPaul

Dat zijn bijna alle klauwen (soms is volvo weggeslepen), enkel de revisie delen zijn van de "gekochte" fabrikant.

EDIT: met "gekochte" fabrikant bedoel ik dat deze fabrikant de revisie heeft gedaan en daar eigen of aangekochte onderdelen voor gebruikt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Je bedoelt dat de klauw origineel is en dat de onderdelen anders dan origineel zijn? Het gaat hier om een nieuwe  dus geen revisie klauw. ;)

yannickdv

Bij mijn weten is het eigenlijk altijd revisie.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

NinaPaul

Citaat van: razorx op 11-04-2018 23:18:31
Je bedoelt dat de klauw origineel is en dat de onderdelen anders dan origineel zijn? Het gaat hier om een nieuwe  dus geen revisie klauw. ;)

Dat is onjuist, het is gewoon een revisieklauw, gereviseerd door TRW in dit geval. (waarbij de revisie onderdelen niet eens van TRW hoeven te zijn).

Maar dat maakt toch helemaal niets uit  :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

razorx

razorx

Topsnelheid. Ineens herinnerde me ik iets uit 2007 van Whatchamacallit.:

Snelheid mijn vrienden is een relatief begrip, en bezien in dat licht is elke snelheid bereikt in een 850 een belevenis op zich. Het in fragmenten van seconden inmengen op het op zich vrij suffe rechterbaantje van bijvoorbeeld de A9 ter hoogte van Velsen kan ontaarden in verbijsterde blikken en krampende rechterkuiten bij het minder bedeelde volkje wat ons ruimte moet verlenen bij het invoegen op de snelweg. De lieden die zich bestuurder mogen noemen van " het gemiddelde" doen hun uiterste best om niet meer dan een uitstel tot invoegen te zijn en kunnen niet anders dan lijdzaam toezien om onze "gedateerde ruimteschepen" uiteindelijk voor te laten gaan. In de parkeergarage, waar de snelheden nog lager liggen zullen zij opnieuw een " minder fris riekend" stukje moeten inslikken omdat het geluid van onze bolides niet alleen normaal nadenken onmogelijk maakt, maar ook een gevoel van jalouzie losmaakt in de berijders van de gemiddelden.
Slechts op de snelweg, vergezeld van de door ons beminden, zal het zover komen dat het pedaal aan rechterzijde gelegen, tot aan de nok wordt ingetrapt en er inhaalslagen zonder grenzen worden gemaakt.
Uiteraard zullen er lieden aangewezen kunnen worden waarbij de afgunst op de gefronste tronies getekend zijn, maar ook bewonderende blikken kunnen ons deel zijn. Het maakt feitelijk niet uit bij welke snelheden een troef wordt behaald, als zij maar wordt behaald.
Als stelregel kan men, zonder scrupules, gerust aanhouden dat het van belang is om immer als eerste aan het stoplicht te staan gelijk een berijder van een motorfiets.
Het vertoon van vermogen hoeft niet, grommend in stilstand, in afwachting van groen, plaats te vinden, maar juist wel in het nauwelijks als eerste waarneembare zweempje van een afzwakkend rood.
Laat het duidelijk zijn dat het bezit, tijdelijk of niet, van een volvo, model 850, het de bestuurder ten alle tijde toestaat om onder alle omstandigheden met een, aan wanstaltigheid grenzende drang om als eerste te vertrekken en ook als eerste te eindigen.Elk ander voertuig hoort, en als men niet anders kan, mag er geweld, hetzij verbaal, hetzij lichamelijk, worden gebruikt om deze rechten te verdedigen. In geval dat er geen geweld wenselijk is, er geen ruimte voor schermutselingen is, of dat de zogeheten "dienaars van de wet" in de regio aktief zijn, is slechts diepgewortelde haat uw deel en dient er een later tijdstip afgewacht te worden.
Nimmer zult u, als berijder van het "edele metaal" een rookpluim in uw, door het leven geteisterde gelaat kunnen verdragen als u een oprechte 850 fanaat bent en ook als zodanig door het leven wilt gaan.
U, wordt door heren als ik, bezworen om het poot stijf te houden, op welke vorm van verharding van wegen van welke aard dan ook, zodat wij allen, fier kunnen beamen dat wij tot het gilde der 850 rijders behoren en als nooit tevoren, zelfs de begaande paden een nieuwe dimensie durven geven.
Gas, mijn companen in het kwaad, is ons motto!

Blijft het mooiste stukje proza op dit forum.  ;D

elianmars

Blijft geweldig!  :eusa_clap:

Ik mis 'm...... :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4