Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Nice! merk je verschil met de nieuwe nokkenas setting? :)

Frapant dat jij nog het oude type spanner hebt... ik heb op beide classics het nieuwe type.

Van welke jaar/maand is de jouwe?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

@Mike: De bekende NGK's die ik voorheen gebruikte hadden het zelfde (1 graad kouder) als deze Volvo's. Ik ga maar eens twee graden kouder proberen. Je feedback helpt me.

@Arjen: Mijn V70 had een 850 (T1) blok van onbekende herkomst en leeftijd. Het nieuwe gereviseerde en versterkte blok is ook een T1 blok. Vandaar die oude riemspanner. De wagen is uit augustus 1998. Gek eigenlijk al bijna 20 jaar. Nog zo goed.

arjenT5R

Ah zo ja... 3e motor dus al waarschijnlijk :P

razorx

Citaat van: arjenT5R op 07-07-2018 21:03:11
Ah zo ja... 3e motor dus al waarschijnlijk :P
Exact. Ik zat bij de aanschaf met een auto die al met zijn 2e motor bezig was. Dat die ongevraagde erfenis niet goed was is gebleken. ;) Door het research van Innocenti, die er nog voor Jesse, nog voor mij, over dacht die wagen ooit te kopen weet ik van de dubieuze geschiedenis van deze auto.

MrCain

Citaat van: razorx op 07-07-2018 19:32:34

Eerst verwijderde ik de bougies. De vreemde aanslag op het porselein bevreemd mij:

Is dit blow-by? En hoe voorkom ik dit?

Die zelfde verkleuring heeft mn Peugeot 206 1,6-16v SW ook en daar verwacht ik geen blow-by met 110 atmosferische pk's  ;D

Celica en CRX hadden het ook, persoonlijk zou ik er niet te veel aandacht aan schenken ;)

Bij mij zitten de bougies er al ruim 30.000km in en rijd probleeloos rond met een max druk van 1,4 bar en hebben ook gewoon die mooie koffie bruine rand. Verkleuring van t rubbere doppie van de bougiekap?

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Dat weer niet, gek genoeg. Als je aan temperatuur denkt. Verder loopt en draait alles heel feestelijk.

arjenT5R

razorx

Citaat van: razorx op 07-07-2018 19:32:34
..
Arjen heeft heel goede research gedaan. Met een vergelijkbare setup kwam hij op waarden van 4R in en 2A uit. Die heb ik letterlijk overgenomen en met succes.
..
De knock is volledig weg in dit moeilijke middengebied. Dank je voor je goede onderzoek!

arjenT5R

Oh dat had ik gelezen bedankt voor de veren in de reet maar eigenlijk gaan alle kudo's naar Rob Freefall die de tests heeft gedaan :)

Ik bedoelde eigenlijk of je wat merkte qua verschil in rijden/koppel/vermogen something?

razorx

Samen bereik je zo veel meer!

Kan ik nog niet zeggen. Hiertoe moet ik meer meten en het is nu warm wat ook invloed heeft. Wat me heel erg opvalt is een mooiere loop bij lage (!) toeren en een soepeler oppakken. Viel Sas ook al op zonder dat ik het haar vroeg.

Edit: Rob: Dank je!

arjenT5R

maartendeb

Die bougieverkleuring heet "corona stain".

razorx

Citaat van: maartendeb op 07-07-2018 22:29:47
Die bougieverkleuring heet "corona stain".
OK duidelijk na wat leeswerk. Dank je. Er is wel sprake geweest van olie in de omgeving.
http://pmmonline.co.uk/technical/spark-plugs-questions-answers-corona-stain/

Dankzij jouw en Michel zijn reacties, laat ik dat "probleem" lekker even voor wat het is.  :eusa_clap:

clk-p

Echt mooi om te lezen.
Gaat mij allemaal m'n pet te boven, maar juist
daarom zeker niet minder interessant.

razorx

Goedenavond!

De tuin en het huis hebben even voorrang, al heb ik zeker nog wat klusjes aan de R.

Tuin 2.0. Geëgaliseerde bodem met een verloop voor de water afvoer. Alles aan "rommel" is weg. Een mooie laag zand en wat steentjes.
Daarop komen rechthoekige bakken met aarde en zelfgeteelde groenten en kruiden. De reden is dat de grond alhier niet onverdacht is.
In de zestiger jaren stond hier vermoedelijk een garage. Eén boom mag zorgen voor schaduw. Bomen lijken leuk maak hun aanwezigheid kan ook voor een hoop narigheid zorgen als er bij het planten niet is nagedacht.

Voor de fun heb ik een Drone gekocht. Een DJI Spark. Tijdens het gebruik merk ik waarom dat merk een goede naam heeft.
Erg leuk "zelf" tot tientallen meters op te stijgen en in eerste persoon rond te kijken.
Hieronder een sfeerfilmpje van de tuin in wording. Het afbreken is gedaan, nu bouwen we op.

Filmpje

Nu ik hiernaar kijk zie ik dat ik weer even met de bezem over de verse steentjes mag en ze wat water moet geven.

Vrolijke groet,
Yits.