Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Scherp beeld, mooi spul DJI, zijn niet voor niets de grootste in drones.

Veel plezier met je tuin in orde maken! Zal wel zweten zijn met dit weer.

razorx

Citaat van: classicT5 op 15-07-2018 22:10:32
Scherp beeld, mooi spul DJI, zijn niet voor niets de grootste in drones.

Veel plezier met je tuin in orde maken! Zal wel zweten zijn met dit weer.
Dat is het zeker! Maar voor een goed doel. En vooral niets willen doen als het te warm is. ;)

cornelis-b

Gaaf zo'n drone Yits en leuk dat de camera zo duidelijk het opwaaiende zand registreert wat de drone opgooit tijdens de landing
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Haha ... dat filmpje... geweldig!

KIM

Sow, das lekker opgeknapt die tuin...
Dronebeeld is echt mooi scherp!

razorx

DHZ nokkenas blokkeer tooltje

Goedenavond!

Al een tijd lang stoor ik me aan mijn nonchalante wijze van werken waar het de distributie aangaat. Ik gebruik geen blokkeer tooltje voor de nokkenassen. Op zich gaat dat maar het is een slechte werkwijze als je beseft dat je door één uitschieter je kleppen naar de gallemiezen kan helpen. Ik bezit een blokkeer tool voor aan de ontstekingskant maar dat is me te omslachtig. Tie-wraps vóór zijn ook een optie maar echt stoer staat dat ook niet.

Tijd om wat te bedenken!
Eerst zette ik de distributie op tijd via de bovenkant. Vervolgens maakte ik een afdruk van de gaten op de nokkenaspoelie.

Ik heb er voor gekozen de gaten en niet de vertandingen te gebruiken. Hier heb ik zo mijn eigen kronkelige reden voor. 13mm doppen van de Gamma passen mooi in de poeliegaten.

De bouten zijn m8*40

Uitsluitend 10mm bouten en moeren zouden het zelfde doen maar dit oogt leuker.
Een schets voor de kunststof houder was snel gemaakt.

Vervolgens zette ik de 3d printer aan het werk en kon ik de delen samenvoegen tot een simpele nokkenasblokkeerder.

Sas is er met de auto vandoor dus ik moet even tot morgen wachten om te kijken of dat lekker werkt zo.

Vrolijke groet!
Yits.

V70geRwin

Heerlijk weer Yits en die tuin, ben je er al een beetje aan gewend  ;)

razorx

Citaat van: V70geRwin op 21-07-2018 19:23:42
Heerlijk weer Yits en die tuin, ben je er al een beetje aan gewend  ;)
Het is nog wat "bloot" zo zonder schutting. Die schutting krijgt een poort van 2m breed. Je raad het al: We reserveren wat ruimte voor langduriger sleutelklussen. Ik heb geen zin meer aan de straat te werken.

P.S. Ik probeer nu een verbeterd keerring persje te printen. Aan de distributiekant is het zowel met de standaard pers als met een pvc pijpje niet fijn werken.

Miyel

Citaat van: razorx op 21-07-2018 20:09:36
P.S. Ik probeer nu een verbeterd keerring persje te printen. Aan de distributiekant is het zowel met de standaard pers als met een pvc pijpje niet fijn werken.

Interessant! toen ik een korte tijd terug vroeg wie er interesse had in keerring-montage-tools kreeg ik de conclusie;

Citaat van: Miyel op 29-05-2018 12:54:01
Conclusie; er is geen interesse in montage gereedschap, iedereen timmert de keerringen er in met drijvers, stukken hout of plastic rioolbuizen  ;D
En zolang je ze maar nat van de olie en enigzins recht monteert gaat het altijd goed..

Ik moet alleen wat preciezer worden  :-X

;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

razorx

Citaat van: Miyel op 22-07-2018 11:18:25
Citaat van: razorx op 21-07-2018 20:09:36

Interessant! toen ik een korte tijd terug vroeg wie er interesse had in keerring-montage-tools kreeg ik de conclusie;

Citaat van: Miyel op 29-05-2018 12:54:01
Conclusie; er is geen interesse in montage gereedschap, iedereen timmert de keerringen er in met drijvers, stukken hout of plastic rioolbuizen  ;D
En zolang je ze maar nat van de olie en enigzins recht monteert gaat het altijd goed..

Ik moet alleen wat preciezer worden  :-X

;)
Ja grappig. Ik las dat toen en dacht die rioolbuizen voldoen toch? Nou nee. ;D Het werkt gewoon niet handig.

razorx

Eigenlijk ben ik tot inkeer gekomen door de nokkenaskeerring van de uitlaat-as aan de distributie kant.
Voorheen heb ik niet met dat kreng te maken gehad en kreeg ik andere keerringen altijd makkelijk op hun plek met een PVC buis.

Op die locatie echter is het originele pers tooltje te diep en is een pvc buis al een verbetering. Maar zelfs dan heb je door de veerpootkast geen ruimte om een hamer normaal te gebruiken. Je moet dus met de zijkant slaan wat niet fijn werkt.

Het is nu de tweede keerring die ik op die plaats heb lekken. Dus ik moet het paard omkeren. De "gewone" tooltjes werken hier niet. Dit was mijn gedachte gisteravond:

Twee hand of hamer grepen.
Een snelle lelijke printout leverde het volgende op:

Of dit in de praktijk beter werkt dan het origineel moet zich nog laten zien in de praktijk.

Het tooltje is 30mm hoog.

Miyel

Niet een gat in het midden zodat je kunt schroeven?

razorx

Citaat van: Miyel op 22-07-2018 20:57:32
Niet een gat in het midden zodat je kunt schroeven?
Nee. Volgens mij zit er aan die kant geen draad in de nokkenas. Aan de andere kant wel.
Of zit ik er nu naast met mijn bewering? Althans, ik kon geen draad voelen.

Miyel

Nee, zonder vvt volgens mij ook niet.. maar wel die 3 voor het tandwiel ;)

razorx

Citaat van: Miyel op 22-07-2018 22:09:34
Nee, zonder vvt volgens mij ook niet.. maar wel die 3 voor het tandwiel ;)

Leuke gedachte!  :eusa_clap:
-edit- Misschien wel de mooiste oplossing.