Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: razorx op 16-03-2023 17:39:14
....
Voor de geïnteresseerden: Zo zag de kots er uit toen ik het ergste al weggeborsteld had.
....

Had niet gehoeven  ;D

Was het nog de originele sonde denk je? Dan zul je vast verschil gaan merken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

discovery

Goed bezig! Heb je de koelslangen ook van binnen bekeken? Daar zit vaak het probleem, binnenkant vol scheuren van buiten niks te zien.

razorx

Citaat van: volvobug op 17-03-2023 09:25:26
Had niet gehoeven  ;D

Was het nog de originele sonde denk je? Dan zul je vast verschil gaan merken.
Zoals hij er uitzag was hij verre van nieuw. De wagen heeft 406dkm gereden maar wel goed systematisch onderhoud gehad. Ik houd het op een leeftijd van tussen de 100 en 200dkm.

razorx

Citaat van: discovery op 17-03-2023 09:54:47
Goed bezig! Heb je de koelslangen ook van binnen bekeken? Daar zit vaak het probleem, binnenkant vol scheuren van buiten niks te zien.
Helaas niet gedaan. Goede tip!

Hans Duiven

;D ;D ;D

Leuk excuus om weer wat aan onderhoud te gaan doen  :eusa_dance:

razorx

De long term fuel trim was voor vervanging van de sonde iets meer dan 7%. Verwacht wel een serieuze verbruiksbesparing. Over een maandje of zo, lees ik dit opnieuw uit. Bbn.

hilko73

Het kán ook een vacuümlekje zijn. Heeft mijn BMW ook last van, zit ook standaard op 7% (en dus wat te arm).
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

de Boeing

;D 8) ;D

Keep up the good work!!!

razorx

Goedenavond!

Ja ik ben diep gezonken, zo diep dat ik al off topic over de N nog meer off topic ga en begin over pennebakjes!
Je leest het goed.  ;D

De N heeft een pennebakje, ehh nee penneklem. Onderin bij de middenconsole is een strook waar als het goed is een elastisch klemmetje in zit waarachter je een pen kan klemmen.
Erg handig, als dat elastische deel nog aanwezig is. Bij mij was dat niet het geval.

Het kunststof deel schoon en glad gemaakt en van verse matte lak voorzien.
In de tussentijd een passend deel op de computer ontworpen zodat ik dat met de 3d printer kon printen.

In theorie zou het pijlvormige gedeelte door de rechthoekige opening van het zwarte kunststof frame te drukken zijn en zich zelf borgen.

Na een wijziging bleek het ontwerp te passen. Ik heb gekozen voor een elastisch kunststof om het mee te printen. Dat materiaal heet TPU.
Elasticiteit 95A wat relatief stijf is. 85A is elastischer. Let op: Er zijn twee soorten eenheden om de elasticiteit in uit te drukken. Ik gebruik de meest gebruikte voor 3d filament.

Mocht je met dit elastische filament aan de gang willen gaan: Doe dit met een direct drive printkop. Een bowden kop is niet echt geschikt voor het printen van elastisch materiaal. ;)

Tweede poging gaf een mooie passing en verklemming:

Het eindresultaat:

Soms moet je blij zijn met simpele dingen.

Op naar een LPG, proost!

daanium

Cool! Lekker bezig en mooi gemaakt 8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Citaat van: daanium op 04-04-2023 20:46:23
Cool! Lekker bezig en mooi gemaakt 8)

Dank je. Het zijn soms heel simpele dingen die in de praktijk heel veel voldoening geven.

Binnenkort ga ik aan een USB interface werken die mooi in het interieur past.

Het leuke is dat dit eigenlijk niet off topic is. De techniek er achter is universeel. De methode maakt het leuk en interessant en is toepasbaar op iedere auto!

daanium

Dat is zeker een leuke toevoeging voor elke auto.
Ik ben al een poosje aan het nadenken over hoe ik een paar QC3.0 poorten kan maken in m'n auto.
Handig voor mezelf maar ook zeker voor het gespuis wat op de achterbank zit ;D

Een 'sigaretten aansteker' hebben we niet nodig, die hele 12V aansluiting eigenlijk nooit nodig gehad, alleen maar om er USB van te maken.
Ik hoop er iets moois van te maken met een snel-laad-functie, dus niet een QC3.0 plug in de 12V aansluiting, maar mooie vaste USB poorten met spierballen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Gheghe leuk. Dat wil je idd. Snelladen, snelle interface. Bbn wat je uit gaat vinden!

Snellebaksteen

Daar zijn op Ali heel aardige vervangings dingetjes voor te vinden die in de standaard opening van de sigaretten aansteker passen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

pwassink

tav een willekeurig ali object in of aan aanstekeraansluiting:

Houd er rekening mee dat veel van die ali-omvormers ietwat bot in elkaar gestoken zijn, vaak behoorlijk met RF storen en ook niet altijd beveiligd en of begrensd zijn .

er wordt en met name voor de usb 3 varianten en snelladen behoorlijk met vermogens gesrotzooid en gekloot, dat kan prima, maar vereist ook wat finesse en extra componenten in het ontwerp om teveel ellende tegen te gaan.

maar daar zal Yits ongetwijfeld wel rekening mee houden, maar hou dat wel in gedachten wanener je ineens gekke storingen krijgt op radio of in de logica van de auto madat je er een ali-item inkleunde ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂