T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

johan283


elianmars


R o b

#228
Citaat van: johan283 op 13-01-2009 20:04:17
zit het er al onder :)

Nope, eerst de stoel dan komen de remmen pas aan de beurt. Planning is volgende week zaterdag.  ;)



Citaat van: elianmars op 13-01-2009 20:55:23
En waar blijven de foto's dan?  ::) ;D

:D

We hebben wat onderdeeltjes van je nodig...(V70R, tenminste als j'm gaat slopen)...zie PB! Bij de T-5R zit de bevestigingsbeugels van de veiligheidsriem vast aan de stoel. Bij latere modellen kun je deze losschroeven. We zoeken dus de "los-te schroeven" delen.

Foto's genoeg.....als ik de camera niet in het Merkelbeekse had laten liggen!   :eusa_wall:

M a r c

ik denk dat ik die ook nog heb liggen...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

R o b

#230
Citaat van: M a r c op 14-01-2009 10:32:12
ik denk dat ik die ook nog heb liggen...

Ah, zie het berichtje nu ik je aan het bellen ben, da's ook sterk haha!

Ben benieuwd!

Edit: gevonden en gekocht!

R o b

#231
Het is nog even wachten op de veiligheidsriemdelen, deze ga ik zaterdag halen en dan gaan we komende dinsdag de kuipstoel definitief monteren. Je vindt altijd iets als je een stoel verwijderd en ook nu weer: een muntje zweedse kronen....helaas centen. Tim ik zal het opsturen naar je of is Zweden al aan de Euro?  ;D

Mbt de riemdelen: bij de T-5R zitten de aanhechtingspunten (weet de precieze namen niet) vast aan de stoel. Deze zijn niet los te schroeven zoals bij een latere (of eerdere) T-5 modellen. En om nou zonder veiligheidsriem te gaan rijden is niet echt een optie. Dus nadat we het frame klaar hadden en de stoel "proef-gepast" was ging de originele stoel er weer in. Inmiddels heb ik de losse delen van de aansluiting bij de stoel gevonden en gekocht (bedankt M a r c). Rest nog het ophalen, dit staat zaterdag in de planning. Komende dinsdag gaan we verder.

Even over het frame, deze maak je uiteraard om de stoel op te monteren, maar ook om later weer te kunnen wisselen naar de originele stoel. Er wordt dus feitelijk niets aan de auto "versleuteld". De originele aansluitpunten blijven en hierop komt het frame waarop de kuipstoel met gliders etc. wordt gemonteerd.

Paar foto's incl. een sfeerplaatje:









viking_in_shorts

Hej Rob, stuur maar door. Zweden aan de euro gaat volgens mij nog wel even duren :eusa_silenced:

R o b

Citaat van: viking_in_shorts op 15-01-2009 08:27:18
Hej Rob, stuur maar door. Zweden aan de euro gaat volgens mij nog wel even duren :eusa_silenced:

Kom het centje zelf wel een keer brengen als dat mag....T-Gul kent de weg:




viking_in_shorts

Euh Rob - ik woon daar 250 km vandaan :eusa_shifty:

R o b

Citaat van: viking_in_shorts op 15-01-2009 10:25:28
Euh Rob - ik woon daar 250 km vandaan :eusa_shifty:

Jep, da's het probleem ook.....ik kom tot zover kerel!  ;D

R o b

#236
Update 21 jan. 2008:

Gisteravond weer eens flink aan de sleutel geweest in het zuiden des lands. Deze keer niet geheel zonder succes. De kuipstoel zit erin! Maar het begon met een enorme rotklus. Afgelopen week was de moer van de stoelbevesting aan het bodemplaatwerk afgebroken, met uiteraard de schroef er nog in. Deze diende eerst afgezaagd te worden Na een 30 min zagen met een klein ijzerzaagje brak de bout af na wat klappen met de hamer. De oplossing voor de uiteindelijke neuwe bevestiging was eigenlijk simpel: we hebben een bout op z'n kop vastgelast in het gat. Perfecte oplossing en het originele kapje paste er nog overheen!

De originele stoel kon eruit! Nu kon het gelaste frame worden proefgepast en de riemdelen erop gelast worden. Dit was vrij snel gebeurd. Hierna kon het proefpassen beginnen van de kuipstoel in de auto zelf op het gelaste frame. Het was even wat schuiven en meten maar al snel hadden we de juiste positie gevonden. Nu konden de geleiders vastgelast worden op het frame. Dit gebeurde eerst met kleine puntlassen in de auto, om vervolgens het geheel af te lassen buiten de auto.

Daarna het geheel weer de auto in en rijden maar. Het geeft enorm meer stabilteit voor de bestuurder, echt een mega verschil. Je voelt veel meer wat de auto doet. Echt een goede upgrade voor het komende rijseizoen. En uiteraard komt het de eigen veiligheid ook ten goede.

Vanavond nog even de stoel wat kantelen en fijnstellen naar m'n eigen houding. Dit kan doordat je de stoel in posities wat kan varieren door andere standen te kiezen bij de bevestiging met de zijbeugels van Biesheuvel. Deze zijbeugels zitten weer aan de gliders. Misschien moet ook de stoel wat naar voren op de gliders, maar da's ook een paar schroeven los en weer vast maken!

Al met al een goede avond gehad. Wel geirriteerd aan de achterklep. Deze functioneerd nog steeds niet goed qua open en dicht gaan met de AB. Denk dat het aan het motortje ligt. Heb inmiddels het slot al vervangen voor een goede 2e handse, dit bracht ook al wat verbeteringen met zich mee....maar nu gaat het motortje dus moeilijk doen. Had al een tip gehad om er wat silicone in de spuiten. Maar nu wil de klep al dagen niet van haar slot.....en de sleutel gaat niet rond in het buitenslot  :eusa_wall:!

Things 2 do on short term:
- orginele stoel naar de leermaker
- komende zaterdag heel de dag gereserveerd voor de BBK set! Dat wordt ook spannend!

Laserblue

lekker bezig kapitein R O B  ;)

kun je de stoel wel gewoon verschuiven of staat ie helemaal vast? :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Mooi werk jongens!
Ik wilde nog langskomen, maar was er niet meer toe in staat. Ben je zaterdag weer "daar" ?

Misschien wordt het dan wat....  :eusa_pray:

Eugene

Citaat van: R o b op 21-01-2009 08:45:27
Daarna het geheel weer de auto in en rijden maar. Het geeft enorm meer stabilteit voor de bestuurder, echt een mega verschil. Je voelt veel meer wat de auto doet.

En dat was te merken  :evil:



Citaat van: )()()sT op 21-01-2009 09:49:45
Mooi werk jongens!
Ik wilde nog langskomen, maar was er niet meer toe in staat. Ben je zaterdag weer "daar" ?


Zaterdag Minimeeting  :eusa_shifty:

If it's not blown, it sucks...