T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R o b

Update: 24 september 2008:

Er is zijn nog wat kleine werkzaamheden verricht gisteren die al langer op de lijst stonden. Was zo gepiept, alleen de koplampwissers was ff een friebel werk. Er kunnen dus weer een aantal stage 0 zaken van het lijstje af:
- beide knippers bij koplampen
- wisserarmpje en wissers
- sterkere accu





3 oktober gaat de wagen naar Volvo specialist Van Tilburg in Deurne voor de 240k beurt. Distributie- en mutiriem etc staan op de agenda. Tevens ga ik naar 5W50 van Valvoline.

Ook wil ik het lelijke "aftermarket 3e remlicht", aangebracht door de vorige eigenaar aan de bovenzijde van het achterraam, gaan vervangen voor een originele versie. Ik zoek nog een 2e handse kap die om de raam heen loopt aan de binnenzijde. Ik schrok ff van de OEM-prijs van dit onderdeel. Iemand!?

Zondag 12 oktober staat inmiddels in de agenda om weer eens de NS te gaan verkennen.

R o b

#196
"Rem-Lycka"

Zoals de titel al zegt ook mijn eerste ervaringen ondervonden met 2e hands spul wat toch niet zo goed was als het leek. Tuurlijk was dit ook een beetje mijn noob-kunde op dat moment, maar zo leer je. Het belangrijkste is dat het allemaal weer netjes is opgelost. Geld terug en alles uitgesproken.

Het gaat hier natuurlijk over mijn 2e handse BBK set van AP die ik gekocht had. Na langs sleutelen kwamen eindelijk de zuigers eruit onder oliedruk bij een garage. Dat bracht nog meer elende aan het licht. Had al enkele zuigers kunnen reviseren maar 1 bleef er dus starvast zitten. Verder toen maar besloten ze weer te retourneren aan de verkoper en voor nieuwe te gaan. Het merk AP zit inmiddels in m'n bol dus laten we daar maar bij blijven. Meerdere merken kwamen nog even voorbij in mijn gedachten maar wil perse bij de Titans blijven. Uiteraard kan dan CTF ook met een 3mm spacer.
Ben inmiddels in bestelstatus aangeland van een complete front BBK set van AP, en ga de knoop vandaag dan maar doorhakken.

Inmiddels waarschijnlijk een we hands kunststof lijstwerk voor de binnenzijde van de achterklep (om het raam heen) gevonden. Nog even afwachten of dit iets wordt. Maar het originele 3e remlicht is vanaf vrijdag een feit!  ;)



R o b

Weer een tijdje niets van me laten horen anders dan teveel gele foto's posten in "Ring 2008".

De 240k beurt is inmiddels achter de rug:
- Timingsnaar
- Looprol
- Spanrol
- Waterpomp
- Thermostaar 87 c
- Antivries
- een paar lampkes
- Synpower 5W50 + olieplugring & filter.

In de planning staan de AP-remmen. Die hoop ik rond november te krijgen en gemonteerd te hebben. Verder dient de bestuurdersstoel een flinke opknapbeurt. Die gaat er dus uit. Wil een racestoel gaan monteren in de tussentijd. De leershop zal wel een paar weekjes nodig hebben, maar dat is geen ramp.

Heb inmiddels een grote turbo op de kop weten te tikken, nu nog de overige tuningspullen. Dit zal een paar maanden duren schat ik. En alles rustig aan!

R o b

Wat onderdeeltjes zijn binnen gekomen:


3e Remlichtonderdelen & een afstandsbediening.

Het "derde-remlicht-verwijderen-en-originele-monteren" kan dus beginnen.

Mijn Zweedse voorganger had een lelijke aftermarket 3e remlicht gemonteerd tegen de bovenstijl van de achterklep. Van buiten zag het er leuk uit maar binnen was er flink gezaagd. Via het 850forum kreeg ik een pb na een vraag van mij om een 2e handse afdekkap voor de binnenzijde. Was hier erg happy mee, een nieuwe kap kost nl een f*cking 200+ euro's. Nu was ik met een fles wijn klaar. Ook kreeg ik er een oud slot bij, want deze hapert bij mij (achterklep gaat niet meer op slot en daardoor heel de auto niet met de AB).
Vandaar ook maar besloten een 3e originele remlicht te gaan plaatsen die tegen de binnenruit komt achter de raamwisser.

Verder ga ik snel eens op bezoek bij Biesheuvel voor een leuke stoel en kan dan de originele naar de leermaker en daarna een tijdje de kast in. Ook komt er asap een turbo/ic slangestelsel op van Samco en is de TME-catback besteld. Een DP laten we nog even achterwege omdat, de reeds 2e hands gekochte 18T, over een 1/2 jaar pas gemonteerd wordt (eerst eens wat sparen).





johan283


innocenti

He Rob
Wat voor stoel zoek je? Ik heb een zwarte Recaro Style XL in mn auto. Gekocht op MP. Zit uitstekend en staat nog erg netjes ook bij een donker interieur.

Of ga je een echte sportstoel monteren voor op de ring?

R o b

#201
Citaat van: johan283 op 07-11-2008 19:14:56
heel mooi je bent goed bezig  :)

Danks! Het doel is het exterieur in interieur zo origineel als mogelijk laten, muv de bestuurderstoel.  :angel: Maar motorisch toch wel wat meer hp's eruit te krijgen dan de 15G kan. :)

Citaat van: innocenti op 07-11-2008 21:09:11
Of ga je een echte sportstoel monteren voor op de ring?

Ja, ik zoek echt een sportstoel met perfect fitt. Dit voor de enkele ringronden die ik draai per jaar. Zo'n stoel is toch wel erg functioneel.   :evil:


Update, gisteren een aantal onderdelen wezen ophalen:
- Samco silicone slangenset voor IC/Turbo.
- HPI-kit

Waarschijnlijk komen deze week ook de BBK binnen en de catback. Weer even genoeg te doen de komende 2 weken!

Het doel deze week is om ten eerste het slot van de achterklep te fixen samen met het 3e remlicht origineel maken. Dan pas de overige zaken. Het liefste begin ik aan de remmen, maar da's toch nog even afwachten wanneer ze echt binnenkomen. Heb niet elke avond tijd en ook mijn sleuteladres niet.

Volvo Felipe


R o b

#203
Weer een avondje gevuld!:

Nog een kleine update van de werkzaamheden van vorige week met natuurlijk pics. Het monteren van het HPI-kitje ging eigenlijk vrij makkelijk. Had nog gezocht naar een blogje hier, maar nergens te vinden. Hoe simpel de montage ook is, zal een weblogje hiervan maken, dit was voor mij zelf erg handig geweest. Met wat tips ben ik er uiteindelijk uitgekomen.

Ook het monteren van de uitlaat ging goed. Het is de TME versie geworden. Waarom? Er rijden er wat minder van rond en op de grijze heb ik ook TME liggen en dat beviel wel. Ook de buildquality is van hoog niveau. Uiteraard heb ik bij de montage wat hulp gehad.

Let op, heb alleen de catback gemonteerd. De downpipe komt pas bij een mogelijk turbowissel. De montage liep vrij vlot, wel nog een paar keer hier en daar wat los moeten maken om er wat extra uitlaatcement tussen te doen.

Omdat foto's meer boekdelen spreken:

































Nu staat de reparatie van het leer van de bestuurdersstoel om de planning. Wachten is het verder op het binnenkomen van de BBK-remmen, spannend dus!


Was ie weer!

)()()sT

Mooi man!
Ik zie dat jouw auto de eer had om als eerste op de brug te staan? Ik durfde het niet aan  :evil: ;D

Hoe is het geluid van de TME? Heb jij al een andere DP eronder?

Ga zo door ;)

TIMON

ziet er goed uit !!!!!!!!!

alleen eff de slijptol in die haak !!! 

85011940

Eugene

Heb me laten vertellen dat hij aannemer is en dat ding nog wel eens nodig heeft.

Maarja, aan de andere kant kun je daar beter je V70R voor gebruiken... die mag wat meer trekken  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 17-11-2008 17:51:24
Heb me laten vertellen dat hij aannemer is en dat ding nog wel eens nodig heeft.

Maarja, aan de andere kant kun je daar beter je V70R voor gebruiken... die mag wat meer trekken  :eusa_whistle:

Ach, zo een 850 trekt toch ook probleemloos een goede 1600 kg .... :eusa_whistle:
De Tussenpaus

TIMON

aannemer,s rijden toch in een vw met leer of zo??
85011940

Turbobiker

Citaat van: TIMON op 17-11-2008 17:55:22
aannemer,s rijden toch in een vw met leer of zo??

Dat zijn de aannemers die het gemaakt hebben ;)
De Tussenpaus