T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Vulk op 08-02-2009 13:34:15
Hoe fix ik die onvoldoende doorstroming? :) Koelcircuit gaan vernieuwen?

als er werkelijk niet voldoende doorstroming is, is dat de enige optie.
zo heb ik het destijds toch gedaan.
eerst het koelsysteem gespoeld met Novaflush radiator, en toen een nieuwe radiator er in.  ;D

thuur

Citaat van: )()()sT op 08-02-2009 13:39:40
Mods: splitsen die hap  :evil: ;D

Ah, we krijgen nu al opdrachten. Maar goed dat we verder geen leven hebben naast het forum.

Ik gooi het topic wel gewoon op slot, jullie verprutsen toch alle topics met dat gepost....


Gr :evil:

Ties

Rob, bij mij staat de wijzer hetzelfde als de motor uitgeschakeld is.

R o b

#303
Thuur, niet teveel koffie drinken aub  ;D! Vind dit rete interessante info en een toevoeging op mijn vraag!  ;) No problemo, dank!  :D

Morgen komen er nieuwe OEM koelslangen op de motor. Dit was een van de laatste stage 0 dingen die nog moesten gebeuren. Oh nee, toch niet....een nieuwe radiator haha! Bij de upgrade naar de 18T zal ik de radiator eens doorspoelen....eerst ff kijken wat dat oplevert.

De Samco slangen rondom het IC-systeem komen er morgen ook meteen op.


Citaat van: Ties op 08-02-2009 13:47:27
Rob, bij mij staat de wijzer hetzelfde als de motor uitgeschakeld is.

;) Kijk iemand die nog ff mijn vraag beantwoord!  :eusa_clap:

Die wijzerstand zal met plus of min 1-2 mm verschil als wijzeruitslag wel roeren in de marge zijn aan de onderzijde. Alhoewel het verschil met Vulk "stand motor uit" het verschil met "motor op bedrijfstemperatuur" kan verklaren. Belangrijker is denk ik dat het koelsysteem op orde is. Ben ff vergeten of met het flushen de radiator gedemonteerd dient te worden, anders kan ik dat meteen ook doen (eens in het forum duiken).

Thys

Ook nog maar even spammen dan :)

Mijn temperatuurmeter komt inderdaad iets verder uit de hoek dan gewenst. er zit een nieuwe volvo 89 graden thermostaat in, ook de temperatuursensor is nieuw. Wat ik nog wil doen is de massaverbinding van de sensor controleren, en de radiateur vervangen. De dikke koelwaterslangen heb ik al liggen,die gaan er binnenkort in.

Ik weet trouwens niet of mijn klokkenset ooit open is geweest.

Ludo

Citaat van: R o b op 08-02-2009 13:49:22
Ben ff vergeten of met het flushen de radiator gedemonteerd dient te worden, anders kan ik dat meteen ook doen (eens in het forum duiken).

demonteren kan, maar dan spoel je de rest van het systeem niet mee.

nickk.

Citaat van: R o b op 08-02-2009 13:49:22
Thuur, niet teveel koffie drinken aub  ;D! Vind dit rete interessante info en een toevoeging op mijn vraag!  ;) No problemo, dank!  :D

Morgen komen er nieuwe OEM koelslangen op de motor. Dit was een van de laatste stage 0 dingen die nog moesten gebeuren. Oh nee, toch niet....een nieuwe radiator haha! Bij de upgrade naar de 18T zal ik de radiator eens doorspoelen....eerst ff kijken wat dat oplevert.

De Samco slangen rondom het IC-systeem komen er morgen ook meteen op.


Citaat van: Ties op 08-02-2009 13:47:27
Rob, bij mij staat de wijzer hetzelfde als de motor uitgeschakeld is.

;) Kijk iemand die nog ff mijn vraag beantwoord!  :eusa_clap:

Die wijzerstand zal met plus of min 1-2 mm verschil als wijzeruitslag wel roeren in de marge zijn aan de onderzijde. Alhoewel het verschil met Vulk "stand motor uit" het verschil met "motor op bedrijfstemperatuur" kan verklaren. Belangrijker is denk ik dat het koelsysteem op orde is. Ben ff vergeten of met het flushen de radiator gedemonteerd dient te worden, anders kan ik dat meteen ook doen (eens in het forum duiken).


Ik heb er een tuinslang ingehangen, niet al te hard laten lopen, anders stroomt je vaatje over, na een uur dr uitgehaald. Week met de koelvloeistof rondgereden en daarna weer verse koelvloeistof dr ingegooid; werkt prima!

Elsje

Rob je neemt deze toch wel mee naar Goes he Ik wil hem zien hoor!

R o b

Citaat van: Elsje op 09-02-2009 19:17:53
Rob je neemt deze toch wel mee naar Goes he Ik wil hem zien hoor!

Als ie dan niet half uitelkaar ligt motorisch, wel!  ;)

R o b

#309
Update:

T-Gul net opgehaald van de Volvospecialist. Toch maar weer goed dat ie ff wat zorg heeft gehad!

Afgesproken was:
- alle koelslangen vernieuwen
- de IC-Samco-slangen monteren.
- benzine-lucht-oorzaak opsporen
- nameten temperaturen koelwater, en kijken of hier errors uit te herleiden zijn ed.

Alle slangen zitten erop dus stage 0 is nu ongeveer afgerond!  :eusa_angel:

Ook hebben ze de oorzaken gevonden van de benzine lucht. Dit was de middelste injector die lekte....en nog niet zo weinig ook schijnt. Maar goed, met een afdichtingsring was het opgelost. En de lucht is ook echt weg.

Daarnaast vonden ze een kapotte relais (ergens bij de fan) welke bij ongeveer 95 graden zijn werk gaat doen. Ook vernieuwd en dat kunnen we ook weer afstrepen. Wat grappig is dus dat de motortemperatuur kon oplopen tot 115 graden (?), maar dat zal met deze temperaturen bijna niet gehaald zijn excl. files en lang stationair draaien denk ik.

Het temperatuurmetertje staat nog steeds net iets boven 15.00 uur. Conclusie hiervan kan inderdaad zijn dat deze ooit los moet zijn geweest en net niet goed is terug gezet.


Was ie weer............ :D


the boeat

mooie update Rob,,foto's?
heb je nu ook meer response op je pendaal?


groetjes jori

R o b

#311
Jep Jori, heb weer een paar %'tjes meer gasreactie....maar het went helaas al weer!



Update:

Ik was jullie ook nog een kort verslagje schuldig van de BBK-montage, nu inmiddels al weer enkele weken geleden. Samen met de welbekende persoon uit het Merkelse gemonteerd. Demontage verliep redelijk goed. Maar wat tegenviel was het monteren van de remschijven op de hub. Wat een simpel klusje leek voor mij was niet makkelijk. Eerst eens snappen hoe een momentsleutel werkt haha, en wat 14nm inhoudt  ;D Maar goed, uiteindelijk zaten de schijven dan toch goed gemonteerd. Aldoende leert men en ik had gezegd "dit doe ik zelf"! Enige manier om dingen te leren toch? 1 schroefje is gesneuvelt....... :angel:

Daarna begon de opbouw van de schijven en klauwen op de wagen. Dit was met enig uitzoekwerk en advies goed te doen. Heb me echt verbaasd dat sommige dingen makkelijker lijken als ze zijn...met wat hulp uiteraard. Wel was er nog een gare remleiding te reviseren, dit is na nogal wat energie ook gelukt (niet door mij!  :eusa_clap:

Na montage eerst een pizza gescoord bij een opgevoerde italiaan in een naburig zuid-limburgs dorpske...viel ook niet tegen. Een schransende T-biker & Eugene naast je en een gesprek welke alleen maar over Japanse auto's gaat deed erg goed.....

Nu kon de boel ingeremd worden.....huppa, ik op de bijrijder plek en Eugene mocht weer eens trappen met de Volvo!  ;D Ook dit ging naar behoren...maar wat een vertraging zeg!

Foto's zeggen meer dan woorden:


























R o b

Update:

Gisteren de Titans met Kumho's gedemonteerd omdat de velgen opnieuw en gratis gespoten worden.....de lak valt er spontaan af! Niet getreurd....heb een oud setje Titans gevonden met nog redelijke winterbanden. We accepteren dit 205-50 gezwabber maar even.... :angel: Wat zijn die KU31's toch lekker bandjes....doen het met koude en nattigheid toch wel redelijk goed kom ik nu zelf achter!  :eusa_clap:

Maar wat kwam ik tegen  :eusa_wall:. Dit is de band die linksvoor op de wagen lag....de NS heeft toch wel wat klappen gegeven hier en daar....logisch, is ook een linkerband. Maar dit had ik niet verwacht:




850 Ra$ing

Als ik het zo zie is de snee niet erg diep, en zolang je geen canvas ziet is er niet veel aan de hand. Ik denk dat je over iets heen gereden bent wat de snee veroorzaakt heeft.

viking_in_shorts

Citaat van: 850 Ra$ing op 25-02-2009 18:22:45
Ik denk dat je over iets heen gereden bent wat de snee veroorzaakt heeft.

:eusa_wall: :eusa_wall:  :eusa_wall:


Ik denk dat de band het gezicht van R O B gezien heeft en zich een barst geschrokken is ;D