Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 11-10-2013 10:00:27
Citaat van: viking_in_shorts op 10-10-2013 13:02:13
En - ik heb dit rekensommetje eerder gemaakt, dus je krijgt 'm gratis van me: 40% event recording (wat niet geheel onzinnig is op een relatief onbeschermde plek) met 30 fps doet MPEG-4 ongeveer 123 Gb per maand. 4 en een beetje Gb per dag. Dezelfde kwaliteit H.264 doet er 72 in een maand (2,4 per dag)

Ok, tnx voor de tip :) Ik denk dat 40% event recording te hoog gegrepen is en 15% reëler is, maar het is wel iets om rekening mee te houden ja.

Ik administreer een site met 9 camera's.
1 van die camera's bekijkt 100% van de tijd een kamer waarvan de deur gesloten is (moet zijn) en daar heb ik bijna 0% event. Als hij inspeelt echter heeft hij een veel hogere kbit/sec rate omdat donkere beelden veel meer ruimte innemen.

Maar 1 van de andere camera's ziet een opslagruimte met aan de achterkant een hoek en een muur. Ca 4 meter buiten beeld is een (half) geblindeerd raam, en daar komen af en toe vrachtwagens langsrijden. Het schaduwspel op de muur zorgt al voor een event. Heb je een niet statische ruimte (=kamer binnen) kan je wat mij betreft bijna rekenen op 100% event.

Ja - je kan de drempels verlagen, maar dan beloof ik je dat je die dief niet gaat zien :eusa_wall:

Taranis

Uh, het gaat om mijn oprit. Als daar 40% van de tijd wat gebeurt, dan ga ik tol heffen ;D

MrCain

Kijk anders ook eens naar de camera systemen van Abus => best wel goed spul en niet al te extreem duur!

Citaat van: razorx op 09-10-2013 22:49:06
Citaat van: svenerik op 09-10-2013 22:40:55
..
@ yits:

mobotix word veel gebruikt in beveiliging wereld..
.. 
Dank je wel, ik zal er naar kijken.
-edit- Ik besef nu pas mijn woordspeling. ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Kingfisher

*schop*

Aangezien op dit forum echt over van alles advies te verkrijgen is....   ;D

In januari ga ik laminaat vervangen op de eerste verdieping (3 slaapkamers en overloop) en de zolder (twee kamers) van ons huis. Nu heb ik het laminaat al gekocht, maar zit ik mij suf te piekeren mbt de ondervloer. wie o wie kan er iets zinnigs roepen over mbt de volgende puntjes:

*Vloer mag niet gaan "dansen" dus geen te zachte ondervloer (toch?)
*Vochtscherm nodig of niet (huis is 12 jaar jong)?
*Ik wil liefst geen dunne "rollen" ivm beperkte geluidsisolatie
*Moet dus goede geluidsisolatie geven, bij voorkeur mbt "opgaand" geluid (dus tegen de loopgeluiden in de ruimte zelf).
*Egaliserend vermogen van belang? Op zolder zit in de vloer op 1 punt een klein "randje" wat niet lekker egaal is.
*prijs is niet van doorslaggevend belang, de verschillen zijn toch niet echt groot.

Momenteel liggen er de bekende groene platen onder maar ik vind dat het geluid met lopen wat "plastic" klinkt, dus geen topper mbt demping van geluid, vandaar dat ik iets "beters" zoek.

Nu had ik zelf al iets gezien bij de praxis (leuke kortingen a 25% deze week, vandaar) wellicht dat het iemand iets zegt mbt ervaringen? Zie:

http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/ondervloeren/sencys-ondervloer-gold/5304388.html

Of deze

http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/ondervloeren/sencys-ondervloerplaat-9mm/2147924.html

Beiden lijken mij redelijk gelijkwaardig maar ik kan geen keuze maken, de dunnere (makkelijk te leggen maar egaliseert tot 2mm) of de dikkere (losse platen leggen maar egaliseert wel beter tot 4mm)

Alle ervaringen en tips zijn zeer welkom!

:D

BBS

Wij gaan de ondervloer in de stacaravan leggen die hieronder afgebeeld staat.

Ik heb juist gekozen voor deze vanwege zijn isolerende eigenschappen. Als ik nog op bed lig en Jennie is bezig in de caravan dan hoef ik niet wakker te worden van het getik van de hakken of het rommelen van deze en gene.

http://www.kwantum.nl/vloer/ondervloeren-isolatie/vloer-ondervloeren-isolatie-super-comf-plaat-79x65-19-6100-0360068
Volvoloos....

Taranis

Zijn hier mensen met ervaring met leidingzoekers? Ik dacht even snel op de Conrad site zo'n ding te bestellen maar 't ging me een beetje duizelen eerlijk gezegd.

Iemand tips? :)

viking_in_shorts

Ik heb een simpele 2-in-1 van Black en Decker. Voorloper van de  LZR210. Hij werkt.
Er is vast wel beter te vinden, maar ik was toendertijd op zoek naar een laser-water-pas. De leidingzoeker kreeg ik er gratus bij.

Taranis

viking_in_shorts

De vraag is hoe goed hij moet zijn, en is. "ongeveer hier" is het idee wat ik bij die van mij krijg. Maar daar was de prijs ook naar (en het waterpas wat het belangrijkste)

MrCain

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 28-01-2014 11:15:28
De vraag is hoe goed hij moet zijn, en is. "ongeveer hier" is het idee wat ik bij die van mij krijg. Maar daar was de prijs ook naar (en het waterpas wat het belangrijkste)

Nou redelijk precies zou wel fijn zijn. Ik wil 8 schroeven op een rij in de muur boren op een plaats waarvan ik zeker weet dat daar minimaal 2 leidingen zitten dus ik wil wel 't wel graag zo uitmikken dat ik naast de leiding boor ;)

Citaat van: MrCain op 28-01-2014 11:21:03
Ik gebruik deze van Bosch : http://www.kieftijzerwaren.nl/Handgereedschap/Meet--detectiegereedschap/Detectie/19000175/Leidingzoeker-BOSCH-PDO-6.html
Werkt best goed en precies, heeft me al heel wat ellende en werk bespaard ;D

Tnx, die heeft nog betere specs dan die Black&Decker ook :)

blastaway

Ik zou zeker inderdaad investering in een goede! Ik heb bij mijn ouder toen het huis werd opgeleverd een muurkast gebouwd onder een schuinde kant. Met het plaatsen van de balkjes op de vloer ging ik dwars door de gasleiding heen! Damn!

Thuis heb ik geleerd en alle leidingwerk gefotografeerd en nog geen leidingzoeker nodig gehad. Komt dat moment, zal ik er zeker 1 kopen!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 28-01-2014 11:29:37
Citaat van: viking_in_shorts op 28-01-2014 11:15:28

Nou redelijk precies zou wel fijn zijn. Ik wil 8 schroeven op een rij in de muur boren op een plaats waarvan ik zeker weet dat daar minimaal 2 leidingen zitten dus ik wil wel 't wel graag zo uitmikken dat ik naast de leiding boor ;)

Dat snap ik, maar de vraag is wat mij betreft: moet je op de mm nauwkeurig weten waar de leidingen zitten, of kan je evt. een cm ervanaf zitten? Dat is voor mij het verschil tussen "ongeveer" en "precies" Ikzelf kijk namelijk waar de leidingen zitten en ga daar een cm of 10 vanaf zitten :D

Citaat van: Taranis op 28-01-2014 11:29:37

Citaat van: MrCain op 28-01-2014 11:21:03
Ik gebruik deze van Bosch : http://www.kieftijzerwaren.nl/Handgereedschap/Meet--detectiegereedschap/Detectie/19000175/Leidingzoeker-BOSCH-PDO-6.html
Werkt best goed en precies, heeft me al heel wat ellende en werk bespaard ;D

Tnx, die heeft nog betere specs dan die Black&Decker ook :)

Maar ziet geen hout ...

ps: lees dit aub niet fout en denk niet dat ik je mijn mening door je strot wil duwen. Ik doe alleen wat men op een forum doet: discussieren over dingen ...

Taranis

Discussiëren is precies wat ik vraag, anders was ik wel op de verkooppraatjes op de diverse webshops afgegaan :)

Hout is geen bezwaar, ik heb enkel stenen muren in huis...

Een centimeter er van af is geen heel groot bezwaar overigens.

MrCain

Citaat van: Taranis op 28-01-2014 11:37:34
Discussiëren is precies wat ik vraag, anders was ik wel op de verkooppraatjes op de diverse webshops afgegaan :)

Hout is geen bezwaar, ik heb enkel stenen muren in huis...

Een centimeter er van af is geen heel groot bezwaar overigens.

Heb er zelfs schroeven van onder de stucklaag mee gevonden => had schroeven in de muur gedraaid waar de gaten van de radiator zaten (deze wilde ik weer hergebruiken) met de detector een kruis gemaakt en precies in de kop van de schroef geboord! vind deze best wel precies meten, ziet wel verschil tussen staal en elektrische bedrading en daar ging het mij om.