Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: SvenB op 09-05-2007 11:52:11
Kan het kwaad om voorop 205/45/17 te hebben en achterop 215/40/17 ??

Waarom doe je dat niet andersom en leg je die 215/40/17 van voren ? Dan zijn die het eerst versleten en heb je rondom 205/45/17...

SvenB

Denk dat de 205/45's comfortabler zullen sturen dan de 215/40's. Hiermee bedoel ik dat ze minder trekken. De 215/40's zullen scherper en directer sturen, maar hier ben ik niet naar opzoek, ik rijdt behoorlijk veel en wil gewoon m'n stuur los kunnen laten zonder bang te zijn dat ik op de verkeerde weghelft terecht kom.

Daarnaast heb ik het idee dat 205/45 mij zo goed gaat bevallen tov. de 215/40's dat ik binnen twee maand ook de michelin's achter heb vervangen door 205/45's.

Maar kan twee verschillende bandenmaten voor de ABS geen kwaad ?? Niet dat ik de ABS in de zomer nodig ben, maar zal maar een noodstop moeten maken en het systeem werkt averechts omdat ik zo slim was om twee verschillende bandenmaten te monteren

Sven.

thuur

Citaat van: SvenB op 09-05-2007 12:05:14
Maar kan twee verschillende bandenmaten voor de ABS geen kwaad ?? Niet dat ik de ABS in de zomer nodig ben, maar zal maar een noodstop moeten maken en het systeem werkt averechts omdat ik zo slim was om twee verschillende bandenmaten te monteren

Nee. Ieder wiel wordt afzonderlijk in de gaten gehouden.


Gr 8)

SvenB

Ok, mooi. Dan worden het nu twee bridgestone's en op termijn zal ik ook de michelin's vervangen door de bridgestone's.

Sven.

V70geRwin

#769
Citaat van: SvenB op 09-05-2007 12:32:55
Ok, mooi. Dan worden het nu twee bridgestone's en op termijn zal ik ook de michelin's vervangen door de bridgestone's.

Sven.

Heb ze er ook rondom onderliggen en ze bevallen uitstekend. Inderdaad niet zo spoorgevoelig. Durf gerust met 150 het stuur even los te laten.

Wangen zijn wel lekker stug, lastig om om te leggen, en je voelt ieder dubbeltje  ;D
Ben benieuwd of je inderdaad vindt dat ze minder direct sturen.

Mooie prijs, mijne waren 3 maanden geleden nog 135,-

hennieh

Hallo allemaal. Lang hier niet geweest. Mijn 850 2.5/10v heeft achter 2 verschillende banden; 1 michelin en een firestone, beide met nog voldoende profiel. Voor zijn beide michelins aan vervanging toe. Dus ws heb ik 4 nwe banden nodig (is het echt noodzakelijk om 2 nwe achterbanden te nemen??) en wat raden jullie me aan en weten jullie een goed adres in de buurt van Assen?? Maat:205/55/15.

Groet Hennieh

Taranis

Citaat van: hennieh op 18-05-2007 17:32:12
Mijn 850 2.5/10v heeft achter 2 verschillende banden; 1 michelin en een firestone, beide met nog voldoende profiel. Voor zijn beide michelins aan vervanging toe. Dus ws heb ik 4 nwe banden nodig (is het echt noodzakelijk om 2 nwe achterbanden te nemen??)

Je kunt je achterbanden, mits ze nog goed zijn en dat zijn ze volgens jou, naar voren leggen en 2 nieuwe achterbanden nemen. Je hebt zo doende de beste banden met de meeste profieldiepte achter (zoals het hoort) en het kost je maar 2 nieuwe banden.

hennieh

Is het wel ok voor het weggedrag om voor dan 2 verschillende merken banden te hebben??

Rudy-M

Ook maar eens een duit in het zakje doen voor de Vredestein Ultracs: het zijn sportbanden, dus koud gaan ze makkelijker glijden, maar eenmaal warm... ;D
Ik heb maar een keer gemerkt dat de wagen wilde gaan zoeken in de regen, de banden waren koud en was redelijk snel op de snelweg en reed ongeveer 100 (rechtuit). Lag aardig wat water op de weg.

Nu ga ik niet superhard door de bochten, dus ik denk niet dat ik de grenzen al gevonden heb van de banden, maar ik heb wel vertrouwen in ze, zeker ook in de regen. Ze zeggen dat Vredesteins nogal luidruchtig zijn, nou, met al die rammels en windgeluiden en vaak iets te harde muziek (iPod/DP), heb ik er geen last van :P

Taranis

Citaat van: hennieh op 18-05-2007 17:57:28
Is het wel ok voor het weggedrag om voor dan 2 verschillende merken banden te hebben??

Moeilijk te zeggen. Ik weet niet wat jouw rijstijl is. Voor normaal weggedrag moet het geen probleem zijn, maar ideaal is het natuurlijk niet. Mijn oplossing zou inderdaad zijn om rondom nieuwe banden te nemen maar goed, als je het geld ervoor ontziet dan dus 2 nieuwe achterop en je huidige achterbanden voorop leggen.

hennieh

Ik vind mezelf een rustige rijder maar heb zo af en toe mijn uitspattingen onder het mom van;"je moet weten hoe hard ie kan". Durfde toen niet harder dan 190 (mijn all-time record) maar er zat nog meer in. Dit is wel mijn enige auto tot nu toe die deze snelheid uberhaupt kan halen..... Er gaat dus een wereld voor me open. Het zou inderdaad een financiele reden zijn om ze niet alle 4 te vernieuwen.

ed

Citaat van: Taranis op 18-05-2007 17:50:45
Citaat van: hennieh op 18-05-2007 17:32:12
Mijn 850 2.5/10v heeft achter 2 verschillende banden; 1 michelin en een firestone, beide met nog voldoende profiel. Voor zijn beide michelins aan vervanging toe. Dus ws heb ik 4 nwe banden nodig (is het echt noodzakelijk om 2 nwe achterbanden te nemen??)

Je kunt je achterbanden, mits ze nog goed zijn en dat zijn ze volgens jou, naar voren leggen en 2 nieuwe achterbanden nemen. Je hebt zo doende de beste banden met de meeste profieldiepte achter (zoals het hoort) en het kost je maar 2 nieuwe banden.
Daarmee kom je niet door de keuring. Op de aangedreven as mogen geen verschillende banden zitten. Je zult ze dus aan de achterkant moeten laten zitten (of even wisselen voor de APK), of 4 nieuwe kopen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: Rudy-M op 18-05-2007 18:03:13
Ook maar eens een duit in het zakje doen voor de Vredestein Ultracs: het zijn sportbanden, dus koud gaan ze makkelijker glijden, maar eenmaal warm... ;D
Ik heb maar een keer gemerkt dat de wagen wilde gaan zoeken in de regen, de banden waren koud en was redelijk snel op de snelweg en reed ongeveer 100 (rechtuit). Lag aardig wat water op de weg.

Nu ga ik niet superhard door de bochten, dus ik denk niet dat ik de grenzen al gevonden heb van de banden, maar ik heb wel vertrouwen in ze, zeker ook in de regen. Ze zeggen dat Vredesteins nogal luidruchtig zijn, nou, met al die rammels en windgeluiden en vaak iets te harde muziek (iPod/DP), heb ik er geen last van :P

Jammer dat zze nog maar in een beperkt aantal maten gefabriceerd worden. Langzaamaan worden ze vervangen door de Ultrac Sessanta.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

Citaat van: ed op 18-05-2007 20:21:55
Daarmee kom je niet door de keuring. Op de aangedreven as mogen geen verschillende banden zitten. Je zult ze dus aan de achterkant moeten laten zitten (of even wisselen voor de APK), of 4 nieuwe kopen.

Zolang de maat van de band en de vorm van het profiel niet afwijkend is, mag het wel. Het merk van de band maakt voor de keuring niet uit.

hennieh

In 2006 zonder problemen door de APK gekomen met 2 verschillende achterbanden (Broekhuis Assen).