Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

hennieh

Iemand nog ervaringen met Continental concept banden? Goed uit de test (ANWB) en goed te betalen (Profile-109 Euro p/s).

Emiel

Je mag 4 verschillende banden op de auto gooien, desnoods een thuiskomer. Zolang het maar radiaal-banden zijn.

mehn

Citaat van: Emiel op 18-05-2007 22:50:19
Je mag 4 verschillende banden op de auto gooien, desnoods een thuiskomer. Zolang het maar radiaal-banden zijn.

En pér as dezelfde maat ;), toch?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Ok, ik meende dat ze op de aangedreven as hetzelfde (profiel) moesten hebben.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: hennieh op 18-05-2007 17:32:12
Hallo allemaal. Lang hier niet geweest. Mijn 850 2.5/10v heeft achter 2 verschillende banden; 1 michelin en een firestone, beide met nog voldoende profiel. Voor zijn beide michelins aan vervanging toe. Dus ws heb ik 4 nwe banden nodig (is het echt noodzakelijk om 2 nwe achterbanden te nemen??) en wat raden jullie me aan en weten jullie een goed adres in de buurt van Assen?? Maat:205/55/15.

Groet Hennieh

Ik zou op de vooras 2 nieuwe leggen en lekker doorroffelen. Achter luistert niet zo nauw (in de zin van balans/wegligging/trillingen e.d.).

Gr ;)

V70geRwin

Bridgestone Turanza 300 worden ook goed getest.

Geld op banden besparen:
www.autobandenmarkt.nl

JorritV70

Naar mijn mening moet je op de aangedreven as dezelfde (profiel) banden hebben, bij een permanente 4 wd moet je dus alle 4 de banden het zelfde zijn. Naar mijn weten is dit een APK afkeur punt (bij een Landrover wel) dus ik me niet voor stellen dat het bij een Volvo anders is.

Emiel

Zoek maar op in een APK boek....

Taranis

Citaat van: thuur op 18-05-2007 23:27:22
Ik zou op de vooras 2 nieuwe leggen en lekker doorroffelen. Achter luistert niet zo nauw (in de zin van balans/wegligging/trillingen e.d.).

En dan ga je dus met het minste profiel op de achteras rijden? Lijkt me niet wenselijk in verband met het gevaar op aquaplaning...

kyro

maandje of 4 geleden andere velgen gekocht ! 16"
was een dag levertijd !
volgende dag belt tie me op met de vraag:
welke banden ik erop wil hebben !
ik zeg: maakt me niet veel uit,  't hoeve niet de duurste
te zijn, maar ook niet de goed-koopste !
gewoon fatsoenlijke band !

ze hebben er "tyfoon successor" omheen gelegd !
volgens hun een goeie band

rijdend hoor je er weinig van !
en kwalitatief, zal 't wel blijken !

gr

Taranis

Citaat van: kyro op 20-05-2007 19:16:02
en kwalitatief, zal 't wel blijken !

Nou ja, je hebt er 4 maanden mee gereden. Dan verwacht ik dat je wel een oordeel kunt vellen over het bochtengedrag, rechtuitstabiliteit, grip op droog en nat wegdek, slijtage, enzovoorts...

Of vraag ik dan teveel?  :eusa_think:

-D©©©L-

Ik heb er 5 maal Goodyear Eagle F1 GS-D3 in 215/45R17 87W onder gespijkert.

kyro

Citaat van: Taranis op 20-05-2007 21:00:58

Nou ja, je hebt er 4 maanden mee gereden. Dan verwacht ik dat je wel een oordeel kunt vellen over het bochtengedrag, rechtuitstabiliteit, grip op droog en nat wegdek, slijtage, enzovoorts...

Of vraag ik dan teveel?  :eusa_think:

ja, eigenlijk wel ja,   heb alleen gevraagd om een fatsoenlijke band !
't zal me nl een biet wezen, hoe het bochtengedrag is ed.
ben qua auto-rijden sowieso geen scheurneus, dus zal ik daar geen bij-
drage aan kunnen leveren !!
't was dus meer bedoeld, dat ik wel zie hoe-lang de bandjes
eronder blijven

thuur

Citaat van: Taranis op 20-05-2007 16:36:08
Citaat van: thuur op 18-05-2007 23:27:22

En dan ga je dus met het minste profiel op de achteras rijden? Lijkt me niet wenselijk in verband met het gevaar op aquaplaning...

Je voorbanden pakken het meeste water hoor. Met een beetje goeie band op de vooras blijft er weinig water liggen in de sporen waar je achterbanden doorheen gaan.

Gr 8)

Taranis

Citaat van: thuur op 20-05-2007 22:28:05
Je voorbanden pakken het meeste water hoor. Met een beetje goeie band op de vooras blijft er weinig water liggen in de sporen waar je achterbanden doorheen gaan.

Gr 8)

Hm ok. Dus als jij de beste banden op de vooras legt, de as waar ook de motor nog met een paar honderd kilo op drukt, en jij voelt in je stuur dat je last hebt van aquaplaning, wat denk je dan dat de achteras met minder gewicht op de banden die ook nog eens minder profiel (=waterafvoer) hebben al een tijdje aan het doen is? Die drijft lekker achteraan. 1 abrupte stuurbeweging en je bent de klos. Beste banden altijd achter.