Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: VolvoDeMio op 13-02-2008 00:18:24

Dit lijkt er wel verdacht veel op.....

Ik zou me niet te veel zorgen maken. Het valt niet zomaar uit elkaar.

Let wel, een diagnose op afstand middels enkel het geschreven woord hoeft niet 100% te zijn ;)

Gr 8)

VolvoDeMio

Nu het waarschijnlijk het lager is ga ik met mijn verhaal  verder op dit topic:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17913.45

hathü

Iemand hier ervaring met bandenmerk Federal.

Pearl Al

ik rij met een v70R 2 wd op 225 45 17 winterbanden van pirelli op volvo-velg (heb de auto net gekocht); de meegeleverde zomerbanden zijn ook 225 45 17; qua breedte ziet het er wel lekker uit, dweilt wel

voor loopt de band aan bij maximale stuuruitslag, verder geen aanloperij

verder heb ik de indruk dat bij zware belasting de niveauregeling de auto pas na enige tijd op de juiste hooge krijgt waardoor ook achter de zaak eerst even aanloopt

paar vragen:

- zijn  er meer ervaringen met traag werkende niveauregeling?
- zijn er meer ervaringen met bandemaat 225 45 17 ?

ik overweeg om te zetten naar 205 of 215 / 45 17. Tips?

dank voor jullie reacties!

viking_in_shorts

Citaat van: Pearl Al op 05-03-2008 20:05:27
- zijn  er meer ervaringen met traag werkende niveauregeling?

Er zijn hier vast wel mensen die het beter kunnen uitleggen, maar wat mij betreft regelt de niveauregeling zich door de beweging van de auto. Oftewel: tijdens het rijden gaat de auto (langzaam) omhoog of omlaag, dus niet terwijl de auto stilstaat (zoals de klassieke citroenen) Sterker nog, als de auto een tijd stilstaat, wil hij nog wel eens (iets) inzakken.

Als wij op vakantie gaan, rij ik na het inladen altijd even een rondje voordat iedereen mag instappen en we echt gaan rijden - zodat de auto op de juiste hoogte komt.

b0nkolok

Citeer225 45 17; qua breedte ziet het er wel lekker uit, dweilt wel

Pomp je ze wel op de juiste spanning? Ik druk er altijd (V70 R AWD 225.45.17 rondom) 2.8 in, en heb geen dweilgevoel  :eusa_whistle:. Integendeel, die spanning spaart ook profiel. Heb rondom Mich. Pilot Sport zitten, wil ook nix anders, super banden, weinig lawaai en betrouwbaar.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Pearl Al

Okee, dus jullie zien geen problemen met de 225 breedte?

qua bandenspanning: dat zal ik checken, ik heb er circa 2.3-2.5 in zitten; ik zal morgen het zwikje harder oppompen

en dan de niveauregeling: vorige week was ik met vrouw en dochters naar zwitserland met alleen skirommel achterin; met de R oveRRR de autobahn is altijd leuk naar toch komt na een tijdje rijden de auto niet op het niveau van een onbeladen auto, hij blijft doorhangen

viking_in_shorts

Citaat van: Pearl Al op 05-03-2008 21:36:27
en dan de niveauregeling: vorige week was ik met vrouw en dochters naar zwitserland met alleen skirommel achterin; met de R oveRRR de autobahn is altijd leuk naar toch komt na een tijdje rijden de auto niet op het niveau van een onbeladen auto, hij blijft doorhangen

Zou ik even in een ander (=nieuw?) topic op de juiste plaats over beginnen ...

Ludo

Citaat van: Pearl Al op 05-03-2008 21:36:27

dit staat in Vadis hierover:
CiteerHet juiste niveau is vooraf ingesteld en hangt af van de belasting en de stijfheid van de veer.
Als de auto na een aantal uren te zijn geparkeerd of vanwege de belasting omlaag gaat, wil dat nog niet zeggen dat de schokdemper defect is.
Het verschil tussen de linker en de rechter zijde mag maximaal 15 mm bedragen.
De niveauregeling start tegelijkertijd met het rijden en na een paar kilometer wordt het normale niveau weer ingesteld.
Als de auto tijdens het rijden onder het ingestelde niveau komt, betekent dit dat er vloeistof of gas ontsnapt.
Als dit gebeurt betekent het dat ten minste één schokdemper defect is en vervangen moet worden.

Topsport180

Vervallen.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Pearl Al

waar haal je die banden in duitsland?

LekkeRRRR

Op autobandenmarkt staat:

Michelin  Pilot EXALTO PE2
205/45 ZR17 88W EL Velgbescherming, RRBL

Mij is niet duidelijk wat EL en wat Velgbescherming en RRBL betekent. Past dit gewoon op Volans?

En kan iemand me vertellen hoe het gedrag zich verhoudt tot de standaard:

Pirelli  P ZERO Asimmetrico 205/45 ZR17 88W RF 

gr/Jan

mehn

Banden met velgbescherming zijn iets breder op de plek waar de band de velg raakt. Hierdoor beschadigt de velg minder snel als je ene stoeprandje raakt.

Met velgrandbescherming (na klikken goed te zien bij ventiel):

Zonder velgrandbescherming:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jan_D.

Jeroentjuh

Citaat van: LekkeRRRR op 01-04-2008 21:56:09
Mij is niet duidelijk wat EL betekent.

Extra Load, een extra verstevigde wang van de band....